Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

A konnektoros autók már a spájzban vannak

Frankfurt - A válság ellenére nem takarékoskodtak a külsőségekkel és a világpremierekkel a vasárnap záruló Frankfurti Autószalonon. Nagyon erős a „zöld vonal".
A Frankfurti Autószalon a világ legnagyobb, kétévente jelentkező járműipari szakvására, ahol a válságból való kiutat a környezetkímélő és alacsony üzemanyag-fogyasztású autókban vélik felfedezni a gyártók. A benzinesek helyett az elektromos, illetve a hibrid kocsik a „menők", így a Mercedes és a BMW is nagyon komoly, felső kategóriás elektromos modellt állított ki – történetesen mindkét nagy márka Vision fantázianévvel. A BMW-t szeptember 10-i számunkban már bemutattuk – a 250 kilométeres végsebességre képes, négyüléses hibrid sportkocsi, ha kell, kevesebb mint négy liter üzemanyaggal beéri száz kilométerenként, akkumulátorai az otthoni 220 voltról is tölthetők.

A meglehetősen hosszú nevű Mercedes Vision S 500 Plug-in HYBRID is felső kategóriájú, mégis „háromliteres" autó, azaz fogyasztása száz kilométeren mindössze 3,2 liter benzin. Harminc kilométert képes tisztán elektromos hajtással is megtenni, így más, halandó autók előtt elzárt, fokozottan védett történelmi belvárosokba, természetvédelmi területekre is behajthat ekkora távolság erejéig. A recept három összetevőből áll: egy V6-os benzinmotor, a 60 lóerős hibrid modul, és a nagykapacitású akkumulátor. Ha szükséges, nagyon tud menni a „zöld" Mercedes, 5,5 másodperc alatt eléri a száz kilométeres tempót, ami sok sportkocsinak is becsületére válna.

A hibrid technológhia úttörője, a Toyota Priusa már régóta fut a magyar utakon is. Fotó: MTI
A hibrid technológhia úttörője, a Toyota Priusa már régóta fut a magyar utakon is.
Fotó: MTI

A technológia úttörőjének számító, a hétköznapokban is bizonyított Toyota legnagyobb frankfurti dobása az Auris hibrid tanulmány világpremierje, de kész van már a Prius Plug-in hibrid változata is. Ez utóbbi autó elődmodelljei már régóta futnak a magyar utakon, Hódmezővásárhelyen például a parkolásért sem kell fizetniük a környezetbarát autó tulajdonosainak.

A Nissan nem kevesebbet állít, mint azt, hogy elkészítette a világ első megfizethető, károsanyag-kibocsátás nélküli gépkocsiját. A LEAF egy középkategóriás modell, mely kényelmes helyet biztosít öt felnőtt számára, hatótávolsága pedig több mint 160 kilométer. Az autó elektromos motorjának teljesítménye 110 lóerő, vagyis teljesen korrekt. A villamos Nissan akkumulátorait az otthoni, normál 220 voltról nyolc óra alatt százszázalékosan fel lehet tölteni, ami az átlagautósok 95 százalékának tökéletesen elegendő a napi használathoz. Akkor sincs probléma, ha váratlan esemény miatt túlszalad a napi igény a 160 kilométeren, a közeli jövő üzemanyagkútjain egy gyorstöltővel kevesebb mint fél óra alatt kapacitásának nyolcvan százalékára fel lehet tölteni az autót – egy nem sietős kávézás vagy egy gyorséttermi ebéd után már indulhat is haza a nissanos.

Fotó: MTI
Fotó: MTI

A Hyundainak is van már nulla károsanyag-kibocsátású, városi kisautója, az ugyancsak „földön járó" i10 Electric egy töltéssel 160 kilométert képes megtenni. Úgy tűnik, ez a szakma által elfogadott minimum hatótávolság, hogy ne csak játéknak tekintsük az elektromos autót. A kocsit egy 66 lóerős villanymotor hajtja, az akkumulátorok feltöltése a garázs konnektoráról, azaz 220 voltról öt órát vesz igénybe.

