2019.10.17. 16:38
Haszonjárműalapon is lehet családbarát személygépkocsit gyártani
A 2,5 millió forintos nagycsaládos autóvásárlási kedvezmény több modellre is ráirányította a figyelmet, és a megfontolandó ajánlatok között ott a Volkswagen Caddy is. Nem ez a legszebb modell a piacon, de praktikus, tágas és jó az ár/érték aránya.
Családi ajánlat a Volkswagentől. Fotó: Frank Yvette
Eredetileg haszonjármű, ám régóta kínálják személygépkocsiként is. Nem a formatervezés világbajnoka, a hátsó traktus kicsit buszos is, cserébe viszont tágas. Van olyan modell, amit úgy ajánl az autókereskedő, hogy 5+2 személyes, a Volkswagennek nem kell szerénykednie, ebben 7 ember simán elfér, még akkor is, ha 180-185 centiméteresek.
Hét üléssel
Fejtér, lábtér mindenkinek bőségesen jut, és a csomagoknak marad 530 liternyi hibátlanul pakolható raktér. Ha pedig a Balatont vagy a tengerpartot célozza meg vele hét felnőtt, egy nagyméretű tetőbox megoldja a csomagok problémáját is, és ott van még a középső üléssor előtti, rejtett extra tárolótér a padlóban.
A második üléssor egy plusz két részre osztott, egymástól függetlenül előre dönthető, vagy akár ki is vehető. A leghátul utazókat 12 voltos csatlakozó, pohártartó és tágas rekesz kényezteti. A középső sor két szélső ülésén Isofix rögzítési pontokat találunk, de a kettő közé is befér még egy harmadik, normál gyerekülés.
A belső kialakítás a vezetőülés körül azonban már inkább személyautós. A sofőr ülése megfelelően tág határok között állítható, a műszerfal, a középkonzol jól áttekinthető, igényes anyagválasztással és kidolgozással.
A Caddy már 16 éve van a piacon, 2007 óta érhető el hosszított kivitelben, akár hét üléssel is. Az általunk próbált 2,0 literes dízelmotor 102 lóereje elsőre kevésnek tűnhet, cserébe viszont 250 Nm-es maximális nyomatéka már 1300-as fordulattól a sofőr rendelkezésére áll. Így sem csábít azért őrült száguldásra, bár ha a tesztautó hatfokozatú DSG automata váltóját sport fokozatba állítottam, jobban szedte a lábát.
Nem pattog
Tesztautónk jóval az alap feletti felszereltségű volt, amit a DSG is mutat, pont ezért volt meglepetés, hogy az egyébként jó fogású bőrkormányon egyetlen gombot, kapcsolót se találtunk, nem vitt fel oda semmilyen funkciót az autó. Volt egy másik meglepetés is, de az már pozitív, jó a futóműve, üresen sem pattog, pedig a hátsó tengely laprugós. Ha nem tudom előre, észre sem veszem. Stabil, ami nem sok mai „dobozosból” kialakított személyautó-modellről mondható el.
Helyettünk fékez
Mostanában jellemzően sohasem nézem meg előre a biztonsági extrákat a tesztautókon, az a legjobb, ha élesben tapasztalom. Természetesen a végén azért kipróbálgatom a teljes sort, de jobb a meglepetés ereje. A Tisza Lajos körúton egy kicsit elbámészkodtam, és elkezdett „sípolni, dobolni” az autó, hirtelen ráfékeztem, de megtette ezt a Caddy is. A besegítő fékezés nélkül talán magam is időben megálltam volna, a figyelmeztetés azonban nagyon hasznos volt.
Ebből mindjárt ki is derült, hogy a tesztmodellt felszerelték a „Foront Assist” környezetfigyelő rendszerrel és a városi vészfék funkcióval, ami egyébként minden Caddy-változatban jár.