Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 11°C Még több cikk.

6 másodpercen belül százon a BMW 530d xDrive

Egy nap különbséggel próbálhattuk ki a tavaly megjelent BMW 5-ös felfrissített változatát, illetve a valamivel később érkezett új X5-öst, ugyanazzal a hajtáslánccal, a soros hatos háromliteres dízellel és persze összkerékhajtással – volt már rosszabb sorunk is.
Az elmúlt év őszén jelent meg a magyar utakon a BMW 5-ös 2010-ben bemutatkozott sorozatának felfrissített változata, jellemzően abból a megközelítésből, hogy a márka nem kapkod amúgy is sikeres, szegmensének legnagyobb darabszámban értékesített modelljével, illetve, ami jó, azon ne változtass. Az orrész veséi alig módosultak, ám lámpatestek csinosabbak, keskenyebbek lettek és hátul is megújultak. A fényszóró már adaptív LED-es is lehet, és a ködlámpa is kérhető diódás technikával - az oldalsó irányjelzők pedig a visszapillantó tükör foglalatába költöztek. Kifejezetten elegánsra sikerült a ködlámpák fölött induló, majd 180 fokban visszaforduló krómbetét, ami a hátsó ködlámpáknál megismétlődik, még ha a tesztautó fehér fényezése miatt ez ott nem is annyira hangsúlyos.

Ráncfelvarrás után elegánsabb lett az arculat. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Érdemi újdonsága a sorozatnak, hogy a belépőszintű motor, a 143 lóerős, kétliteres négyhengeres turbódízel, vagyis az 518d - fontos az is, hogy ezzel a korábbinál olcsóbban lehet dízel 5-ösbe ülni. A másik vége a motorpalettának egy új V8-as 450 lóerős benzines. (Az 575 lovas M5-ös már más dimenzió). Minden motorváltozat teljesíti már a 2014 őszétől hatályba lépő Euro 6-os emissziós szabványt - a kibocsátás mérséklésére a dízelek már alapkivitelben tartalmazzák a BMW BluePerformance technikáját. További – földön járó – választékbővítés, hogy a szedán és a kombi is kapható már 520d xDrive-ként, így az előbbinél 8, a touringnál 7 féle változathoz érhető el az összkerékhajtás.

Hátsó traktus. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A szaksajtóból tudom, hogy a frissítésnél finomítottak az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul „Integral" felfüggesztésen, továbbá a Servotronic funkciót is kínáló elektromechanikus szervokormányon. A csomagtérfedél komfortnyitás opciójának részeként adott elektromos nyitás úgy bővült ki, hogy már a hátsó lökhárító alatti lábmozdulattal is kitárul. Friss a Professional navi menüje, illetőleg új, érintésérzékeny felületű központi kezelőgomb segíti az egyes írásjelek gyors és egyszerű bevitelét. A beírt karakter hang is megerősíti, okézzuk, majd írjuk a következőt. Arra senkit sem biztatnánk, hogy ezt menet közben tegye, de ha már megy és valamiért nagyon sürgős egy rövid SMS, megoldható úgy, hogy a vezető nem veszi le a szemét az útról.

Nagyon okos telefonnal is kompatibilis. Fotó: Kovács András (képgaléria)

33 hónapja ezzel a hajtáslánccal már alaposan teszteltük az 530d négykerekes változatát, ugyanezzel a 8 sebességes ZF automatával, erről, illetve a technikai újdonságokról itt olvashat sokkal bővebben. Néhány dolog csak a rend kedvéért: a 259 lóerős motor, maximális 560 Nm-es nyomatéka már 1500-as fordulattól él és nagyon tolja az autót. Annyira, hogy 5,7 másodperc alatt százon van a 250 km/h-nál lehatárolt maximális sebességre képes BMW. Országúton 5, vegyes üzemmódban 5,6 liter a gyári fogyasztási adat, s amihez a Stop & Go rendszer, valamint a válaszható takarékos vezetési mód és a fékenergia-visszanyerés is nagyban hozzájárul.

Azt bátorság lenne állítani, hogy mindig tudja a vezető, most éppen melyik menetbiztonsági extra dolgozik alá, mindenesetre ezt a négykerékhajtású autót nem nagyon lehetett kihozni a sodrából. A mozdonyszerű gyorsulás mellett az elektronika azonnal reagálva tesz mindent a helyére, ha a vezető nem érezné a határt. Igazából nem is érzi, meddig uralja ő az autót és mikor kezd besegíteni a - különben kikapcsolható - menetstabilizáló elektronika. Aki már nagyon magabiztos, annak érdemes elmenni egy vezetéstechnikai tréningre és kikapcsolt elektronikával is próbálkozni.

Soros hatos: az erő az 530d-vel van. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Ebben az 5-ös sorozatban jelent meg először a parkoló-asszisztens, a Stop & Go funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzáshoz csatlakozó, a ráfutásos baleset veszélyét fékezéssel csökkentő funkció. A további extrafelszerelések között szerepel a sávelhagyásra és a sávváltásra figyelmeztető rendszer, a BMW éjjellátó a személyfelismerő funkcióval, valamint a parkolássegítő és a tolatókamera – természetesen egyebek között.

A BMW 530d xDrive Limousine alapára 15 millió 594 ezer forint, az általunk próbált modell Luxury Line felszereltsége további bő 1,3 millió forintot ér. A tesztautó árcéduláján gyakorlatilag 21 milliós összeg szerepel, ami könnyen összejön, ha csak az aktív első ülésszellőzés, illetve az elektromosan állítható és memóriás első komfortülések megrendelése bő millióval emeli a számlát. A valóban professzionális navigációs rendszer, az extra "okostelefon-kihangosítás" és a plusz tartalmú műszerfal ugyancsak egymilliós tétel.

Jó helyen járunk - valóban profin a navi. Fotó: Kovács András (képgaléria)

880 ezer forintért innovációs csomagot kaphatunk aktív sebességtartó automatikával, Stop & Go funkcióval, sebességhatár-kijelzéssel és BMW Head-Up kijelzővel. Ez utóbbi normál esetben a sebességet és az éppen aktuális KRESZ-táblát vetíti a motorháztető fölé, jól láthatóan, hogy tényleg csak az útra figyelhessen a vezető. És ami nagyon fontos, a tesztautó árának alig több mint a feléért, 10,8 millióért már beleülhetünk az 518d-be és higgyék el az sem egy fapad.

Cikkünk második részében a próbált modellel megegyező hajtásláncú, tavaly év végén megjelent új X5-ös menetpróbájáról számolunk be.

Jó helyen járunk - valóban profin a navi II. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dudálás, telefonálás, biztonsági öv - Ön hogy vezet?

A spanyolok dudálnak, a svédek telefonálnak, az olaszok nem kapcsolják be a biztonsági övet, a franciák pedig félnek a többi sofőrtől. Tovább olvasom