Délmagyar logó

2018. 05. 23. szerda - Dezső 16°C | 27°C Még több cikk.

A kicsi, a vad és az innováció: 220-szal autóztunk

Járja az országot a Volkswagen InnovaTurnéja, idén is izgalmas modellpalettát kínál a márka. Először vezettünk villanyautót, de nem tudtunk ellenállni az új Golf GTI-nek sem.
Pünkösd előtt és után Szegeden járt a Volkswagen InnovaTurné, ezúttal is számos, kipróbálásra csábító modellel. Szerkesztőségünk a bőség zavarában két autót választott önkényesen a márkakereskedésben sorakozók közül. A legkisebbet és a legvadabbat. Bevallom a legkisebbnél kellet egy kis értékesítői segítség, a sok felmatricázott autó közül sima Up-nak néztem az elektromos törpét. Miután „villanymozdonyt" se kicsibe, sem nagyban nem vezettem még, kipróbáltam.

A tisztán elektromos hatású autó hatótávja bő 150 kilométer, ami nagyon elegendő nem csupán Szeged vagy Győr környékén, de a fővárosi agglomerációban is a napi ingázásra – éjszaka meg szépen visszatöltjük az áramot,

Kicsi a VW Up, de villany. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Miután itt minden a környezetkímélésről és a takarékosságról szól, háromféle menetdinamika között választhatunk. A normál, a takarékos és a még takarékosabb vezérlés áll rendelkezésünkre. A normálban elég jól megy – csak az érzékeli, aki egyszer is ült már benne, ráadásul ezt hanghatás nélkül teszi, ami további különlegesség. Ha a villanybiciklikre a suhanó halált akasztottuk rá, akkor a villamos Up sem igazán figyelmeztet, hogy vigyázta, jövök, s ezt elég gyorsan tudom tenni. A világ dolgozik már a hanggenerátoron, az majd megoldja ezt a problémát.

Az általunk próbált, City-vészfék funkcióval felszerelt modellt jó volt vezetni – a normál Up-ról itt olvashatnak tesztet. A villany Up sem hagy senkit az út szélén, időbe „sípol-dobol", ha csökkenőben az akkumulátor energiaszintje és az utolsó néhány kilométeren például már csak a takarékos üzemmódot engedi. És persze van gyorstöltési funkció is, ezzel az akkucsomag fél óra alatt 80%-ra feltornázható.

Az erő vele van. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A kisautót egy 82 lóerő villanymotor hajtja, de már álló helyzetből kezdve 210 Nm nyomatékot ad le. A gyári 14 másodperces gyorsulásnál sokkal fürgébbnek tűnik a végsebességben 135 km/h-ra képes Up.

Majd elfelejtettem: a harmadik, a nagyon takarékos üzemmód dicséretesen tölti vissza az akkumulátorokat a szokatlanul intenzív motorfékező üzemmódban – a fék kopó alkatrészei így sokkal tovább bírják –, cserében azonban a gyengébb gyomrúak tiltakozhatnak kicsit a húzd meg, ereszd meg autózás ellen.

töltő üzemmódban. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az InnovaTurné modellkínálatának a másik vége az új Golf GTI volt, a kétliteres benzines motor 220 lóereje több mint meggyőző, s ebben partner a DSG automata váltó is. Ez utóbbi kézzel is kapcsolható és persze bolondbiztos, azaz felülbírálja a vezetőt, ha rosszul választana. Szóval, csak nyomni kell neki a gázt és a féket is, az adaptív lengéscsillapítás-szabályzással kínált autó nagyon ott van az úton. 6,5 másodperc alatt gyorsul százra, 240 feletti a végsebessége – kell ennél több? És nagyon dögös kívül-belül. A fényszórók alatti piros csík meg egyenesen telitalálat.

GTI - az erő vele van, csak sokkal több. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Extrákkal is jól el volt eresztve a GTI, panoráma üveg tolótető, tolató kamera, parkolássegítő, sávtartó rendszer – hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az autó kézi váltóval 8,5, az általunk próbált DSG automatával 9 millió forint, a villamos Up-nak még nincs hivatalosan publikált ára, de úgy 7 millió köré - fölé - saccoljuk, ha majd lesz.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bioüzemanyag összetevő lesz a használt sütőolajból

Már 280 tonna használt sütőolajat adtak le a Mol-kutaknál. Tovább olvasom