Délmagyar logó

2018. 10. 17. szerda - Hedvig 9°C | 23°C Még több cikk.

A világ 10 legdrágább autója

A legdrágább szériakocsi ára bő 150 millió forint, ám Maybach sportváltozatáról nehéz eldönteni, sorozatban gyártják-e vagy egyedi modell. A világ 10 legdrágább autójáról szóló összeállítás – szubjektíven.
A német Auto Motor und Sport tavaly ősszel összeállította a világ legdrágább szériaautóinak listáját. Az első helyre 523 ezer eurós árával a Maybach 62 S került. Ez a márka hosszabb modelljének sportváltozata, a 6,17 méteres luxusautót bő hatszáz lóerős, 12 hengeres turbómotor gyorsítja: öt másodperc alatt van százon a valóban „nagyvas". A végsebesség 250-nél lehatárolt, a valószínűsíthetően igen kis szériában gyártott gép darabszámról nem sikerült pontos információt szerezni.

Sorozatban gyártják a Maybach 62 S modellt (galéria)

A német szaklap kicsit „hazabeszél" szerinte a második helyezett is német autó, ráadásul ez is Daimler-Benz-csoporthoz tartozik: a Mercedes SLR McLaren Roadster. Ára alulról közelíti a félmillió eurót. A roadster ugyanúgy 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, mint a csukott SLR, végsebessége pedig 332 km/h. A motor 5,4 literes, 626 lóerős, kompresszoros AMG V8-as. Állítólag nyitott tetővel, 200 km/h feletti sebességnél is olyan kevés a zaj, hogy akár beszélgetni is lehet benne. Ez már fut egy ideje – no persze nem feltétlenül a magyar utakon.

Mercedes Benz SLR McLaren Roadster, félmillió euróért (galéria)

A dobogóra még a Rolls-Royce Phantom nyújtott kivitele fért fel a potom 470 ezer eurós árával. Érdekes, ugyanakkor hogy a Volkswagen tulajdonában lévő Bugatti például lemaradt a listáról, a szerkesztők szerint ezek a modellek ugyanis nem tekinthetőek szériának. A Bugatti Veyron különféle változatai – a modellről később esik szó – egyébként a Maybach 62 S árának többszörösébe kerülnek.

A német szaklap a 30 legdrágább szériaautót sorolja fel, ezen több Rolls, Bentley és Mercedes is van, ezúttal mi rövidítünk, s egy márka csak egyszer szerepel. Így a harmincból nem tíz, hanem csak 8 maradt, s természetesen ebbe is bele lehet kötni. Az árak euróban értendők.

1. Maybach 62 S, 523 838
2. Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster, 493 850
3. Rolls-Royce Phantom EWB, 470 050
4. Bentley Brooklands, 346 850
5. Lamborghini Murciélago LP 640 Roadster, 314 100
6. Ferrari 612 Scaglietti, 268 300
7. Aston Martin DBS, 240 000
8. Porsche 911 GT2, 189 496 euró

Ferrari 612 Scaglietti, igényes belsővel, 268 ezer euróért (galéria)

Találtunk egy egészen friss, 2009 márciusi listát is az igazán drága, de még az utakon futó autókról. Dollárban számoló összeállítói nem győzik hangsúlyozni, hogy szubjektív, valamint már előre mentegetőznek, hogy nincs rajta például Lamborghini, Bentley, Ferrari, vagy Rolls-Royce. Ez azért nagy merészség. Érdekesség viszont hogy a „bronzérmes" autó ára fele az ezüstének, miközben a második szintén csak a fele a legdrágábbnak.

Aston Martin One-77, állítólag Porschét reggelizik (galéria)

A listát a 2,3 millió dolláros Aston Martin One-77 vezeti. A mindössze másféltonnás, hátsó kerék hajtású autót szárazkarteres olajozású, 7,3 literes, V12-es motor hajtja, ami 700 lóerőt teljesít. A One-77 a modern futóművel és az erős motorral négy másodpercen belül gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 320 km/h körül alakul. Az autó mindössze 77 darabos szériáját már látatlanban eladták.

Második a Bugatti Veyron, 1,2 millió dollárért. Az 1001 lóerős középmotoros szörnyeteget a 16 hengeres, nyolcliteres aggregátja 2,9 másodperc alatt repíti nulláról százra, a háromszáz elérésére pedig még 14 másodpercre sincs szüksége. Amúgy pedig 406 km/óra a vége... Genfre sokan jósolták a speciális szériát, 1400 lóerős teljesítménnyel és 440 km/h-s csúcssebességgel, nekik azonban még várni kell egy kicsit.

Bugatti Veyron, 1001 lóerővel (galéria)

A harmadik az olasz Pagani Zonda, már csupán 667 ezer dollár. A kocsiban egy Mercedes motor van, méghozzá a 7,3 literes, V12-es, közel 650 lóerős. 3,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet, a vége 374 km/h. A pehelykönnyű, mindössze 1230 kg-os autó egyetlen hátránya, hogy csupán kétszemélyes, előnye viszont, hogy talán az egyik legszebb sportkocsi.

