Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

A Mercedes Frankfurtban: az SLS AMG-től a 3 literes S-osztályig

Hazai pályán mindig erős a Mercedes: Frankfurtban bemutatott modelljei bizonyítják, nem csak az átlag-, a luxusautó is lehet „zöld”.
A 63. Nemzetközi Frankfurti Autószalonon a Mercedes-Benz megmutatja, hogy van jövőjük a nagy, fényűző kocsiknak, a Vision S 500 Plug-in HYBRID fogyasztása ugyanis mindössze 3,2 liter, tisztán elektromos hatótávja pedig 30 kilométer. További Mercedes-mérföldkő az emissziómentes autózás felé a tüzelőanyag-cellás B-osztály F-CELL, körülbelül 400 kilométeres hatótávval, amelynek még 2009-ben megkezdődik a gyártása, valamint a Concept BlueZERO E-CELL PLUS, amely már 600 kilométerre képes. A GLK-család bővülése, illetve a Guard-program és a Viano újdonságai teszik teljessé a Frankfurtban bemutatott programot.

– Egyetlen más autógyártó sem rendelkezik összességében olyan jó előfeltételekkel a fenntartható egyéni mobilitás iránti igények kielégítésére – mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője. „Az autóipar innovációs motorja akarunk lenni, ezért továbbra is nagy összegeket fordítunk kutatásra és fejlesztésre".

A Mercedes standja Frankfurtban.
A Mercedes standja Frankfurtban.

És most nézzük a frankfurti palettát. Az új E-osztály T-Modell 2009 novemberétől újabb taggal bővíti a családot. Akárcsak a limuzin és a kupé, ez is önálló design, példás biztonsággal, kényelemmel, minőséggel és célszerűséggel. Számos újítás jelenik meg vele, amelyeket egyetlen más gyártó sem kínál e kategóriában, a fáradtság-felismeréstől az akut ütközésveszély esetén működő automatikus fékezésig, az adaptív távfény-asszisztenstől az aktív motorháztetőig. Ezekhez járul a hátsó tengely szintszabályozó légrugózása és a csomagtér egyedülálló praktikuma.

Igazi nagyágyú az új E 63 AMG T-Modell, joggal foglalja el az első rajtkockát a prémium-kombik mezőnyében. AMG 6,3 literes V8-as motorjának teljesítménye 386 kW/525 LE, és 4,6 másodperc alatt gyorsul százra. Közel 2 köbméteres csomagterével a dinamika, a használati érték és a hatékonyság jó kombinációját kínálja ez az autó.

.
SLS AMG: 571 lóerő, 650 Nm nyomaték.

Nagy közönségsiker az SLS AMG: az új szárnyas-ajtós, magával ragadó autó, a legmagasabb műszaki színvonalon „születet újjá". A sportkocsi letisztult formával, következetesen könnyű építéssel, meggyőző menetdinamikával és példás biztonsággal hódít. A könnyű alumínium térváz, a szárnyas ajtó, az AMG 6,3-as V8-as szárazkarteres első középmotor, 420 kW/571 LE csúcsteljesítménnyel és 650 newtonméter nyomatékkal gazdálkodik. A differenciállal egybeépített, hétfokozatú, duplakuplungos váltómű és az alumínium keresztlengőkaros sportfutómű mindezt az útra is viszi. A 47/53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlypont is illik a koncepcióba. Százra 3,8 másodpercig tart a gyorsulás, a csúcssebesség 317 km/óra.

.
Az emissziómentes SLS AMG röntgenrajza.

A Mercedes-Benz az elektromos hajtású, emissziómentes SLS AMG koncepcióautót is kiállítja Frankfurtban. Az erőteljes, mégis kipufogógáz-mentes sportkocsi négy villanymotorjának összteljesítménye 392 kW, maximális nyomatéka 880 newtonméter. Az intelligens összkerékhajtás Torque Vectoring megoldása – tehát az egyes kerekek eltérő mértékű hajtása – veszteségmentes és menetdinamikailag optimális. Az SLS AMG kísérleti példánya folyadékhűtésű, nagyfeszültségű, modulszerkezetű lítiumion-akkut kapott, 48 kilowattóra illetve 40 amperóra kapacitással – fékezéskor töltődik a 400 voltos akku. Nulláról százra 4 másodperc alatt gyorsul a „villamos" szárnyas-ajtós kocsi – hasonlóan, mint a 420 kW/571 LE teljesítményű AMG 6,3-as motorral.

.
Vision S 500 Plug-in HYBRID.

