Délmagyar logó

2016. 08. 30. kedd - Rózsa 19°C | 28°C

A vonat Szatymaznál törte rommá - újszerűként hirdették a Renault Fluence-t

A vonat Szatymaznál törte rommá - újszerűként hirdették a Renault Fluence-t
2014 decemberében Szatymaznál gyorsvonatnak ütközött egy Renault Fluence. A kocsi orra megsemmisült, láthatóan gazdasági totálkáros lett. Ugyanezt az autót most a neten hirdetik eladásra - újszerűként.
– Nekihajtott a Budapestre tartó IC-nek egy Renault sofőrje csütörtökön délben az egyik Szatymaz melletti vasúti átjáróban – írta portálunk 2014. december 18-án. A 100-zal robogó vonat az autó elejét egyszerűen leszakította, a kocsi nem a mozdony elé hajtott ki, hanem a már az átjáróban száguldó vonatnak ment neki.

– Az autót vezető fiatal nőnek a csodával határos módon semmi baja nem történt, egy karcolás nélkül megúszta a kalandot. Járműve totálkáros lett, a helyszínelés idejére a rendőrök lezárták az átjárót. Úgy tudjuk, a fiatal nő a túl sok munkára és fáradtságra panaszkodott – írtuk bő egy esztendeje.
 
Vasúti baleset Szatymaznál - 2014 decemberében. Fotó: Segesvári Csaba - GALÉRIA

Hiába állapította meg a baleset után a biztosító, hogy a Fluence gazdasági totálkáros – vagyis gazdaságosan nem javítható, az egykori tulajdonos néhány napja ismét találkozott az autójával. Valaki megjavította, és most eladó. Mindezt a totalcar. hu újságírója szúrta ki, s az eset kapcsán annak járt utána, mennyi esélye van egy magyar vásárlónak, ha tudni szeretné, mire ad ki 2,5 millió forintot. Az eredmény szerinte kiábrándító, de tanulságos.

– A hirdető elfelejtette kitakarni a fotókon a rendszámtáblát, így biztosan ugyanarról az autóról van szó, melynek orrát Szatymaznál leharapta a vonat – jegyzi meg az autós szakportál. A hirdető azt írta, a Renault újszerű, garázsban tartott és rendszeresen szervizelt – 2,5 millió forintot kér érte.
 
Hirdetés a hasznaltauto.hu portálon.
Hirdetés a hasznaltauto.hu portálon.

Az autót tavaly májusban egy budafoki kereskedés adta el a családnak, ám a hirdető felesége céges autót kapott, így a Fluence-nak mennie kell. A családfő már a telefonban említette a totalcar.hu újságírójának, hogy a Renault korábban törött volt és hozzátette, szélvédő eredeti és a légzsákok sem nyíltak ki.

– A tulajdonos és felesége láthatóan megdöbbentek, amikor megismerték a baleset részleteit, és valami azt súgja, tényleg nem tudtak semmiről, vagyis őket is átverték – szögezte le a szakportál, s azonnal elismerte, a Renault feltámasztása elég jól sikerült. Ezt erősíti az is, hogy autó azóta 20 ezer kilométert tett meg.
 
Elsőre nyoma sincs a sérülésnek - Fotó: totalcar.hu
Elsőre nyoma sincs a sérülésnek - Fotó: totalcar.hu

A Renault központi rendszerében semmi nem szerepel a javítással kapcsolatban, az importőr műszaki szakértője a fotók alapján súlyosnak ítélte a sérüléseket. A legnagyobb gond az, hogy a Renault főtartó elemei is károsodhattak. Ezeket a hivatalos javítási előírások szerint tilos kiegyengetni, mert egyszeri deformációra tervezték őket, így a következő ütközésnél már nem védik meg az utasokat.

Ha minden előírást betartanak, a helyreállítás minimum 2 millió forintba kerülhet – vagyis nem jön ki a matek. Az újságíró hosszan részletezi a "gazdaságos" helyreállítás látható jeleit, miközben megállapítja, könnyen lehet, hogy a kocsi most tényleg gond nélkül használható, és nem kopnak ferdén az első gumik sem.
 
Állítólag a légzsák sem durrant el.
Állítólag a légzsák sem durrant el.

Az ügy szomorú tanulsága, hogy a mai szabályozás szerint nem juthat hozzá az autók kártörténetéhez a vásárló. Mivel a Renault-nak volt érvényes casco biztosítása, írtak részletes kárfelvételi jegyzőkönyvet sérüléseiről. Ám ezt a biztosítók csak a bíróságnak adhatják ki, így, szemben a kilométeróra-állásokkal, a kártörténeti adatokat nem lehet lekérdezni a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgálatátások Központi Hivatala (KEKKH) tavaly óta működő on-line rendszeréből.

– És ez egy darabig még biztosan így marad – jegyzi meg végezetül a totalcar.hu.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Audi Q3 is Győrben készül a jövőben

Az Audi Q3 is Győrben készül a jövőben
A jelenleg Spanyolországban gyártott Q3 a győri gyártósorokról gördül majd le. Tovább olvasom