A dobogóról éppen hogy lemaradó álomautók mezőnye nem túl ismert, ám annál exkluzívabb. Mint például az SSC Ultimate Aero, potom 654 ezer dollárért. Állítólag Bugatti Veyront reggelizik a csaknem 1300 lóerős, másfélezer Nm nyomatékkal gazdálkodó járgány. A 2009-es modellév autójával például 430 felett szeretnének repeszteni a tervezők. Esély van rá, hiszen a középmotoros, hátsókerékhajtású autó mindössze 1400 kilós, s 3 másodpercen belül százon van.

SSC Ultimate Aero. Dögösnek elég dögös ez a belső (galéria)

Ötödik a LeBlanc Mirabeau, hatodik a Saleen S7 Twin Turbo, hetedik a Koenigsegg CCX Swedish – ezek szerint ilyen autók is vannak. E felsorolás szerint a Mercedes-Benz SLR McLaren csak a 8. helyre szorul, s már kevesebb, mint félmillió dollárért elérhető. Kilencedik a Porsche Carrera GT, tizedik a széria autók listáját egyébként vezető márka, a 385 ezer dolláros Maybach 62. Igaz, nem a hosszított sportváltozat.

Ha eddig még nem kavartuk meg teljesen a kedves olvasót, adunk egy újabb listát, szintén ideit, szempontokkal azonban már nem szolgálunk hozzá, hiszen itt-ott ellentmond az eddigieknek, s persze ismerős modellek is vannak rajta. Az árak dollárban értendők, s persze ebbe is bele lehet kötni.

Felszállósebességgel a 3 millió dolláros Lamborghini Reventon (galéria)

1. Lamborghini Reventon, 3 000 000
2. Bugatti Veyron 16.4, 1 400 000
3. Maybach 62 S Landaulet, 1 380,000
4. Pagani Zonda F, 694 000
5. Koenigsegg CCX, 650 000
6. Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster, 495 000
7. SSC Ultimate Aero TT, 485 000
8. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, 407 000
9. Bentley Brooklands Coupe, 340 000
10. Gumpert Apollo, 318 000 dollár.

Olvasóink írták

  • 11. bjela1980 2009. május 11. 18:58
    „Trabant, 1985-ös megkímélt állapotban, 35ezer.”
  • 10. iván92 2009. május 05. 20:46
    „Üdv!Jó a cikk!Remélem még lesznek ilyenek!”
  • 9. Vasút_Tas 2009. május 05. 15:38
    „Remélem valami ilyesmit sikerül beújítanom még ebben az életemben. Az esélyem meg van rá....mint a lottó 5-ösre :) Választani még ráérek, és mire összejön a lóvé talán még olcsóbb is lesz :)”
  • 8. flexsnake 2009. május 05. 14:49
    „hogy egyeseknek csak az lenne jó ha a pöcsüket satuval szorítanák és rugdosnák.... De a többség meg kíváncsi az ilyen cikkekre.
    meg azért ha vásárolni akar nem árt tudni. Nem mindenki él segélyből meg csóró mint az állat :D”
  • 7. flexsnake 2009. május 05. 14:49
    „hogy egyeseknek csak az lenne jó ha a pöcsüket satuval szorítanák és rugdosnák.... De a többség meg kíváncsi az ilyen cikkekre.
    meg azért ha vásárolni akar nem árt tudni. Nem mindenki él segélyből meg csóró mint az állat :D”
  • 6. Celtis 2009. május 05. 14:34
    „tahoszegedi: A fenébe, már megint rá kell fanyalodnunk a kaviárra és pezsgőre!”
  • 5. tahoszegedi 2009. május 05. 14:03
    „még egy pár hónap és a következő szalagcím lesz:

    A világ 10 legdrágább élelmiszere:

    kenyér
    tej
    liszt
    cukor
    felvágott
    vaj
    tojás
    rizs

    sajt

    majd csorgathatjátok a nyálatokat”
  • 4. Celtis 2009. május 05. 13:07
    „Lehet, hogy téged ez tenne boldoggá. Kérdés: mennyi időre?”
  • 3. gszlaszlo 2009. május 05. 12:13
    „szépek, jók, nekem sose lesznek ilyenek, de nem is baj
    egyszer viszont egy lambót én is elkérnék, és szigorúan csak városon belül mennék vele, betartanám a sebességhatárt, le lennének húzva az ablakok és rachmanyinov üvöltene ezerrel”
  • 2. morci 2009. május 05. 10:52
    „ez kell a csóró embernek,hagy csorgassa a nyálát....
    talán jobb lenne 1 ilyesmi cikk az átlag emberek által elérhető autókról,motorokról...”
  • 1. rolee 2009. május 05. 09:57
    „Na ezt nevezem cikknek így kell ezt csinálni több ilyen és ehjez hasonló kellene (megcsinálhatnátok motor kategóriában is)

    Mindenesetre grat a Lambo-t meg elfogadnám :D”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rendszámrendszerváltás Franciaországban

Rendszámot vált Franciaország, az újnál nincs se megyére utalás, se kivétel. De Gaulle DS gépkocsija… Tovább olvasom