Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

A BMW Frankfurtban

A BMW Hatékony Dinamika fejlesztési stratégiája, illetve annak új modellek egész sorában alkalmazott megoldásai álltak a márka – több világpremiert is hozó – szereplésének középpontjában a 2007-es Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA).
Az új motorok, és a további, gazdaságosságot fokozó megoldások következetes bevezetésével a német prémiumgyártó sikerrel kínál egyre több szegmensben olyan járműveket, amelyek menetdinamikai tulajdonságaik, illetve gazdaságosságuk és károsanyag-kibocsátásuk tekintetében is magas szintűek. A 2008-as modellévben a BMW csoport Európában értékesített új járműveinek már mintegy 40 százaléka kilométerenként maximum 140 gramm szén-dioxid kibocsátással üzemel. Mindez új modellek széles kínálatával vált lehetővé, amelyek üzemanyag-fogyasztása terén alacsony értékeket sikerült elérni – a vezetés a BMW modelljeire jellemző élményének korlátozása nélkül.

Világpremier: új BMW 6-os Coupé és Cabrio

A legnemesebb Gran-Turismo hagyományok szerinti elegáns sportkupéja és dinamikus luxuskabriója még vonzóbban és figyelemre méltó gazdaságossággal jelent meg. E járműszegmensben ugyanis első ízben szerepel dízelmotor is a kínálatban. A BMW 635d Coupé és a BMW 635d Cabrio ikerturbóval (Variable Twin Turbo; VTT) szerelt, 3,0 literes, soros hathengeres motorjának teljesítménye 210 kW/286 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 580 newtonméter. Az új BMW 635d a Coupé változatában 6,9, míg a Cabrio kivitelben 7,2 litert fogyaszt száz kilométeren.
A BMW 630i elődjéhez képest 15 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztással és 10 kilowattal magasabb teljesítménnyel rukkol ki. 
„Alsóbb régiókban" a kínálat az EU-tesztcikluson száz kilométerenként 4,5 literes fogyasztású és kilométerenként 119 gramm szén-dioxid kibocsátású BMW 118d modelltől a BMW 320d Coupén (4,8 liter, 128 gramm CO2) át, egészen az új BMW 520d Limousine és BMW 520d Touring modellekig terjed, amelyek 5,1 illetve 5,3 literes üzemanyag-fogyasztásukkal, valamint kilométerenként 136 illetve 140 gramm szén-dioxid kibocsátásukkal magasabbra helyezik a mércét szegmensükben.

A BMW Frankfurtban - Galéria

A márka Frankfurtban is „beszélt" a biztonságról. Az Aktív fejtámlák (Crash-activated Headrests) bevezetésével a BMW 6-os és 5-ös illetve a BMW X5 és a BMW X3 sorozataiban, még magasabb szintre emelkedett a hátsó ütközésekkel szembeni utasvédelem. A rendszer ütközéskor gondoskodik arról, hogy a fejtámla első része a lehető legrövidebb idő alatt előrébb és feljebb kerüljön. Ezzel jelentősen lecsökken a fejhez mért távolsága, még mielőtt az hátracsapódhatna. Ezzel az utasok nyakcsigolya-tájéki sérüléseinek és húzódásainak veszélye jelentősen mérsékelhető.

Világpremier volt Frankfurtban az új BMW M3-as. A versenypályák pole pozíciójában éppoly otthonosan mozog, mint a mindennapos közlekedésben. A nagyteljesítményű sportkocsi immár negyedik generációját ezúttal egy 4,0 literes, 309 kW/420 LE teljesítményű, V8-as aggregát hajtja. A szinte minden részletében újratervezett kétajtós modell mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből száz kilométer/órás tempóra, csúcssebességét pedig csak a motorelektronika határolja le 250 kilométer/órára.

Aktív hibrid

A BMW Concept X6 ActiveHybrid is világpremier. Menetdinamikai adottságai tekintetében az újdonság egyértelműen felülmúlja a hagyományos hibridjárműveket. Üzemanyag-fogyasztási és kipufogógáz-emissziós értékei akár 20 százalékkal is kedvezőbben alakulhatnak a hasonló hajtásrendszerű, ám hagyományos technikájú járművekénél. A BMW X-modellek legsportosabb megjelenési formája innovatív hibridtechnikával párosítva mutatkozott be. A Sports Activity Coupé kiemelkedő menetdinamikai adottságait a BMW jellegzetes formai nyelvezete közvetíti.  
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A jogosítványok története

Az európai jogosítványok történetét mutatja be a kezdetektől napjainkig a Közlekedési Múzeum… Tovább olvasom