Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Alig hallhatóan érkezik a Hyundai i40

A Hyundai a Frankfurti Autószalonon mutatta be a vadonatúj i40 szedánt. Az autó a márka friss formavilágú középkategóriás modellcsaládjának legújabb tagja, amely a Genfben tavasszal leleplezett i40 cw mellé érkezik – példás zajszinttel.

Az i40 szedán európai karakterű autó, amelyet a Hyundai németországi Rüsselsheimben működő, európai kutatás-fejlesztési központjában terveztek és fejlesztettek. A 4,74 méter hosszú szedán forgalmazása 2011 utolsó negyedévében kezdődik. A modell természetesen megkapja a Tripla 5 szolgáltatás csomagot. (Ez ötéves, futásteljesítmény korlátozás nélküli garanciát, ötéves országúti segélyszolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenként egyszeri átvizsgálást foglal magában.)

– Az i40 szedán ugyanazokkal a kiváló jellemzőkkel (kedvező üzemanyag-fogyasztással, kényelemmel és kiváló minőséggel) rendelkezik, mint a kombi kivitel. Ambiciózus, ám elérhető célokat tűztünk ki az i40 modellcsalád elé, amely a Hyundai által az elmúlt években elért európai lendületre építhet. Az i40 bevezetésével 2011 végére elérhetjük a 3 százalékos piaci részesedést Európában – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.


Formai ihletek

Az i40 Sedan a Hyundai egyedi „folyékony szobrászat" formanyelvét tükrözi, ez azonnal felismerhető a dinamikus karosszériaidomokat létrehozó lendületes vonalakról. A formanyelvet a 2009-es Genfi Autószalonon bemutatott Hyundai ix-onic tanulmányautó vezette be. Az azóta eltelt években a „folyékony szobrászat" ihlette minden új Hyundai modell – így a díjnyertes ix35, az ix20 vagy a Veloster – tervét.

– Rendkívül erőteljes, lágyan hullámzó vonalakat alkalmaztunk, amelyek elölről hátrafelé tartva jellegzetes megjelenést kölcsönöznek az i40-nek. Szerettünk volna túllépni a klasszikus hármas osztású szedán karosszérián, és egy olyan autót alkotni, amelynek megjelenése harmonizál az i40 cw sportos természetével. Az alacsony, elnyújtott tetővonal kupés megjelenéssel ruházza fel az i40 szedánt – hangsúlyozta Thomas Bürkle, a Hyundai Motor Europe technológiai központjának vezető formatervezője.


Az i40 szedánt nem csak formavilága, de komfortszintje is vonzóvá teszi. Az autó tengelytávja 2,77 méter, az első utasok kategóriavezető fejtérnek (1025mm), válltérnek (1455mm) és lábtérnek (1170mm) örvendhetnek. Ennek a tágasságnak köszönhetően az i40 hosszú utazások alkalmával is a kényelmes középkategóriás modell a piacon.

Hajtásláncok
A vadonatúj i40 négyféle motorral – két benzin- és két dízelmotorral – kapható, 115-177 lóerős (85-130 kW) teljesítménnyel. Széles fordulatszám-tartományban elérhető forgatónyomatékukkal ezek a motorok élvezetessé teszik az i40 vezetését, városban éppúgy, mint országúton. A modell manuális és automata sebességváltóval egyaránt rendelhető.

Az európai középkategóriában a dízelmotorok az eladások több mint 75 százalékát teszik ki, ezért a Hyundai azzal számol, hogy az 1,7 literes, 136 lóerős dízelmotor lesz a család legkeresettebb tagja, a magán- és flottavásárlók körében egyaránt. A márka számításai szerint az i40 szedán eladásaiban 65/35 százalék arányban oszlanak majd meg a dízel/benzinmotoros kivitelek.