Röviddel az S 400 HYBRID, a jelenleg legtakarékosabb benzinmotoros luxuslimuzin bevezetése után Frankfurtban mutatja be a Mercedes-Benz a Vision S 500 Plug-in HYBRID modellt, amely felső kategóriájú, mégis „háromliteres" autó. A kocsi 30 kilométert képes tisztán elektromosan, helyi emisszió nélkül megtenni. Alig 74 gramm/kilométeres CO2-kibocsátásával az S-osztály következő nemzedékeinek jövőképességét bizonyítja. A hajtómű három fő összetevője a közvetlen befecskendezésű V6-os benzinmotor, a kb. 44 kW/60 LE teljesítményű hibridmodul, valamint a több mint 10 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor, amely töltőállomásokon tölthető fel. A százra gyorsulás ideje 5,5 másodperc.

A B-osztály F-CELL típussal még idén piacra dobja a Mercedes-Benz első sorozatgyártású tüzelőanyag-cellás autóját. A környezetbarát jármű úgy megy, és olyan alkalmas a mindennapi használatra, mint egy kétliteres benzines kocsi, fogyasztása azonban alig 3,3 liter/100 kilométer (gázolaj-ekvivalens). A kisszériás gyártása 2009 végén indul. Vezetése szórakoztató, hiszen villanymotorjának teljesítménye 100 kW/136 LE, nyomatéka 290 newtonméter. A hatótáv körülbelül 400 kilométer.

.
A Concept BlueZERO E-CELL PLUS villanyautó.

A sorozatgyártáshoz közeli Mercedes-Benz Concept BlueZERO E-CELL PLUS villanyautó városban környezetkímélően közlekedik, mégis képes nagy távolságokra. Ezt az akkumulátoros villanymotor és a belsőégésű motor kombinációja teszi lehetővé. A kompakt, 50 kilowattos benzines turbó a hátsó tengelynél helyezkedik el, és menet közben tölti az akkumulátort. Az egész rendszer hatékonyságának köszönhetően a CO2-kibocsátás mindössze 32 gramm/kilométer. A Range Extenders segítségével a modell összesített hatótávja eléri a 600 kilométert, amelyből százat emissziómentesen, elektromos hajtással tehet meg. A 100 kW-os villanymotor – tartós teljesítmény: 70 kW, maximális nyomaték 320 Nm – 11 másodpercen belül gyorsít százra, a csúcssebességet a nagyobb hatótáv és hatásfok érdekében 150 km/órára korlátozták. A mindössze 4,22 méteres BlueZERO nagyvonalú és variálható utas- és csomagtere öt felnőttnek és 500 liternyi poggyásznak ad helyet, a teherbírás 450 kilogramm, tehát igazi családi autó.

.
Takarékos lett a GLK is.

Az összkerékhajtású GLK 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY és a hátsókerék-hajtású GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY két attraktív modellel összesen hatra növeli a kompakt hobbiterepjáró változatainak számát. Az előbbit nagyteljesítményű négyhengeres dízelmotorral (150 kW/204 LE, 500 Nm), állandó összkerékhajtással és 7G-TRONIC automatával szerelték fel. Gyorsulása százig 8,5 másodpercig tart, a csúcssebesség 213 km/óra, annál szerényebb viszont a 6,7 literes fogyasztás. Az autó kielégíti az EU 5 szabványt, és képessé tehető az EU 6 és az amerikai BIN 5 teljesítésére is.

Még kevesebbet, hat litert fogyaszt a hátsókerék-hajtású, sima járású négyhengeres dízellel és hatfokozatú kézi váltóművel ellátott GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY. 400 newtonméteres nyomatékmaximuma széles sávban, 1400 és 2800/perc között áll rendelkezésre, azaz alacsony fordulatszámmal, takarékosan lehet autózni vele. 8,5 másodperc alatt van százon, és 205 km/órára képes ez a változat.

.
21. század a Mercedesben.

A Mercedes-Benz első ízben kínál autóban drótnélküli, korlátlan Internet-hozzáférést. Az InCar Hotspot a jármű antennájával veszi az adatokat, amelyeket WLAN-router és megfelelő SIM-kártya tesz vezeték nélkül, menet közben is elérhetővé az autón belül. Akár három WLAN-kompatíbilis készülék (például laptop, mobiltelefon) kapcsolódhat egyszerre az Internetre.

Olvasóink írták

  • 2. Mike3 2009. szeptember 23. 15:01
    „eddig csak a roppant kibocsájtási mennyiségek miatt nem rohantam a merci szalonba, de most elmegyek. úgyis vágyom már rá, hogy találkozzam azokkal az arrogáns, nagyarcú emberekkel akik papásautókkal rohangálnak és közben nem tűnik fel nekik, hogy bolti eladók mégiscsak :)”
  • 1. gszlaszlo 2009. szeptember 18. 13:58
    „zöld bálna!
    éljen!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegeden és Szentesen is tartja a frontot a Peugeot

Gödörben van a hazai újautó-értékesítés, az év első nyolc hónapjában mindössze 45 ezer autót gurítottak ki a szalonokból, ami közel hatvan százalékkal kevesebb, mint 2008 hasonló időszakában. Tovább olvasom