Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

A NASA is tesztelte a hidrogénhajtású BMW-t

Az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA is tesztelte a BMW Hydrogen 7-es luxuslimuzint. A Kennedy Űrközpontban zajló, nyolchetes együttműködés során az űrkutatási hivatal szakemberei teljes hozzáféréssel rendelkeztek a BMW Hydrogen 7 flottához.
A Kennedy Űrközpont volt az egyik első szervezet, amely az Egyesült Államokban tesztelhette a világ első hidrogénhajtású luxuslimuzinját. Miközben a mérnökök az Endeavour űrrepülőgép indulását készítették elő, a BMW North America és a NASA bejelentette az összesen huszonöt darab BMW Hydrogen 7 nyolchetes tesztidőszakának lezárását.

„Nagyon örülünk, hogy együttműködhetünk a BMW-vel és tesztelhetjük a hidrogénnel hajtott autóikat, illetve kutathatjuk az alternatív üzemanyagforrásokat. Így ugyanis a holnap technológiáját már ma használhatjuk" – nyilatkozta Bill Parsons, a Kennedy Űrközpont igazgatója.

„Büszkék vagyunk, hogy felajánlhattuk tesztelésre a NASA számára BMW Hydrogen 7 járműveinket. Ezzel a fejlesztés és innováció tekintetében vezető szervezettel közös célt fogalmaztunk meg: olyan műszaki megoldások alkalmazása és folyamatos fejlesztése, amelyek a folyékony hidrogén felhasználására épülnek" – jelentette ki a BMW of North America részéről Karl-Heinz Ziwica. „A folyékony hidrogénben rejlő igen magas kémiai energia az űrhajókat is alkalmassá teszi arra, hogy egészen a világűrig repítse őket. A BMW Hydrogen 7 esetében hasonló koncepciót alkalmaztunk, és a hidrogén, mint üzemanyag akár 90 százalékkal is mérsékelheti a járművek szén-dioxid kibocsátását." – tette hozzá Ziwica.

Mínusz 235 fok kell

A világ első hidrogénhajtású luxuslimuzinja a BMW 760 Li erőforrásának műszaki alapjaira épült, kettős üzemű belsőégésű motorral rendelkezik, amely hidrogénnel és benzinnel egyaránt működhet. A tizenkét hengeres motor 260 lóerőt teljesít, így a Hydrogen 7 csúcssebessége 230 kilométer/óra, és 9,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. Hidrogén-üzemmódban közlekedve a BMW Hydrogen 7 kipufogógáz-emissziója a vízpárától eltekintve gyakorlatilag nullára csökken. A járművek különleges szigetelésű, magas minőségű vákuum hidrogéntartállyal készültek, amelyekben a folyékony hidrogént tartósan is mínusz 253 Celsius fok hőmérsékleten tárolhatják. A BMW Hydrogen 7 modellekből összesen 100 darab készült és eddig már világszerte több mint kétmillió tesztkilométert futottak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milliós üzlet a száguldó cirkusz

Költséges dolog egy gyorsasági motoros nagydíj megrendezése, mégis megéri a szervezőknek. A… Tovább olvasom