A vállalat vadonatúj, négyhengeres, 2,0 literes GDI motorja az i40-ben debütált. Az erőforrás magas forgatónyomatékot kínál, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint – az MPI befecskendezéses motorokéhoz hasonlóan – igen alacsony zaj- és rezgésszintek mellett

Ez a közvetlen benzinbefecskendezéses (GDI), 1999 köbcentiméteres motor 177 lóerőt (130 kW) és 213 Nm forgatónyomatékot ad le, így az i40 a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás optimális egyensúlyát kínálja. Hatfokozatú kézi sebességváltóval társítva mindössze 9,7 mp alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre az i40 szedánt, átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,8 l/100km (vegyes ciklus szerint), CO2-kibocsátása 159 g/km.


Környezetvédelmi teljesítmény

Ami a környezetvédelmi teljesítményt illeti, az i40 fedélzetén a Hyundai Blue Drive™ ökoprogramjában kifejlesztett technológiákat találhatjuk meg, köztük az ISG start-stop rendszert, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat, valamint az AMS generátor-vezérlő egységet. A 115 lóerős U-II 1,7 literes dízelmotorral kombinálva ezek a Blue Drive jellemzők alacsony, 113 g/km CO2-kibocsátást, illetve 4,3 l/100km üzemanyag-fogyasztást eredményeznek, ezzel kategóriájának egyik leginkább környezetbarát szereplőjévé teszik az i40-est.

Mérsékelt zaj- és rezgésszint
A Hyundai a dízelmotoros i40 modellek számára új akusztikai csomagot fejlesztett ki. A kellemetlen zajok és rezgések terén nyújtott teljesítmény – különös tekintettel a külső elhaladási zajszintre – jelentősen javult, hála az olyan, kísérleti eljárások alkalmazásának, mint a reciprok holográfia (amellyel vizuális formában jeleníthető meg az adott frekvencián jelentkező zajcsökkentés), vagy a fejlett diagnosztikai hálózati algoritmus (ADNA), amellyel beazonosított átviteli csatornájuk sorrendjében rangsorolhatók a zajforrások.

Az NVH csomag csendesebb, kényelmesebb vezetési környezetet teremt a dízelmotoros modellekben. Az i40 új akusztikai csomagjában olyan anyagokat használtak fel, mint a légáteresztő szőnyeg, a motorteret beborító hangelnyelő rétegek, valamint a motor, az út és a kipufogó által keltett zajok tompítására szolgáló textil kerékdob-borítás. Mindezek révén összesen 20 százalékkal csökkent a belső zajszint, illetve a kívülről hallható alapjárati zajterhelés az akusztikai csomaggal nem rendelkező i40-eshez képest.


Technológiai tartalom

A megoldások között megtalálhatók az intelligens parkolássegítő és sávtartó rendszerek, valamint a hangvezérléssel, teljes térképes navigációval és beépített tolatókamerával kiegészített Bluetooth® rendszer. Ami a kényelmet és praktikumot illeti, az i40 elektromos rögzítőfékkel, klimatizált első ülésekkel, fűthető hátsó ülésekkel, valamint olyan, a kategóriában szolgáltatásokkal rendelhető meg, mint az automatikus párátlanító funkció vagy a fűthető kormánykerék.

Biztonság
Az aktív biztonsági rendszerek közül számos országban alapfelszereltség az ESP (menetstabilizáló elektronika), az ABS, a HSA visszagurulás-gátló, a VSM (jármű stabilitás-vezérlés), a vészfékrásegítés és a vészfékezési jelzőrendszer.

Ami a passzív biztonságot illeti, az i40 európai kivitelei hét légzsákot (elülső, oldal- és függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák) kínálnak alapáron. Felszereltségi szinttől függően bizonyos modellekhez két hátsó oldallégzsák is rendelhető, így az i40 akár kilenc légzsákkal is felszerelhető.


 

Olvasóink írták

  • 1. horvathi 2011. szeptember 20. 09:13
    „Kedves András!
    A globális pénzügyi és gazdasági válság közepén (kezdetén?), amikor a középréteg millió csúsznak le a mélyszegénységbe, az ilyen autókat reklámozó PR cikkek kissé irritálóak tudnak lenni.....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Itthon is bemutatkozott az új BMW 1-es

A hétvégén a hazai márkakereskedésekben is bemutatkozott az új BMW 1-es, amely második generációjában is osztálya egyetlen hátsókerék-hajtású modellje. Tovább olvasom