Délmagyar logó

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

A VW hatos Golfja és az új Polo segít a túlélésben

Szeged - A világgazdasági válság az autóipart érintette legelőször, s talán legmélyebben, mindenütt csökkentek az eladások, így a Porsche Szegednél is. Az Audit, VW személy- és haszongépjárműveket, Seatot és Weltautót forgalmazó cégnél azonban már látják az alagút végét, az új Polóval például nagyobb szeletet hasíthatnak ki a – kisebb méretű – tortából.
A makrogazdasági előrejelzések lényegesebben pozitívabbak, mint néhány hónappal ezelőtt, remélhetőleg túl vagyunk a világgazdasági válság mélypontján – véli Hebők Ferenc, a Porsche Szeged igazgatója. A legelőször az autóipart és -forgalmazást érintő recessziónak azonban volt egy olyan hasznos mellékhatása is, hogy tisztította a piacot. A stabil működésű, megbízható hátterű márkakereskedők megmaradtak, akik nem bírták, azok leszakadtak, vagy bezártak. Szerencsére az ilyen megközelítésű magyar piactisztulás alig érintette az általuk forgalmazott három márkát, az Audit, a Volkswagent és a Seatot.

Egészen jó hírek érkeznek a Volkswagen háza tájáról, a válság kezdetén debütált új hatos Golf például hosszú hónapok óta Európa egyik legkeresettebb modellje. Csak augusztusban többet adtak el belőle a földrészen, mint amennyi személyautót januártól augusztusig Magyarországon értékesítettek. A gyártókapacitást az év végéig teljesen lekötötték a megrendelések. Szerencsére a Porsche Szegednek van készlete – amit még időben rendelt –, ezt ma nem minden kereskedő mondhatja el magáról. A VW-csoport nagyon büszke az 1.4-es TSI motor sikerére is, itt igazán csúcsra járnak a szalagok, egyenesen sorban állnak a motorért az autógyárak.

Ez az ősz az új Polóról szól a Porsche Szegednél. Fotó: DM/DV
Ez az ősz az új Polóról szól a Porsche Szegednél.
Fotó: DM/DV

Nemrég érkezett meg a kereskedésekbe az új Polo, a több mint sikergyanús modellnek köszönhetően a márkakereskedés nem érezte meg annyira az augusztusi mélypontot. – Bőven az átlag feletti részt hasítottunk, hasítunk ki a csökkenő méretű tortából a Polónak köszönhetően – mondja Hebők Ferenc.

Hitel van

A válság piactisztító hatású volt a finanszírozás frontján is, felelősségteljesebb lett a hitelezés mindhárom oldalról: a vevő, a kereskedő és a bank is átgondoltabb, amikor hitel- vagy lízingszerződést köt. Természetesen továbbra is van hitel, s bár a márkakereskedés preferálja a házi lízingcégnek számító Porsche Bankot, nem feltétlenül erőlteti rá az ügyfélre, ha például a – szegedi központú – Lombard ajánlata az adott konstrukcióban kedvezőbb.

Olvasóink írták

  • 5. bespin 2009. szeptember 04. 08:56
    „3. Ezt meg tudom erősíteni, ha változik is az árfolyam, náluk ez negyedéves késéssel jelentkezik, de akkor sem a valós mértékben.”
  • 4. benzol 2009. szeptember 04. 08:39
    „ez nem hír. ez reklám!”
  • 3. 620829 2009. szeptember 03. 22:38
    „lombard???????---röhögnöm kell...soha többet......az árfolyam csökkenést nem ismerik........én minden ismerőst lebeszélek .......még a hitelről is...”
  • 2. bespin 2009. szeptember 03. 21:01
    „Szinte minden bank különb autóügyben, mint az említett kettő. Hol az (X)?”
  • 1. rolee 2009. szeptember 03. 16:11
    „Szép autó”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar Termék Nagydíjas a Suzuki Splash

A Splash, a Magyar Suzuki Zrt. legutóbbi modellje elnyerte a Magyar Termék Nagydíj kitüntető címet. Tovább olvasom