Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

A szlovákoké a kis VW

Szlovákiában fogja gyártani a New Small Family új családi autó modelljét a német Volkswagen konszern – erősítette meg Robert Fico, szlovák kormányfő a múlt héten Pozsonyban.
„A legfőbb indok a magasan képzett munkaerő, az euró és a politikai stabilitás volt. Szerepet játszott a roncsprémium is, amellyel Szlovákia európai szolidaritását bizonyította„ – mondta újságíróknak Fico. A szlovák sajtó szerint a döntés legfőbb indoka az volt, hogy az országban alacsonyabbak a termelési költségek, mint a cég más gyáraiban, és valóban stabil az euró. A Volkswagen szlovákiai beruházásának összértéke 308 millió euró. A gyártás beindításához a cég 1500 új munkást vesz fel. A termelés előkészítése és a munkások képzése már az idén elkezdődik, s 2011-ben legördülhetnek a szalagról az első új családi kocsik. Az új gyár 2012-ben fog működni teljes kapacitással, amely évi 400 ezer kocsit jelent.

Egyedi formaterv az új VW-től
Egyedi formaterv az új VW-től

A szlovák kormány tavaly decemberben úgy döntött, hogy amennyiben Pozsonyban fogják gyártani az új autót, adóengedmények formájában mintegy 14 millió euróval fogja támogatni a projektet. A gazdasági minisztérium számításai szerint az új autóval 2012-ben mintegy 760 új munkahelyet teremtenek.

Üvegben gazdag hátsó traktus
Üvegben gazdag hátsó traktus

A farmotoros tanulmányról már 2007-ben, a Tokyo Motor Show-n lehullott a lepel, 3,68 méteres hosszával, 1,68 méteres szélességével és 1,54 méteres magasságával ez lehet az egyik legkisebb VW. 2,56 méteres tengelytávjának köszönhetően tágas, négy felnőtt is kényelmesen elfér benne, és még 220 liter csomagnak is marad hely mögöttük. Beszállni is kényelmes, hiszen az első ajtók előre, a hátsók hátrafelé nyílnak, a B-oszlop eltűnt. Lehajtott hátsó ülésekkel ezer literesre bővíthető a csomagtartó, és a két részletben nyíló „csupa üveg" hátsó ajtó révén könnyen is pakolható.

B-oszlop nélkül is egyben van
B-oszlop nélkül is egyben van

Olvasóink írták

  • 10. barkzso 2009. április 30. 13:48
    „Logar, tehát még egyszer hátha megérted most mire reflektáltam:

    Idézet Logartól:
    "A Volkswagen AG mióta létezik? Na, azóta nem jön Magyarországra és ha jól tudom a drágalátos Orbán-Torgyán kormány idejében sem jöttek ide másért, csak hogy eladják a kocsijaikat."

    1,
    Válasz: Audi - Győr (A group tagjai: The Group is made up of nine brands from seven European countries: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Scania, SEAT, Skoda and Volkswagen Commercial Vehicles).
    A hivatalos link: http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/content/en/the_group.html nem wiki, hanem a hivatalos...

    Tehát: mégis van Magyarországon gyáruk és ez a válasz, utána csak szokás szerint mellébeszélsz...

    2,
    Akkor az Orbán kormány idején felszámolták a gyárukat? nem is készült személygépkocsi ill. alakatrész és csak kereskedelemmel foglakozott a cégcsoport? Természetesen nem.

    Tehát: gyártottak gépkocsikat, motorokat és alkatrészeket ebben az időszakban is és ez a második részre a válasz, utána ismét csak szokás szerint mellébeszélsz...

    Hopp... Kopp?
    Tejesen mindegy kinek az idejében készült az itt levő gyár, ezen a részen már mellébeszélsz szokás szerint...”
  • 9. sós 2009. április 30. 13:25
    „A parlamentben is felkellene olvasni ezt a cikket,ugyan mi véleménnyel volnának.Szégyen ez a politikusainkra nézve.”
  • 8. N.P. 2009. április 30. 13:21
    „Leginkább egy kóreai vasalóra emlékeztet.”
  • 7. Logaritmus 2009. április 30. 10:41
    „Édes egyetlen Barkzsókám, te villanyszerelők gyöngye! Ha érekel a VW története:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

    Értem én, hogy neked ciki kimondani hogy az AUDI Győrben éppen a komcsi Horn Gyula kormányzása idején kezdte el a motorok gyártását, hogy a Suzuki meg az MDF kormány idején települt Magyarországra Orbán idejében meg annyi történt vele, hogy a dolgozók 40%-a szlovák lett (Mária Valéria híd kedvezőtlen "mellékhatása"). Sebaj! Így szeretünk téged, kicsit vaksin, kicsit egyoldalúan, kicsit sántítva. :) És hogy mire lehetünk büszkék 2002-2009 között? Ezer dologra. Persze neked hiába mondanám, hogy nézz körül akár csak Szegeden is, úgysem veszel észre semmit csak amit a HírTV eléd lök.”
  • 6. barkzso 2009. április 30. 07:46
    „4. Logar: már megint dezinformáció és kormány PR, és persze megint tőled:
    Volkswagen csoport (Group) mióta létezik? Na, azóta épített egy AUDI motor és Autó gyárat pl. Győrben és tök mindegy melyik korábbi kormány alatt.
    Ti viszont a második terminusotokban is csak elqrni tudtok, mutogatni és felelősséget hárítani. Na és hazudozni!
    Mi a francra lehetnénk büszkék az elqrt 7 évetekből ?????”
  • 5. pinkfloyd60 2009. április 30. 05:30
    „Igy igaz, de az elmult 8-évben sem jöttek ide,csak eladni!”
  • 4. Logaritmus 2009. április 29. 17:27
    „3. barkzso: már megint ez az átlátszó letargia kampány, és persze megint tőled. A Volkswagen AG mióta létezik? Na, azóta nem jön Magyarországra és ha jól tudom a drágalátos Orbán-Torgyán kormány idejében sem jöttek ide másért, csak hogy eladják a kocsijaikat.”
  • 3. barkzso 2009. április 29. 14:09
    „Jópofa kisautó, kár hogy ezt sem mi gyártjuk. Így 1500 emberke kap munkát - ott...”
  • 2. pille 2009. április 29. 13:08
    „A forma nagyon hasonlít a Nissan Note-ra.Nem?”
  • 1. IVY 2009. április 29. 11:08
    „Kinder tojás játékautó. Több darabból összerakható.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

iQ: amikor a méret is lényeg

A Genfi Autószalonon is kiállította a Toyota jövőbe mutató városi kisautóját – az iQ május… Tovább olvasom