Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Amerikában gyorsítana a BMW és a Volkswagen

A Volkswagen és a BMW kihasználja Detroit gyengeségét; az amerikai autógyáraknak már a vérszemet kapott európai riválisokkal is harcolniuk kell, hangzott el a Fox News hírcsatorna hétfői adásában.
A Volkswagen és a BMW amerikai piaci részesedésének bővítésére törekszik az elkövetkező években annak nyomán, hogy a három vezető amerikai autógyár, a General Motors, a Ford és a Chrysler csődközeli állapotba került. A Volkswagen két évtized után ismét üzemet létesít az Egyesült Államokban, és azzal számol, hogy 2018-ra megháromszorozza tengerentúli eladásait, a BMW pedig új kisautóval akar hódítani az amerikai piacon.

– Az Egyesült Államok lesz a jövőben a növekedés motorja – jelentette ki Jim OíDonnell, a BMW amerikai főnöke egy interjúban. Mint a Fox News rámutatott, az európai gyártók már korábban is igyekeztek erősebb pozíciót szerezni Amerikában. A VW 1978-ban nyitotta meg gyárát, amelyet azonban tíz évvel később be kellett zárnia a minőségi gondok, a magas költségek és az alacsony kereslet miatt. A francia Renault 46 százalékos részesedést vásárolt az American Motors cégből, de 1987-ben súlyos veszteségek után kivonulásra kényszerült.

Egy Amerikában is népszerű BMW
Egy Amerikában is népszerű BMW

A VW állítólag külön az amerikai piacra fejleszt több új modellt, közöttük egy családi szedánt. Hans Dieter Pötsch, a VW pénzügyi vezetője ugyanakkor elismerte, hogy nem csak az amerikai cégekkel, hanem olyan nagy hírű és jelentős amerikai gyártókapacitással rendelkező cégekkel is fel kell venniük a versenyt, mint a japán Toyota.

A VW gyára Chattanoogában
A VW gyára Chattanoogában

A német vállalat azonban magabiztos, hiszen más piacokon is sikerrel szállt szembe a Toyotával és a Hondával. – Mi vagyunk a piacvezetők Kínában, nem a Toyota – mondta Pötsch. A VW egymilliárd dollárt költ új összeszerelő üzemére a Tennessee állambeli Chattanoogában. A tervek szerint a termelés évi 250 ezer járművel 2012-ben kezdődik; közepes méretű szedánt fognak gyártani, amely a Toyota Camryval és a Honda Accorddal versenyez majd, és piacra dobnak egy kisbuszt is Routan néven.

BMW, amerikai ízlés szerint
BMW, amerikai ízlés szerint

2007-ben a három vezető amerikai autógyár üzemeiben készült az Egyesült Államokban eladott 16,1 millió autónak valamivel több mint a fele, míg 40 százalék ázsiai modell volt. Az európaiak piaci részaránya az utóbbi évtizedben azonban csak egy százalékkal növekedett, 7,2 százalékra.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autóritkaságra leltek egy elhunyt orvos garázsában

A világ egyik legritkább és legdrágább autójára, egy 1937-es Bugattira bukkantak a hozzátartozók. Tovább olvasom