Újraéledhet a Trabant

A „zöld vonal" jegyében mutatták be a 2012-re szalonképesre ígért új Trabantot. A legendás autó környezetbarát utódja, az elektromos meghajtású „Trabant nT". A kocsi előreláthatólag húszezer euróba kerül majd. Az akkumulátoros elektromos Trabant végsebessége 130, hatótávja pedig 160 kilométer lesz. Némi szépséghiba, hogy a projekt megvalósításához még olyan partnerre lenne szükség, aki hajlandó mintegy 30 millió eurót beruházni a gyártásba. Nagy sorban állás még nincs – illetve van, de az a kiállítási standon.

Olvasóink írták

  • 11. maradando 2009. szeptember 29. 12:56
    „Megvárom mig a "Super" változat piacra kerűl ami 380 Voltról működik majd. Száguldozni akarok !”
  • 10. Mike3 2009. szeptember 22. 08:32
    „boris

    hát attól függ honnan nézzük... ha egy 100%-ban környezetbarát és gazdaságos atomerőművet nézünk, akkor nincs gond. ha egy átlagos hőerőművet, na az már para. nem értem a zöldek miért csicsognak az atomerőművek ellen, lényegesen kevesebb kárt okoztak eddig, mint a hőerőművek.

    Nagy állat, hogy nem kell üzemanyagot venni, de azt sehol nem láttam leírva, hogy hány ampert vesz fel az autó töltés közben! Nem csak a MOL hiénázik, hanem a villanyszolgáltatók is

    m.”
  • 9. turulvedo 2009. szeptember 20. 20:56
    „napelem,szélturbina.”
  • 8. turulvedo 2009. szeptember 20. 20:55
    „nincs itt válság...”
  • 7. M_R 2009. szeptember 20. 20:52
    „Az áram előállításakor sokkal több CO2 szabadul fel mint amit a benzin illetve diesel autók termelnek.

    Ezt miből számoltad ki? Mert egy vízerőmű, atomerőmű, szélerőmű azért olyan sok CO2-t nem termel. Paks is több mint a harmadát adja az energiaszükségletnek...

    Amúgy a CO2 nem a legrosszabb, ami egy autóból kijön, inkább a nitrogén-oxidok és a korom.”
  • 6. Lixus_kzs 2009. szeptember 20. 20:27
    „Atomot a népnek! Lásd Franciaország, ott az áram 99%-át atomerőművekben állítják elő, mégse sírnak a környezetvédők!”
  • 5. Lixus_kzs 2009. szeptember 20. 20:25
    „Addig nem érdemes elektromos autókat gyártani, amíg az áramot szénerőművekben állítják elő nagyrészt!!!!!!!!!!!!”
  • 4. nyomdasz63 2009. szeptember 20. 20:14
    „....nálunk meg körtebefőtt /a spájzban/.”
  • 3. boris013 2009. szeptember 20. 20:10
    „JAJ de jó lesz... Szuper.... és az áram előállításához mi kell? Az áram előállításakor sokkal több CO2 szabadul fel mint amit a benzin illetve diesel autók termelnek.”
  • 2. tricse 2009. szeptember 20. 19:48
    „Lehet hogy én vagyok a hüle,de nem azért tüntetik el a boltok polcairól a jól bevált villanykörtéket és teszik kötelezővé helyette a drága,szar energiatakarékost,hogy spóroljunk? Akkor mi a francnak ilyen autó?
    A sok aksi amit majd kidobnak belőlük,mert cserélgetni kell gyakran minő környezetbarát leszen! Ehh!”
  • 1. sevenof9 2009. szeptember 20. 18:35
    „porhintes. a prius kornyezetbarat? no persze.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

100 gramm alatt a Volvo C30

A Volvo először lépte át a széndioxid-kibocsátás mágikus, 100 g/km értékét, az új C30 DRIVe a… Tovább olvasom