Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

A flottavásárlók nélkül alig kelne el új autó

Márciusban már nőtt az új autók értékesítés, az első negyedévi mínusz azonban még így is 10 százalék. Legnépszerűbb márka a Ford, legkelendőbb modell a Skoda Octavia.
A JATO Dynamics szerint 2013. márciusában 5085 új személygépkocsi, valamint 824 kishaszon-gépjármű került forgalomba, az év első negyedében összesen 12 ezer 635 új személyautó és 2267 kishaszon-gépjármű futott ki a magyar utakra. A személygépjárműveknél a forgalomba helyezés a tavaly márciusinál 6 százalékkal magasabb, az első három hónap összesítésében azonban 10 százalékkal kevesebb, mint a megelőző év azonos időszakában. A kishaszon-gépjárműveknél az előző év márciusához képest 15, a teljes első negyedévet nézve 20 százalékos a visszaesés.

Márciusban a legsikeresebb autómárka a Ford volt, 684 darabbal, és az első negyedévben is a Ford győzött 1653 forgalomba-helyezéssel – ezzel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie. Modell szinten a legtöbb, 266 darab Skoda Octaviából kelt el márciusban, az idei éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 669-es eladással.

 Mindig is a flottavásárlók kedvence volt az Octavia A szerző felvétele
Mindig is a flottavásárlók kedvence volt az Octavia
A szerző felvétele

Népszerű az Octavia

- Március közepe óta a folyamatos rossz idő ellenére is minimum 50 tesztvezetésünk volt. Hatalmas az érdeklődés, és pozitív a visszajelzés az új Octavia 1.4 TSI 140LE tesztautóról - mondja Bokros Róbert, a Porsche Szeged Skoda-értékesítője, aki hozzáteszi, nem csak céges, magánszemély vevőjelöltek is autóztak.

Az új autó forgalomba-helyezések döntő többsége, 73 százaléka továbbra is céges, itt nincs érezhető változás a tendenciában. Az nem meglepő, hogy a Skoda 88 százalékos arányban produkált flottaeladást, az viszont igen, hogy a Fiatnál ez még magasabb, 95 százalék. Idén a Dacia és a Suzuki bizonyult eddig népautónak, az előbbinek valamivel több mint a felét vásárolták magánszemélyek, míg a „Mi autónkból" közel kétharmados volt ez az arány.

Más volt ez a március, mint a 2008-as, válság előtt ebben a hónapban 16 ezer 129 személyautó és haszongépjármű talált gazdára, ami 269 százaléka az idei márciusnak. Az év hátralevő 9 hónapja a JATO szerint nem kecsegtet nagy reményekkel, a potenciális magánvásárlók közül azok, akik a 2008-ig tartó hiteldömpingben adósodtak el, még sokáig nem nyitják rá a szalonajtót az autókereskedőkre.

Erdélyi Péter
Erdélyi Péter
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hangsúlyozza, hogy a személygépjárművek forgalomba helyezésénél az előző évhez mért elmaradás fő oka, hogy 2012 január elsején csökkent drasztikusan a regisztrációs adó, e miatt számos 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését a következő év elejére kérték az ügyfelek. – A hatás már pozitív irányba fordult márciusban, vagyis éves összehasonlításban látszik, hogy az elmaradás mérséklődik, és várhatóan az év második felére kismértékű növekedés elérhető – mondja JATO-nál optimistább megközelítést Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.

Szerinte az értékesítés továbbra is olyan alacsony, hogy a havonkénti összehasonlításnak nincs sok értelme. A piaci folyamatok legkorábban az első félévi forgalomba helyezések ismeretében értékelhetők. Tény, az év első kéthavi trendje megfordult márciusban, ami némi bizakodásra ad okot az év hátralévő részére. – Továbbra is azt gondoljuk, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához legalább havi 7000 új személyautó forgalomba helyezése szükséges, ettől sajnos még messze vagyunk, így a márkakereskedések továbbra is nehéz pénzügyi és gazdasági helyzetben vannak – hangsúlyozza az elnök.

Olvasóink írták

  • 13. spiler 2013. április 05. 14:19
    „pörög a gazdaság...ugrik a magyar puma,,,,LÓZUNGOK ORSZÁGA”
  • 12. Smerdis 2013. április 04. 19:14
    „őszintén szólva igencsak bolond lennék új autót venni, mikor egy használtat pár évesen kitűnő állapotban kb fele áron meg tudok venni.”
  • 11. jen 2013. április 04. 16:33
    „Azért megjegyezném, hogy Németországban is min. 60% az új autóknak céges autó. Meg gondolom sok más országban is. Amúgy is sokan használt autót vesznek, mert annak eleve kisebb az értékvesztése, na meg persze olcsóbb.”
  • 10. tzrtz 2013. április 04. 13:12
    „Én éppen örülök is ennek a dolognak. Ez az egész fogyasztói társadalmi őrület beteges már, fel kéne fogni, hogy nem vezet sehova. Az örökös GDP növelési mánia, a lakossági fogyasztás növelésének kényszere, elképesztő agyrémek. Én csak a technikai dolgoknál figyeltem jobban, de mindig tátottam a számat, hogy mit éreznek azok, akik vesznek 100 ezerért egy csoda telót, majd 1 év múlva az újabb típust is, esetleg még drágábban, és így tovább. Ráadásul a tényleg óriási összegek mellett magas előfizetési díjakkal. De mondhatnám a lapos tévéket is, a tableteket, és a többi aktuális idegbajt.

