Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

15 millión túl a 35 éves Ford Fiesta

Idén lesz 35 éve, hogy bemutatkozott a Ford Fiesta. Az autó igazi ikonná vált, s már a hatodik generációnál tart – minap készült el belőle a 15 milliomodik darab.
2011 nyarán a Ford Fiesta két fontos eseményt is ünnepel; a modell 35 éve jelent meg a piacon, és azóta világszerte 15 milliót gyártottak belőle. A nagy számból a legújabb generáció is alaposan kivette a részét, hiszen a Ford már több mint egymilliót épített a jelenlegi modellből annak 28 hónappal ezelőtti bemutatása óta.

A Fiesta a Ford egyik legnagyobb sikertörténete, hiszen a modell 2009-ben és 2010-ben is Európa legkelendőbb kisautója volt, s jó úton halad afelé, hogy idén is elhódítsa ezt a címet.

Az 1976-os Ford Fiesta a korabeli reklámképen.
Az 1976-os Ford Fiesta a korabeli reklámképen.

– A Fiesta különleges autó, amely helyet követelt magának az európai vásárlók és a világ autókedvelőinek szívében – fogalmaz Roelant de Waard, a Ford európai alelnöke. “Komoly elismerést jelent az eredeti, 1976-os Fiestának, és a modellt több mint három évtizede fejlesztő és módosító mérnököknek, hogy a Fiesta még ma is a világ egyik legnépszerűbb autója. Az idők és a technológiák változtak, de amíg a Fiesta önmagát hozza a stílus, a gazdaságosság és a teljesítmény területén, addig sikeres biztosan tartós marad."

A Fiesta igyekszik friss maradni: két új árnyalat – a Marsvörös és a Fashionista – is rendelhető mostantól kezdve, valamint a Sony audiorendszerek mellett DAB digitális adás vételére alkalmas rádió is kapható. A Trend felszereltségi szintjétől felfelé a paletta hátsó üléseinek hátoldalát is szövettel kárpitozzák, illetve térképtartó zseb kerül a vezetőülés hátoldalára. A gazdagabb kivitelű Fiesta Trend emellett krómkeretes ködlámpákat és egyedi dísztárcsákat kap.

A Fiesta ma, túl a 15 millió darabon.
A Fiesta ma, túl a 15 millió darabon.

Az utastérben a szellőzőrostélyok és az ajtókilincsek körüli fényes, fémhatású betétek teremtenek látványos ellenpontot az új, sötét tónusú belső színvilággal. A puha tapintású, bőrbevonatú volán, a fedélzeti komputer és az új üléskárpit szintén felkerült a szérialistára.

A Fiesta Sport és Titanium is megkapja ugyanezeket az elemeket, míg az Európa egyes piacain a közelmúltban bemutatott Fiesta Sport Special Edition olyan exkluzív tételekkel büszkélkedhet, mint a bőr üléshuzat, a fekete könnyűfém keréktárcsák, a fényes fekete belső dekorelemek és az ezüstszínű külső optikai kiegészítők.

Az első generáció szerkezet rajza. Valenciába kezdték gyártani.
Az első generáció szerkezeti rajza. Valenciába kezdték gyártani.

Az első Fiesta a spanyolországi Valenciában készült 1976-ban – ez volt a Ford praktikus és gazdaságos válasza a világot akkoriban sújtó üzemanyag-válságra –, s a kiskocsi azonnal keresett modell lett Európában és szerte a világon. Valenciában továbbra is folyik a gyártás, s a jelenlegi modellt még a németországi Kölnben is összeszerelik. A Fiesta emellett még a kínai Nanjingban, a thaiföldi Rayongban és a mexikói Cuautitlanban is készül.

(A modell teljes történetéről 2011-ig bezárólag szakportálunkon, az autopro.hu oldalon olvashat képes összeállítást.)
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csaknem negyedével nőtt a Suzuki-profit a második negyedévben

Az üzleti eredménye 25,57 milliárd jen volt, 20 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de messze több az elemzők várta 13,8 milliárdnál. Tovább olvasom