Bezúzták már őket? Egy udvaron rozsdásodnak, amióta a finom nyugati járgányok uralják az aszfaltot? Esetleg új gazdára várnak? Hármat is vehettünk volna kevesebb mint 700 ezer forintért.
Szeles, borongós délelőtt fogadott minket a Cserepes soron, ahová régi autókat indultunk mustrálgatni. Ezekre az öreg tragacsokra még a nap se süt - gondoltuk, amikor az eladásra váró kocsik foghíjas sorai között kerestük, amiért jöttünk: kiszolgált keleti kocsikat.
Az első járgány rögtön megcáfolta az előítéleteinket. Csillogó piros Lada, vadonatúj kárpit: nagyon vagány. A tulajdonosa, Nagy Sándor azt mondta, teljesen gyári állapotban vette, aztán kipofozta kicsit. Sokat jár vele, egy kisebb fogyasztású kocsi kellene, azért adná el. - Városban bekortyolja a 10 litert is - mosolyog, mikor a Lada fogyasztása felől puhatolózunk.
540 ezer forintért vihetnénk is a csajozós Ladát. Egy BMW mellett is jól mutatnánk a pirosnál, igencsak komolyan kell venni a gépet. Kora ellenére drágább, mint sok fiatalabb nyugati jampec. Néhány Golffal és Astrával távolabb egy Trabant vár új gazdára, bizonyos Szöszke. Takácsék mindössze 95 ezer forintot kérnek érte.
- Az asszonypajtásnak vettük, hogy ne fázzon fel a segédmotoron, amolyan második autónak, de már nincs rá szükség, azért adjuk el - mondja Takács úr, aki nyomatékosítja, ezen a kocsin nem lehet bukni. - ha begurul vele a MÉH-be pár év múlva, akkor se veszített rajta. Fenntartani nem pénz, de luxus, hogy csak álljon az udvarban - magyarázza, miért is adják el Szöszkét.
A piacon, akárcsak az utakon, meggyőző fölényben vannak a nyugati autók, itt-ott beékelődik egy-egy Maruti, de alig akad komoly vetélytársa a Ladának és a Trabinak. A sor végén áll egy Samara, benne egy kislány fészkelődik. Látszik, unja már az autóeladást apuval. - Újabb kocsik kerültek a családba, erre már nincs szükség - ad választ a miértekre Mészáros Gábor, aki édesapja autóját hozta a piacra. - Ketten érdeklődtek egy óra alatt, de ahogy elnézem, itt főleg a tulajdonosok mustrálgatják egymás kocsiját, vevő annál kevesebb van. Remélem elkel azért a kocsi - teszi hozzá. A Samara 135 ezerért elvihető.
Az első járgány rögtön megcáfolta az előítéleteinket. Csillogó piros Lada, vadonatúj kárpit: nagyon vagány. A tulajdonosa, Nagy Sándor azt mondta, teljesen gyári állapotban vette, aztán kipofozta kicsit. Sokat jár vele, egy kisebb fogyasztású kocsi kellene, azért adná el. - Városban bekortyolja a 10 litert is - mosolyog, mikor a Lada fogyasztása felől puhatolózunk.
540 ezer forintért vihetnénk is a csajozós Ladát. Egy BMW mellett is jól mutatnánk a pirosnál, igencsak komolyan kell venni a gépet. Kora ellenére drágább, mint sok fiatalabb nyugati jampec. Néhány Golffal és Astrával távolabb egy Trabant vár új gazdára, bizonyos Szöszke. Takácsék mindössze 95 ezer forintot kérnek érte.