    Autónál hallottam már olyat, hogy 100 ezer kilométernél legjobb a működése, mert addigra csiszolódik össze minden alkatrész megfelelően. Ma meg olyan drága a benzin, hogy ezt csak igen sok év alatt érik el a legtöbben (ha egyáltalán). Sokan visszaállnak biciklizésre vagy gyaloglásra, nagyon helyesen szerintem. Akkor meg mégis mi végre vennének évi 100 vagy 200 ezer autót mint 6-7 éve?!

    A Magyar Nemzetben nagy cikk volt, hogy az EU-ban nálunk tartják a legkevesebben fontosnak a mobilnetet, és nálunk is van arányában talán a legkevesebb előfizetés. Remélem, lassan más témában is felébredünk most már.

    Be kell látni, hogy nem szabad bedőlni mindennek, ami a tévéből jön, nem folyamatosan őrültségekre költeni a pénzt. Az 5 éves autó ugyanolyan jól meg, mint az új (sőt), a 2 éves telefon is tökéletes, valamint a régebbi számítógép/laptop is számítógép, nem csak a vadi új. És ha ezt többen felfogják, akkor nem vesznek fel újabb (áru)hitelt, és kicsit kevesebb bajuk lesz a havi számlák kifizetésénél (amelyeknek az összege külön "misét" érdemelne).”
  • 9. KamuNeni 2013. április 04. 12:19
    „Van ott penz boven. Ennyi uj auto az elso negyedevben.”
  • 8. deszkás 2013. április 04. 12:01
    „"Eltűntek a Fabiák". Oszt hova? Bontóba elvétve egy egy kereskedőnél talán két három. Otthon áll.Kategóriájában a legsikeresebb-szerintem. A cél: nem is kell. Vissza a fakardhoz.”
  • 7. kormoska 2013. április 04. 11:15
    „Nem hiába:Suzuki a mi autónk!
    Kész szerencse,hogy még vannak nagyvállalatok-cégek-bankok akik időről időre lecserélik a gépjárműparkjukat,különben a maradék márkakereskedés is bezárhatna.
    Nincsenek jó és megfizethető hitelkonstrukciók,ez is óriási probléma.
    A legtöbben mára átlátják,hogy a 4-5 éves használtautó(ha jó első tulaja volt)még majdnem újszerű és az új ár FELÉBE kerül!”
  • 6. mivan? 2013. április 04. 11:14
    „Adják olcsóbban az autót, majd akkor veszünk.”
  • 5. Együgyű 2013. április 04. 09:39
    „,,A flottavásárlók nélkül alig kelne el új autó"
    A hír hallatán lenne egy ötletem! Akik ,,flottát vásárolnak/tak" azokra flotta vásárlási adó címén a nemzeti egységes áldozatvállaló forradalmi harcra hivatkozva havi 25%-os adót vessenek ki! Az állami szférára is kilehetne vetni, mert más címen be lehetne ezen kiadást hajtani! Ekkor is lehetne hibáztatni az MSZMP-t, MSZP-t, Gyurcsányt, Bajnait, Botkát, továbbá az elmúlt húsz évet, az elmúlt nyolc évet, és a ránk támadó világot, ránk támadó IMF-et, EU-t!”
  • 4. bambulla 2013. április 04. 08:44
    „flotta vásárlás? már egy autós eladást is annak minősítenek”
  • 3. roxper 2013. április 04. 08:13
    „A bruttó 200e alatti keresetű emberek (ők vannak döntő többségben) 3 éve folyamatosan szívnak és nem vesznek új autót, örülnek ha a régi fent tudják tartani, akik pedig jól jártak ezzel az ámokfutással nem emelik meg az autópiac eladásait sem, kivéve ha 2 éves autójukat már öregnek tekintik...”
  • 2. Horthyszobor 2013. április 04. 08:01
    „Épp a napokban néztem egyre jobban lepukkant a szegedi utakon közlekedő autopark. Teljesen eltűntek a Skoda fabiak.”
  • 1. Bendegúz007 2013. április 04. 06:47
    „Például az új rendőr autók emelik az eladási listát,illetve hasonló eladások amúgy szinte semmi se nem lenne.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Volvo külső légzsák rendszere

A Volvo bemutatta a külső járművédelmi rendszert - egy évvel azután, hogy a világ első gyalogosvédelmi megoldásával jelentkeztek. Tovább olvasom