Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

4,6 másodperc alatt százon van az RS 3 Sportback

Az Audi egy új modellel, az RS 3 Sportback-kel bővíti dinamikus RS-sorozatát. Ez már a negyedik modell, melyet Győrben gyártanak – 2011 januártól. Az autó 2,5 literes, öthengeres, 250 kW (340 LE) teljesítményű motorja a Audi Hungaria Motor Kft.-nél készül, az új modell 2011 tavaszától már megvásárolható.

– Az A3-szegmensben már bizonyítottuk a járműgyártási kompetenciánkat. Mivel az RS 3 az Audi Hungaria első Sportback modellje, így e téren is bővíthetjük szaktudásunkat – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. Az RS 3 a TT Coupé, TT Roadster és A3 Cabriolet mellett a negyedik modell, melyet ugyanazon a gyártósoron szerelnek össze Győrben.

Az Audi RS széria darabjai mindig a modellsorozatok csúcsát jelentették és jelentik. Az RS 3 alig 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az autó 250 km/óránál éri el elektronikusan szabályozott végsebességét. Az 1575 kg tömegű Sportback átlagfogyasztása ennek ellenére „nem vészes", mindössze 9,1 liter 100 kilométeren – ez 212 gramm CO2 kibocsátásnak felel meg kilométerenként. A motor szintén Győrben készül. A 2,5 literes TFSI erőforrás 250 kW (340 LE) teljesítményét  2480 cm3-es lökettérfogatából nyeri – ez 100,8 kW (137,1 LE) fajlagos teljesítményt jelent literenként.


Az RS 3 gyártásához több mint 150 millió forintos beruházást valósítottak meg Győrben, melyet egyes gyártóberendezések átalakítására és logisztikai bővítésre fordítottak. A munkatársak egy speciális képzésen vettek részt Ingolstadtban annak érdekében, hogy előkészüljenek az új feladatokra.

A járműgyártás az első Audi TT-vel kezdődött 1998 tavaszán Győrben.  Ezt követte 1999 őszén a TT Roadster. A TT karosszériájának gyártását és lakkozását Ingolstadtban végzik, a járművet pedig Győrben szerelik össze. 2007 novemberétől e soron készül az Audi A3 Cabriolet is. Jelenleg mintegy 700 munkatárs dolgozik az Audi Hungaria járműgyárában.


Az Audi a következő években mintegy 900 millió euró összegű beruházást valósít meg Győrben, mellyel a jelenleg működő motor- és járműgyártáson túlmenően teljes folyamatot lefedő vállalattá bővíti. 2013-tól évente 125 ezer jármű hagyja majd el a gyártósorokat.

Olvasóink írták

  • 1. KolompárRómeó 2010. november 23. 12:32
    „(X)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beszállítókkal találkozott az autopro.hu a győri Audiban

November 19-én az autopro.hu az Audival közösen szakmai napot rendezett a beszállítóknak. Tovább olvasom