- Az asszonypajtásnak vettük, hogy ne fázzon fel a segédmotoron, amolyan második autónak, de már nincs rá szükség, azért adjuk el - mondja Takács úr, aki nyomatékosítja, ezen a kocsin nem lehet bukni. - ha begurul vele a MÉH-be pár év múlva, akkor se veszített rajta. Fenntartani nem pénz, de luxus, hogy csak álljon az udvarban - magyarázza, miért is adják el Szöszkét.
|
Tragacsmustra |
A piacon, akárcsak az utakon, meggyőző fölényben vannak a nyugati autók, itt-ott beékelődik egy-egy Maruti, de alig akad komoly vetélytársa a Ladának és a Trabinak. A sor végén áll egy Samara, benne egy kislány fészkelődik. Látszik, unja már az autóeladást apuval. - Újabb kocsik kerültek a családba, erre már nincs szükség - ad választ a miértekre Mészáros Gábor, aki édesapja autóját hozta a piacra. - Ketten érdeklődtek egy óra alatt, de ahogy elnézem, itt főleg a tulajdonosok mustrálgatják egymás kocsiját, vevő annál kevesebb van. Remélem elkel azért a kocsi - teszi hozzá. A Samara 135 ezerért elvihető.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Öt órát dolgoztak a Szabadság úszóházon, mire megszabadították a hordaléktól - Uszadékkal küzdött a Jégvirág
Ötórás munkával szabadultak meg a szakemberek a Szabadság úszóházon fennakadt hatalmas mennyiségű uszadékfától, amit a vízügyi igazgatóság Jégvirág V. nevű hajója húzott ki a folyó sodorvonalába.

Hárommilliárdot költenek a ,,boldog békeidőket" idéző Széchenyi térre - Négyen álmodták újra a sokat látott teret
Május elején derül ki, hogy a négy benyújtott építészeti terv közül hirdetnek-e győztest, és a szakemberekből álló zsűri is csak akkor tudja meg, hogy kik álmodták újra a Széchenyi teret, amely a Modern Városok Programban (MVP) születhet újjá.
Olvasóink írták
Simon karosszéria műhely alsóvároson, amíg a kocsimat klopfolták,használatra kiutalták részemre az erre a célra tartott 25 éves, gyári állapotú Zsigulit.... az a hang... illat... az a rádió... igazi retro-feeling!!!
Sokkal többen megnéztek benne mint a Mercimben ülve...
Természetesen nem cserélném le a kocsimat egy ilyenre, de igazi, szívdobogtató élmény volt, ugyanakkor emlékeztetett arra is, hol tartanánk ha nem lett volna rendszerváltás!
.”
pedig persze nem vadonatújak voltak azok sem, de egyszerűen számokkal visszaadhatatlan a különbség a 60-as évek színvonalán megrekedt típusok, és az azokhoz képest legalább 20 év fejlődést, és összehasonlíthatatlanul jobb összeszerelési színvonalat, anyagminőséget tartalmazó példányok között”
Hihi igazad van.
Barátnőm mamájának egy kocka ladája van nyolcvan valahányas évjáratú de állítom különb állapotban van mint nekem a mondeóm pedig vigyázok rá nagyon de a ladákból még nem spórolták ki az anyagot..Az biztos hogy megbízhatóságban a ladák verik a nyugati kocsikat.Például -20 fokban az utcán állva ráfagyott hóréteggel is pöccre indul és ezt tapasztalatból írom mert nekem is volt ladám.Amikor beülök a nagyiéba még mindig megdobban a szívem attól az igazi retro hangulattól.Ezt csak azok nem értik akiknek nem volt sem trabijuk sem ladájuk vagy valami hasonló régi csodakocsijuk.Ha megtehetném hogy két kocsit tartsak fenn biztos lenne valamilyen régi ladám télen csak azt használnám.”
Emlékeztek még a régi difi-váltó zúgású, gázolajszagú sárga távolsági Ikarusokra, ahol süvített a menetszél és érezted, hogy hányadik fokozatban veszi a sofőr a kanyart? Utaztál!!!!!
Most steril fém dobozban ülsz, pollenszűrt levegőt szívsz, klímás, nyithatatlan sötétített ablakú hangtalanul ringatózó buszban tudod le a távolságot és közben tv-t nézel, zenét hallgatsz :(...és nem utazol.”
én kikalapálom ingyen meg lefestem ők meg fizessenek egy 3centis horpadásé 40ezret+festék”
club1001elé beáltam nagy büszkeséggel egy mercedes-benz c200mellé”
Ázik , fázik , de pöcre indul . Kell ennél több ? " Ha akarsz egy kalandot , vegyél trabantot "”
nem is kellene nekem más
nekem is van, de nem adnám el kategória tényleg hiányzik”