Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

A flottaeladás tartja lélegeztetőn az új autók piacát

Az első fél évben 73 százalék volt a flottaértékesítés aránya – a vállalkozások nélkül alig lenne új autó értékesítés –, de az adatokat tovább torzítja a reexport is.
A magyarországi személyautó-piacon az idén már kismértékű növekedés valószínű, de a válság előtti évek robbanásszerű bővülésére nem lehet számítani – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten, az első féléves újautó-értékesítési adatokat értékelve.

A Datahouse autópiaci adatszolgáltató kedden tette közzé, hogy Magyarországon az év első hat hónapjában 27 160 új személygépkocsi került forgalomba, 2,2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

Az Opel 2736 személyautót értékesített az első félévben, amely 10,07 százalékos piaci részesedést biztosít, és ezzel az év közepén második helyen áll a márkák rangsorában. Az elmúlt év azonos időszakának adata 3196 volt, tavaly a cég az első helyen végzett, mind a személygépkocsi-, mind a kisteherjármű-értékesítésben.

A cél az első hely megtartása – jelezte Koncz Gábor. Az ügyvezető igazgató hozzátette: a hosszúra nyúlt tél utáni hónapokban már élénkülést tapasztalnak a magánértékesítésben és a szervizforgalomban is. Az Opel eladásaiban a piaci átlaghoz hasonlóan 70 százalék körül alakul a flottaértékesítés aránya, a többi vevő magánszemély.

Ford és Octavia

Júniusban a legsikeresebb autómárka - személyautó és összes haszongépjármű - a Ford volt, 735 darabszámmal, a 2013-as év első félévében is a Ford került ki győztesen 3665 db-os össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11%-át sikerült lefednie. Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból kelt el júniusban (348 darab), az éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 1509 db-os eladással.

A haszonjárművek szegmensében az összpiac 13 százalékkal esett vissza, itt a 8. helyen áll az Opel, és nem is számítanak növekedésre.
Koncz Gábor kitért arra, hogy a magyar autópiac mínusz 2,2 százalékos féléves teljesítménye kedvezőbb, mint az Európai Unióé, amely mintegy 5 százalékkal zsugorodott, ezen belül Nyugat-Európában 6 százalékkal, Németországban 9 százalékkal esett vissza az eladás.

A magyar autópiacon a regisztrációs adó múlt évi csökkentése óta egyre nagyobb szerepet kap a reexport, amely során az új autót Magyarországon forgalomba helyezik, majd rögtön ki is vonják, és egy másik országba értékesítik. Tavaly a forgalomba helyezett, majd azonnal kivont autók aránya 9 százalék körül volt, az idén az első félévben pedig már közel 14 százalékos. A reexportot az Opel nem bátorítja, eladásaiban elhanyagolható szerepet játszik – hangsúlyozta Koncz Gábor.

Felhívta a figyelmet arra, hogy miután a hazai hivatalos statisztikák a forgalomból kivont autókkal nem csökkentik a piaci számokat, a reexport torzítja a valós piaci képet. – Az Opel esetében ez azt jelenti, hogy a valós hazai eladásokkal számolva piaci részesedésünk 1,26 százalékkal lenne több – jegyezte meg.

Olvasóink írták

  • 1. Qllancs 2013. július 07. 09:04
    „Azt a rengeteg új autót amit itthon gyártanak..nem is itt adják el! Ha nem a hanyatló nyugaton! Itthon dübörög a gazdaság, jól teljesít minden !
    Csak éppen a kisemberek NEM érzik a hatást !
    Új autókat vesz a NAV, a KKV meg a kurmány minisztériumai..akik 2-3 évente lecserélik a kocsikat !
    Na meg a tehetős vállalkozók.Majd a II: félévben fog nőni ..mert a trafikosok halálra keresik magukat !Meg a cégvezetők..akik milliós prémiumokat zsebelnek be !

    A kisember meg a 10 %rezsicsökkentésből tud drága kaját venni !”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Ford B-Max Európa legnépszerűbb kis egyterűje

2013 első negyedévében a különleges, B-oszlop nélküli, új Ford B-MAX a szegmens legkelendőbb járműve lett. Tovább olvasom