Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

AMG Mercedesekkel Zsámbékon

A zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai központban mutatta be a Mercedes a CLA legerősebb változatát és a stuttgarti mérnöki munka csúcsteljesítményét az AMG változatokat.
2012. szeptember 27-én nyílt meg Magyarország első, európai viszonylatban is a legkorszerűbb közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai központja, a Driving Camp Hungary Zsámbékon. A Budapesttől mindössze 24 kilométerre, a Zsámbéki-medence legszebb részén, másfél év alatt felépült komplexum kedvező földrajzi adottságainak köszönhetően az ország bármely pontjáról könnyen és gyorsan megközelíthető. Az M1-es autópálya közelsége az országon áthaladó gyorsforgalmi úthálózathoz közvetlen csatlakozási lehetőséget biztosít.

A Közlekedésbiztonsági Központban kialakított tanpálya műszaki és technikai adottságai, valamint a beépített elemek nagyfokú variálhatósága a közúti közlekedés során előforduló vészhelyzetek tetszőleges kombinációjának életszerű modellezését teszi lehetővé.

Álom Mercedesekkel a zsámbéki tesztpályán. Fotó: Mercedes-Benz (képgaléria)

A résztvevők a vezetéstechnikai tréningek során a legnagyobb biztonságban gyakorolhatják a közutakon kialakuló közlekedési vészhelyzetek megelőzését, azok elhárítását. Elsajátíthatják a megfelelő mozgássorozatokat és azok begyakorlásával, tudatos alkalmazásával lehetővé válik a balesetveszélyes szituációk felismerése és megoldására.
A közel 122 ezer négyzetméter alapterületű vezetéstechnikai tanpálya kialakítása modulrendszerű, az elemek kombinálásával bármilyen vezetéstechnikai tréningprogram összeállítható. A Driving Camp Magyarországon az első olyan tanpálya, amelyen a hidraulikai elemek terhelhetőségi határa elérheti akár a 60 tonnát is.

Álom Mercedesekkel a zsámbéki tesztpályán. Fotó: Mercedes-Benz (képgaléria)

A modulok
- Rántópad: fékezési és kikerülési manőverek gyakorlása eltérő tapadású felületeken, valamint a megcsúszó, kifaroló jármű feletti uralom visszaszerzése, stabilizálása.
- Vészfékezéssel történő megállás gyakorlása eltérő tapadású felületen.
– Akadály kikerülési manőverek gyakorlása fékezéssel és fékezés nélkül.
- Gyakorlatok giling-galang mederben.
- Lejtős hajtűkanyar: Célfékezés, kanyartechnika fejlesztése extrém viszonyok között, nagy tömegű járművel, járműszerelvénnyel is, 7%-os lejtőn.
- Körpálya: Kanyarodás közbeni vészhelyzetek elhárítása a nagy átmérőjű körpályán. - Motorkerékpárosok képzésére kialakított speciális rántópad.
- Off-road terület: Különböző nehézségi fokozatú és meredekségű köves vagy földes tereppályák, spanyol lépcső, mesterséges gleccser-patak.
- Gokart és országúti modulok: A tanpályán a körpálya körül kialakítottak egy gokart-, valamint egy teljes tanpályát.

Álom Mercedesekkel a zsámbéki tesztpályán. Fotó: Mercedes-Benz (képgaléria)

SL 63 AMG-vel a rántópadon
Ezek közül hármat próbálhattunk ki a Mercedes által szervezett Star Experience nevű rendezvényen, amelyen az új, Kecskeméten gyártott CLA legerősebb változata mellett AMG-modelleket és haszongépjárműveket is bemutattak. Szerencsések voltunk: a félnapos program legizgalmasabb részével a modulok körül kialakított pályán kezdhettünk. A CLS 500 4matic, azaz a luxus kupé-limuzin V8-as összkerekes változatát kaptuk meg először. Az ízléses bőr és faberakásos utastérbe nem szűrődik be tolakodóan sok a gurgulázó nyolchengeres zajából. Az összkerekes kocsi jól fekszik a kanyarokban, csak néha nyögtünk föl egy erősebb fékezéskor, vagy nagy sebességgel vett kanyarban – mert a fizika az fizika.

