Délmagyar logó

2018. 05. 25. péntek - Orbán 17°C | 27°C Még több cikk.

A család új barátja: Toyota Verso

A harmadik generációs, hétüléses Toyota Verso megújult külsővel és belsővel, megnövekedett méretekkel száll versenybe az egyterűek mára kissé talán zsúfolt szegmensében.
Toyota Verso. Egy autó, ahol a méret a lényeg – a változtatások jótékony hatásait főként a hátul ülők értékelhetik, hiszen tágasabb fej- és lábtér fogadja őket. A csomagtér is nagyobb lett, használjunk két vagy három üléssort, a belső variálhatóság meg praktikusabb. A továbbfejlesztett Easy Flat-7 rendszerű üléseknek köszönhetően pedig a beltér átalakítása csupán néhány egyszerű mozdulat.

A márka egyre több modelljében megtalálható Toyota Optimal Drive rendszernek köszönhetően a Verso nagyobb teljesítményt produkál kisebb károsanyag-kibocsátás mellett. Belépőmotorja a 132 lóerős 1,6 literes benzines, de az új 1,8 literes Valvematic – amely az Avensisben debütált – hatsebességes manuális vagy akár Multimode S-CVT automataváltóval is választható. Az új motor az előd 1,8-as VVT-ihez képest 18 „pacival combosabb", 147 lóerős, miközben 19 grammnyi szén-dioxiddal kevesebbet termel kilométerenként.

Az új Verso a kistestvér, az IQ mellett. Fotó: Kovács András
Az új Verso a kistestvér, az IQ mellett.
Fotó: Kovács András

A 2.0 literes D-4D dízelmotort is átdolgozták a Toyotánál, magasabb nyomással dolgozó piezo-elektromos befecskendezőket kapott, ezáltal 310 Nm-re nőtt a nyomaték, és csökkent az emisszió a 126 lóerős motornál. A 2.2-es D-CAT dízelből kétféle változat van, 150 és 177 lóerős. Az utóbbi maximális nyomatéka már 400 Nm, fogyasztása azonban szerény, mindössze 6 liter gázolaj 100 kilométerre.

Vezetőjét várja a tesztautó. Fotó: Kovács András
Vezetőjét várja a tesztautó.
Fotó: Kovács András

A valamivel több mint 5 millió forint felett kapható alapváltozat öt légzsákot, klímát, 4-hangszórós audiorendszert, Easy Flat-7 rendszerű üléseket, elektromos külső tükröket és első ablakokat, illetve színezett lökhárítót és kilincseket kínál. A következő felszereltségi szint olyan további extrákat tartogat, mint a bluetooth kapcsolattal és Aux-bemeneti csatlakozóval ellátott audiorendszer, oldallégzsákok, bőr borítású kormány és váltógomb, hátsó elektromos ablak, ködfényszóró és 16 collos könnyűfém felni.

A prémiumszintű változat digitális klímával, esőérzékelős ablaktörlővel, automata fényszórókkal, kulcs nélküli ajtónyitással és indítással, tempomattal, 17 collos könnyűfém felnikkel, illetve az automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükörbe integrált tolatókamerával nyújt többet a középső felszereltségi szintnél.

Szokatlan, de funkcionális az órák elrendezése.
Szokatlan, de funkcionális az órák elrendezése.

Opcionális csomagban panoráma napfénytető, bőr belső, navigációs rendszer, valamint a TSpirit változathoz merevlemezes egység is választható, amely az audiorendszerrel együtt komoly fedélzeti zenetárként funkcionálhat.

És ennél több már nemigen kell egy családi autóhoz.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gázüzemű hibrid a Hyundaitól

Hazai pályán domborít első szériagyártású hibridautójával a Hyundai: a dél-koreai piacra kerülő Elantra LPI HEV belsőégésű motorja gázüzemű. Tovább olvasom