Délmagyar logó

2017. 01. 25. szerda - Pál -4°C | 1°C Még több cikk.

A Mitsubishi már készül Tokióra

A Mitsubishi összesen 15 járművet mutat be a november 30. és december 11. közötti 42. Tokiói Autókiállításon. Köztük a Mirage és a Concept PX-MiEV II. világpremierjét.

A globális modellstratégiát a Mirage kompakt autó testesíti meg, a Concept PX-MiEV II. pedig a „zöld technológiát" képviseli különleges, plug-in hibrid hajtásláncával. A standon látható lesz még a MINICAB-MiEV kishaszonjármű, valamint az i-MiEV, az új generációs elektromos hajtású jármű (EV), amely már számos országban forgalomba került – többek közt európai államokban –, s ami az végéig az USA-ban is megjelenik.

Mellettük kiállítják még az RVR kompakt SUV-t – bizonyos piacokon ASX vagy Outlander Sport néven kapható –, amelyben az új MIVEC motor, valamint a márka Auto Stop & Go alapjárati leállító technológiája működik. A kiállításon látható lesz még a Pajero is, amely bizonyos piacokon Montero vagy Shogun néven kapható „clean diesel" motorral.


A Mirage tervezése során a kompakt külső, a megfizethető ár és az alacsony fogyasztás volt a legfontosabb szempont; az autó így  megfelel a fejlődő piacok elvárásainak, emellett mindazoknak, akik megfizethető, takarékos, belépő szintű modellt keresnek csekély CO?-kibocsátással. E mellett a Mirage fordulékonyságot, könnyű vezethetőséget kínál, valamint kényelmes utasteret öt felnőtt számára.

A márka célja az volt, hogy az autó japán változata a legtakarékosabb kategóriába kerüljön; a modell 3,3 l/100 km fogyasztását olyan megoldásokkal sikerült elérni, mint a jármű szinte valamennyi alkatrészének tömegcsökkentése, a gördülési ellenállás jelentős mérséklése, vagy a motor, a váltó, a fékrendszer és abroncsok tökéletesítése és az áramvonalas karosszéria csekély légellenállása.

A név az angol „mirage", azaz „délibáb" szóból ered, ezzel a névvel először 1978 márciusában mutatkozott be egy modellsorozat Japánban; az autók energia- és helytakarékos, nagy teljesítményű kompakt modellek voltak. Az új Mirage megőrizte az első sorozat legfontosabb értékeit: a kisméretű autó korrekt teljesítményt és funkcionalitást kínál.


A japán miniautók kategóriájában a Mitsubishi fókuszba állította az elektromos technológiát. A vállalat volt az első jelentős autógyártó, amely sorozatgyártású elektromos járművet kínált, amikor 2009-ben bemutatta az új generációs i-MiEV modellt. A márka ez év decemberében már második, sorozatgyártású EV-jével lép piacra: MINICAB-MiEV elektromos hajtású kishaszonjármű a miniautó-kategóriában jelenik meg. E modellek népszerűek a városi közlekedésben, hiszen alkalmasak kisebb utascsoportok szállítására rövid távolságokon.

A Mitsubishi új ötletét a Concept PX-MiEV II. testesíti meg; a középkategóriás plug-in hibrid jármű már ugyanolyan  hatótávolságot kínál, mint a hagyományos középkategóriás vagy nagyobb autók. A modern hajtáslánc az elektromos járművek jó környezetvédelmi paraméterét és csendes működését nyújtja, emellett pedig olyan országúti teljesítményt, ami túlmutat a városi ingázók igényein.


A márka különleges plug-in hibrid rendszere az i-MiEV-ből származó EV-technológiát egy kisméretű, hagyományos motorral ötvözi, amelyben megtalálhatók a vállalat legfrissebb fogyasztáscsökkentő és környezetvédelmi technológiái. Ennek köszönhetően az autó fogyasztása mindössze 1,7 l/100 km – ami sokkal kedvezőbb, mint egy hagyományos hajtású autóé –, károsanyag-kibocsátása alacsony, emellett pedig hatótávolsága is igen nagy, körülbelül 800 km.

A márka plug-in hibrid rendszerében nagy kapacitású akkumulátorok működnek, amelyek révén az autó közel 50 kilométert tehet meg elektromos hajtással. Az energiafogyasztástól és akkumulátor töltöttségétől függően a rendszer „generátorként" is használhatja a belső égésű motort, de szükség esetén a motor a kerekeket is hajthatja.


A vezető gombnyomással válthat át az elektromos hajtásra, amikor csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül szeretne autózni – ha ezt a töltöttségi szint lehetővé teszi –, így lakott területen vagy országúton egyaránt élvezheti az elektromos hajtás előnyeit. Emellett menet közben átkapcsolhat a feltöltési üzemmódra is; ilyenkor a belső égésű motor generátorként tölti az akkumulátort.

A járműre szerelt csatlakozó révén a meghajtó akkumulátorokban tárolt villamos energia arra is felhasználható, hogy az autó tulajdonosa kempingezés vagy más szabadtéri program során különféle készülékeket működtessen, de akár vészhelyzetei áramforrásként is jó szolgálatot tehet. Mindemellett a gyorstöltő port a háztartási hálózatokkal is kompatibilis.

A Concept PX-MiEV II. hajtáslánca is figyelemre méltó: az új, dupla elektromotoros négykerékhajtásához a Mitsubishi S-AWC kipörgésgátló rendszere kapcsolódik. A Lancer Evolution X modellekhez kifejlesztett technológián alapuló  megoldás jó vezethetőséget biztosít: a jármű követi a vezető utasításait, miközben futása stabil és biztonságos marad. A modell elektromotorjai 100 százalékos, azonnali nyomatékleadásra képesek, ezért az autó úgy gyorsul, mint egy 3,0 literes, V6-os motorral szerelt kocsi.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötcsillagos az Audi Q3 töréstesztje

Az Euro NCAP a legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel értékelte az Audi Q3 passzív ütközésbiztonságát. A felnőtt utasok védelme, a gyermekek biztonsága és gyalogosvédelem is jeles.
Tovább olvasom