Autó

2016.09.24. 09:50

Próbaúton az új Mercedes GLC kupéjával

Az idei New York-i Autószalon talán egyik legjobban várt autója volt a "kupésított" Mercedes GLC. A mai divathullámot meglovagolva, de annak egyedi ízt adva hozta ki a márka második ilyen szabadidő-autóját. A szakma szerint telitalálat - mi is kipróbáltuk, tényleg hat!

Kovács András

A napokban megfuttattuk a Mercedes-Benz GLC Coupét - az autó megtévesztésig hasonlít a nagyobb testvérhez a GLE Coupéhoz. A közepes méretű szabadidő-autó műszakilag a C-osztály közeli rokona, a motorválaszték, a műszerfal és moduláris padlólemez is onnan származik, bár a GLC tengelytávja hosszabb. Jól pakolható csomagtere alaphelyzetben 580, bővítés után 1600 literes.


A tetszetős vonalvezetésű kocsi belül is nagyon igényes, mindez olyan finomságokkal egészül ki, mint a kesztyűtartóban rejtőző és folyamatos virágillatot adagoló parfümpalack. Rendben van a korábban kritikával illetett tabletes központi egység, információban és képernyőgrafikában is erős a Mercedes infotainment-rendszere. Az új fejlesztésű touchpades kezelőfelületet azért szokni kell, de lehet, hogy ez már a korral jár.

 

Innen is minden rendben. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


Az első érdemi negatívum talán a nagyon korlátozott hátsó kilátás – ez lenne a szépség mellékhatása. Tolatni persze így is nagyon könnyű vele, segít a kamera, ami egészen használható képet vetít a kijelzőre és időben jelzi pirossal, illetve csipogással, hogy eddig, és ne tovább. 360 fokos képet is lekérhetünk, így valóban elég nehéz lekoccolni. És még ott a parkolóautomatika is, párhuzamos és merőleges beállással.


A kétféle négyhengeres dízelmotor közül mi a kisebbel próbáltuk, de ez is bőven elég. A kulturált járású egyturbós, 170 lóerős és 400 Nm maximális nyomatékú motor kellően dinamikusan mozgatja a GLC-t – a nagyobb testvérnél ez a számpár 204 és 500. Az autó 8,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, végsebessége 210 kilométer/óra hivatalos átlagfogyasztása alig több, mint 5 liter – de ezt nem volt módunk tesztelni.

 

Vezetőállás. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


Széria a precíz és szinte észrevétlenül kapcsoló kilencfokozatú automatikus váltó, amely szépen dolgozik össze a motorral. És ha sietünk, vagy bajba kerülünk az előzéskor, padlógáznál akár 4 fokozattal is visszavált. 130-as tempónál csupán 1600-at forog percenként a főtengely, ami támogatja a takarékos fogyasztást.


ECO-módban tényleg keveset eszik az autó, mi több, jelzi is, hogy hány kilométerre elegendő üzemanyagot spóroltunk meg a „zöld" használattal. De választhatunk Komfort, Sport és Sport+ módot is, de ehhez az autóhoz inkább illik a nyugodt erő.

 

A nyugodt erő. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


A felfüggesztésre nem lehet panasz, a kecskési átjáróban például nagyon szépen tompította a vonatsíneket, forszírozottabb kanyartempónál pedig biztosan fogta az utat. A tesztautó légrugós, Air Body Control rendszerű – extraként rendelhető – futóműve ebben nagyon jó partner. Az összkerékhajtás alapból a nyomaték 55 százalékát küldi a hátsó tengelyre és ez így rendben is van.


Az Intelligent Drive néven futó vezetési asszisztensrendszere kiforrott, városi dugóban szépen és magától araszol, ha kell, önállóan kormányoz, kulturáltan kezeli a Start&Stop-rendszert. A 13 millió forintos alapár elsőre kicsit húzós, a tesztautó árcéduláján látható 21 millió még inkább. De ami ebben az autóban nem volt benne, az nem is nagyon kell.

 

Segítség a hátramenetnél. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Álomautók és nehézfegyverek

Hamarosan Szegedre érkezik a Mercedes Dream Cars Roadshow. A szerencsések szeptember 27 - október 2. között elsőként próbálhatják ki a márka különleges modelljeit, köztük a vadonatúj Mercedes-Benz S-osztály kabrióját. Helyszín a Pappas szalonja, Vásárhelyi Pál u. 15. Kiállítják még az SL 63 AMG, CLS 63 AMG, C 63 AMG S modelleket. Kipróbálhatók még olyan izgalmas gépek, mint a a Mercedes-AMG A 45, az SLC 43 AMG Roadster, a C 43 AMG Coupé, S 500 Cabriolet, S 400 Coupé, C 43 AMG Cabriolet, és CLA 45 AMG – jellemzően és többségben négykerék-hajtással. Itt lesz még a teljesen elektromos B-osztály is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!