A hatalmas, súlyos CLS-ből átülni a C63 AMG szoros sportüléseibe olyan volt, mintha valaki biciklisnadrágra cserélné a boxeralsót. Határozottan támaszt a sportülés, az első köröket lehúzott ablakkal tesszük meg. Mindenkit elvarázsol a teljesítményre, pörgésre kihegyezett V8-as morgása.

Álom Mercedesekkel a zsámbéki tesztpályán. Fotó: Mercedes-Benz (képgaléria)

Életemben először vezettem V8-as motorral szerelt autót, és az egy AMG Mercedes volt. Olyan ez, mintha a kezdő gasztrobloggert elzavarnák a világ legjobb éttermeibe, hogy gyorsan írjon egy rövid kritikát a feltálalt fogásokról. Én is így éreztem, mint kollégáim többsége: inkább kóstoló volt ez a Mercedes részéről, mint valódi lakoma.

AZ SLK 55 AMG-t már én is határozottabban taposom. Az a lenyűgöző és egyben félelmetes ezekben az autókban, hogy kevésbé magabiztos sofőrökkel is elhitetik, hogy jól vezetnek. Könnyű velük nagyon gyorsan menni. A pályát persze úgy építették, hogy komoly csapatásra nincs lehetőség. Vezetéstechnikai centrumban vagyunk, nem versenypályán. A sort egy CLA-val zárjuk, ami bár egy kiváló, sportos, fiatalos autó, teljesítményét tekintve nagytestvéreinek a nyomába sem ér. Szólnak is a felvezető autóból, hogy a „CLA egy kicsit lemaradt".

Álom Mercedesekkel a zsámbéki tesztpályán. Fotó: Mercedes-Benz (képgaléria)

A viszonylag újnak számító CLS 63 AMG Shooting Brake-et nem vezethetjük. A fura formájú, szerintünk jómódú, divatos amerikai háziasszonyoknak épített sport-kombival a felfrissített E osztályból ismert holttérfigyelőt, a távolságtartó, megállásra és elindulásra is képes tempomatot, valamint az automatikus vészfékezést demonstrálták.

A Mercedes haszongépjárműveit egy vészfékezést és kikerülést bemutató lejtős pályán próbálhattuk ki. Nem kicsit, nagyon, illetve sokszor, pedig a feladat egyszerű volt: 50-es tempóra gyorsítani, beleugrani a fékbe és körben balra kormányozni. A mutatvány gyakorlatilag minden esetben sikerült, bár a jobb érzésű ember kicsit sajnálta a néhány száz kilométert futott Vitók, Citanok ilyen mérvű nyúzását, de az autók bírták.

Álom Mercedesekkel a zsámbéki tesztpályán. Fotó: Mercedes-Benz (képgaléria)

Az utolsó állomás a rántópad volt, amit az SL 63 AMG-vel gyakoroltunk. Ebbe a változatába az 5,5 literes, biturbós 537 lóerős motor került, így az SL legerősebb modellje 4,3 másodperc alatt katapultál százra. Nekünk sajnos csak 45 km/h-ra kellett felgyorsulnunk a rántópad előtt, majd ellenkormányzással korrigálni a kicsúszó – kirántott hátsót. Első alkalommal nem sikerült a manőver: irányíthatatlanul piruetteztem a német mérnöki csúcsteljesítmény remekével. Második alkalommal már nem okozott meglepetést a jégként csúszó vizes műgyanta.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatalt

Az idei év első négy hónapjában több mint húsz százalékkal nőtt a használtautó import 2012 hasonló… Tovább olvasom