Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

A Fiat 4,35 milliárd dollárt fizet a Chrysler fennmaradó 41,5 százalékáért

A Fiatnak eddig bő 58 százalékos tulajdonrésze volt a Chryslerben, a maradék 41,46 százalék tulajdonosa az amerikai autóipari dolgozók szakszervezetének egészségügyi alapja volt.
Hosszú huzavona után közép-európai idő szerint csütörtök hajnalban megszületett a megállapodás a Fiat és a Chrysler kisebbségi tulajdonosa között az amerikai autógyár 41,5 százalékos tulajdonrészének eladásáról. Az olasz cég összesen 4,35 milliárd dollárt (944 milliárd forint) fizet a pakettért.
Az ügyletet január 20-ig lezárják.

A Fiatnak eddig bő 58 százalékos tulajdonrésze volt a Chryslerben, a maradék 41,46 százalék tulajdonosa az amerikai autóipari dolgozók szakszervezetének (UAW) egészségügyi alapja (Veba) volt.

Az olasz gyártó régóta szerette volna kivásárolni a kisebbségi tulajdonost, de az árról sokáig messze voltak egymástól az álláspontok. Egyes hírek szerint a Veba eredetileg 5 milliárd dollárt kért a 41,5 százalékos tulajdoni hányadért, a Fiat csak fele ennyit adott volna érte. A felek már egy amerikai bírósághoz fordultak, kérve a vételár megállapítását. Az első tárgyalást szeptemberre tűzték ki, de a szerdai megállapodás miatt okafogyottá vált a bírósági eljárás.

Piaci elemzők szerint a vételár a vártnál alacsonyabb, ezért a Fiat nem kényszerül tőkeemelésre ahhoz, hogy finanszírozza a kivásárlást. A megállapodás hírére csaknem 16 százalékot emelkedett a Fiat részvényeinek árfolyama a milánói tőzsdén. Délben 13 százalékos pluszban volt.

A Chryslert 2009-ben állami támogatás mentette meg a csődtől, de 2012 közepe óta ismét nyereséges; 2013 első kilenc hónapjában 1140 milliárd dollár adózás utáni eredményt ért el. A Fiat csoport 2013 III. negyedévében 340 millió dollár veszteséget termelt, de az amerikai leányvállalat eredményének köszönhetően 260 millió dollár profitot ért el.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közel másfél millió autót hív vissza Kínában a GM

A felügyelet szerint a 2006 és 2011 között gyártott autóknál fennáll a veszélye, hogy az… Tovább olvasom