Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

A felfrissült D-MAX-szal érkezett meg Szegedre az Isuzu

Egyetlen, de korrekt és versenyképes pickup modellel kezdte meg működését Szegeden az Isuzu, társbérletben az Algyői úti Chevrolet-márkakereskedéssel.
Megérkezett Szegedre az Isuzu. Nem először, a Google elárulja, Isuzu márkakereskedés volt már a Fonógyári úton, mégpedig a Rupeskynél. Lehet, hogy nem a klasszikus értelemben, mindenesetre forgalmazták a márkát.

Az Isuzu egyébként legtöbbet azoknak mond, akik még a legendás Isuzu-dízellel vették első vagy második generációs Opel Astrájukat. Egyszerű volt, mint a faék, de kiment a világból és barátságosan fogyasztott, főleg pedig nem hagyta ott tulajdonosát, ha nem spórolták el a szervizét. Szerették a taxisok, az „ősflottások" is, jó néhány motor jutott túl a félmillió kilométeren különösebb gond nélkül.

Új autómárka Szegeden: Isuzu. Fotó: Kovács András (galéria)

Szóval, újból itt a márka Szegeden, igaz, még csupán egyetlen modellel, de két darabbal - egy szalon- és a próbaautóval. Ahogy az öreg Ford mondta hajdanán a relatív olcsósága miatt nagy keresletnek örvendő T-Modell kapcsán: „nálunk a vevő választhat – feketét", az Isuzu azt mondja: D-MAX-ot. Igaz, azt számos változatban, sőt, amit a versenytársak jelenleg nem kínálnak – tudtuk meg a szalonban –, kvázi vezetőfülke plusz alváz kivitelben is, hogy a vevő olyan felépítményt szereljen rájuk, amilyenről álmodik.

Természetesen van szimpla és dupla fülkés kivitel, 6 gangos kézi és 5 sebességes automataváltós gép, 100 kilométeres tempóig kapcsolható összkerékhajtás – alapban a hátsó kerekekre megy a nyomaték –, és egy 2,5 literes 163 lóerős dízelmotor, 400 Nm maximális nyomatékkal. Ez utóbbi vegyes fogyasztás a gyári adatok szerint 7,4, automatával 8,4 liter gázolaj száz kilométerenként. Az Isuzu 12,5 másodperc alatt gyorsul fel 100-as tempóra, végsebessége pedig 180 km/h.

Új autómárka Szegeden: Isuzu. Fotó: Kovács András (galéria)

Az autó több, mint hobbiterepjáró, első terepszöge 30, a hátsó 23 fokos. Dőlési szöge, 49, az emelkedési 55, az ereszkedési pedig 50 fokos. Teszi mindezt merev – létravázon –, s természetesen ugyancsak merev hátsó híddal. És ami nem mellékes: fékezett utánfutó esetén 3 tonna a vontatható tömeg. Ez már rendes kis hajót is feltételezhet, továbbá a sólyázással sem lesz majd gond.

A 2011 végén megújult Isuzu D-MAX pickup 2002 óta futott a világ különböző részein, számos néven, ideje volt már a frissítésnek. Stílusosabb első lámpákat, simább vonalakat és személyautósabb orrot kapott a Thaiföldön gyártott autó. Utastere és karosszériája a Chevrolet Colorado testvérmodellből származik, de a márka saját fejlesztésű i-GRIP padlólemezére épül, és 42 százalékkal erősebb, mint elődje.

Új autómárka Szegeden: Isuzu. Fotó: Kovács András (galéria)

Zsúfolt mezőnybe érkezik az Isuzu D-MAX, amelynek szimpla kabinos önjáró váza bruttó 6,2 millió forint, de aki a készbe akar ülni, kevesebb mint 130 ezer forint pluszért megteheti. A legmagasabb felszereltségi szintű, dupla kabinos automata váltós modell bruttó ára 8,7 millió forint.

Olvasóink írták

  • 2. rózsakert 2012. június 18. 11:38
    „ha nem értelmezhetően írtam-a mazda a második is usa a megbízhatósági teszteken.....a subaru mögött és a hona előtt.....német márkák közép mezőny...hát????”
  • 1. rózsakert 2012. június 18. 06:20
    „Kiváncsi vagyok--az árra.A mazda bt 50-em ülésfűtésés egyéb extrákkal-hátső doboz-stb volt 6.5 milla----hát????
    ár???
    fogyasztás ott van és ha már usa is második helyre teszi....akkor azért lehet kalapolni vevőkért....ez az ár?????”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elsők között láthattuk itthon az új, győri Audi A3-ast

Csak ősszel mutatkozik be hivatalosan nálunk az új Audi A3-as, melynek szedán és kabrió változata a most bővülő győri gyárban készül majd.
Tovább olvasom