Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

A Mitsubishi 2013-as Genfi Autószalon

Alig hat hónappal azt követően, hogy az új Outlander crossover megjelent az európai márkakereskedésben, a Mitsubishi a közelgő Genfi Autószalonon bemutatja a stratégiai jelentőségű, négy-kerékhajtású plug-in hibrid (“PHEV") kivitelét.
A japán vásárlók számára már január óta megrendelhető Outlander PHEV júliusban kerül majd a Mitsubishi európai márkakereskedéseibe; a gyártás a tervek szerint májusban kezdődik Japánban, az okazaki üzemben.
Az Outlander PHEV európai specifikációjú változata túlnyomórészt azonos a japán variánssal; a különbség mindössze az EU-előírások betartásából ered, valamint néhány részegység áthangolásából (fékek és gumiabroncsok), amelyeknek célja, hogy a modell még inkább illeszkedjen az európai autósok vezetési szokásaihoz.

Bár az Outlander PHEV hivatalos EU-homologizációjára még néhány hetet várni kell, sok minden tudott már róla. Bőséges térkínálatú az utaskabin jól kihasználható, (VDA módszerrel mérve) 463 literes a csomagtér. A vegyes CO2-kibocsátás: 44 g/km, az ugyancsak vegyes használatra vonatkozó üzemanyag-fogyasztás: 1,9 l/km, az elektromos hatótávolság: 52 km.
Emlékeztetőül: az Outlander PHEV az első tömeggyártású modell egy jelentős márkától, amit a kezdetektől úgy terveztek, hogy a járműbe kompromisszumok nélkül beépíthető legyen mind a belsőégésű, mind a PHEV hajtáslánc.
A Mitsubishi Motors Corporation 1996-ban fogott bele az elektromos hajtás kutatás-fejlesztési munkáiba, s a vállalat azóta is töretlenül hiszi, hogy az elektromos járművek (EV) hosszú távú megoldást jelentő tömegtermékké válhatnak – ahogyan azt az elmúlt évek globális felmelegedéssel kapcsolatos aggodalmai is igazolják.

Előtérben az európai Outlander
Előtérben az európai Outlander, balra az i-MiEV

Az úttörő technológiájú i-MiEV 2009-es bemutatásával, valamint azzal a vállalásával, hogy 2020-ra autóinak 20 százaléka elektromos hajtású lesz, a márka már jelentős lépéseket tett ebbe az irányba, amire bizonyíték a vadonatúj Outlander Plug-in Hybrid EV (“PHEV") bemutatása, és az autó innovatív “kettős építésének" megalkotása.

A további fejlődés érdekében a Mitsubishi Motors most az elektromos hajtás teljes palettájára – vagyis a tisztán elektromos (EV), a hibrid elektromos (HEV) és a plug-in hibrid elektromos (PHEV) hajtású járművekre egyaránt – kiterjeszti kutatásait, aminek eredményeit a 2013-as Genfi Autószalonon első ízben bemutatkozó két tanulmányautó demonstrálja.


A Mitsubishi tanulmányautói Genfben

GR-HEV tanulmány – A hibrid hajtású pickup
Mivel az elektromos hajtás jótékony hatással van a környezetre, fontos lenne, hogy a vásárlók az EV-modellek teljes kínálatából választhassanak – a fürge apróságoktól egészen a nagyméretű SUV-kig, amelyekben kifejezetten erre a célra kifejlesztett technológia (EV, HEV vagy PHEV) működik.

E tekintetben az új Outlander PHEV már bebizonyította, hogy egy EV-hajtáslánc kompatibilis lehet egy nagy hatótávolságú, D-kategóriás crossover működésével.

A márka számára logikus lépésnek tűnik a technológia további kiterjesztése más kategóriákra, elektromos hajtást kínálva a nagyobb, erősebb és sportosabb járműosztályokban is, legyen szó akár munkára használt modellekről, akár szabadidő-autókról a fejlett és fejlődő piacokon egyaránt… Ilyesfajta elgondolás vezetett a GR-HEV tanulmányhoz, amelyben a Mitsubishi Motors első ízben alkalmaz hibrid (HEV) technológiát egy egytonnás teherbírású pickup hajtására.


Legújabb “kettős építésű" járművében a Mitsubishi bemutatja vadonatúj HEV-szabadalmát, amelyben egy Clean Diesel erőforrás és egy elektromotor hajtja az autót. Az EV és PHEV technológiáknál egyaránt olcsóbb és egyszerűbb HEV ideális megoldást kínál a pickup-tulajdonosok magas elvárásaira.

A tanulmányban a Mitsubishi közismert állandó összkerékhajtású rendszere működik, amelyben az szuper összkerékvezérlés (S-AWC) integrált járműdinamikai vezérlőrendszer biztosítja a tapadást és a kiváló menetteljesítményt – bármilyen útviszony mellett. Az volt a cél, hogy a jármű CO2-kibocsátása 149 g/km alatt maradjon, ami sokkal kedvezőbb érték, mint a kategória átlaga.

CA-MiEV tanulmány – A kertvárosi EV
Az i-MiEV vásárlói visszajelzései, valamint az akkumulátor-technológia és az elektromos hajtásláncok folyamatos fejlesztésének eredményeképpen az MMC azt fontolgatja, hogy új generációs, kompakt EV-modellt alkot, amely főleg a városi környezetben tenne jó szolgálatot.


Az MMV által közép- és hosszú távon bevezetni kívánt különféle technológiákat bemutató karcsú tanulmányautó, a CA-MiEV már előrevetíti a következő generációs EV-rendszerek, a nagy áramsűrűségű akkumulátorok, a kis tömegű és áramvonalas karosszériák megjelenését, amelyek révén a hatótávolság 300 km-re nőne, ez pedig már a külvárosokban és vidéken is tökéletesen megfelelne a mindennapos használathoz.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Genfi Autószalonra érkezik a Suzuki új C osztályú crossovere

A Suzuki a GenfiAutószalonon mutatja be új C osztályú szériamodelljét, a kocsi a szeptemberben Párizsban kiállított S-Cross koncepcióautón alapul. Tovább olvasom