Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Araszoló autóeladások: egyharmados hazai mínusz

Az idei első negyedévben egyharmadával esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma, ami javulás az első 2 hónap 50 százalékos mínuszához képest. Európában a március már csak egytizedes csökkenést hozott.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) összegzése szerint a tavalyi első negyedévben 40,7 ezer személygépkocsit és terepjárót értékesítettek az MGE-be tömörült importőrök, míg idén az első negyedévben ez a szám 27,2 ezerre esett vissza. Így idén 67 százalék az eladott új gépjárművek száma, ami javulás az első két hónaphoz képest, amikor ez csak 50 százalék volt. Mindez úgy történhetett, hogy márciusban több új autó kelt el, mint januárban és februárban együttesen.

A márkák alapján a rangsor élén még mindig a Suzuki áll a háromhavi 3998 értékesített kocsival, a visszaesés azonban az összpiacinál így is nagyobb. Az első negyedévben ugyanis az eladott Suzukik száma csupán 57 százaléka a tavalyi első három hónapban értékesítettnek.

Focus RS. A Ford itthon dobogós.
Focus RS. A Ford itthon dobogós.

A rangsorban a második az Opel, a visszaesés itt „csupán" 27 százalékos: tavaly az első három hónapban 4641 Opelt értékesítettek, míg idén 3420-at. A harmadik helyen a Fordok állnak, a visszaesés itt közel 40 százalékos: idén az első három hónapban 2804 kocsit adtak el ebből a márkából. A következő a rangsorban a Volkswagen 2317, míg az ötödik helyen a Toyota áll 2275 autóval.

A személyautók európai piaca az egyharmados magyarral szemben csupán 17 százalékkal esett vissza ez év első negyedében. Márciusban a regisztrált személyautók száma már csak 9 százalékkal csökkent Európában, ez azonban nagy eltéréseket takar: közel 40 százalékkal nőttek Németországban az autóeladások a roncsprémiumnak köszönhetően, de ez nem tudta ellensúlyozni a Nagy-Britanniában és Spanyolországban bekövetkezett 30-40 százalékos visszaesést.

Európában a Fiat a nyertes.
Európában a Fiat a nyertes.

Az egyes márkákat tekintve a Fiat szerepelt a legjobban, s gyakorlatilag egyedüliként tudta növelni eladásait, márciusban – mégpedig 14 százalékkal. A General Motors európai érdekeltsége 20 százalékos csökkenést szenvedett el, a Saabnál a mínusz 48 százalék. A legnagyobb autógyártó, a Volkswagen eladásai csoportszinten csupán 0,3 százalékkal mérséklődtek, a Toyota 12, a Renault 11, a Peugeot-Citroën 9, a Ford pedig 8 százalékkal esett vissza.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Májusra megérkezik az új Grand Scenic

A Renault tovább bővíti a kínálatát az új Grand Scenic bemutatásával, az autó május végén érkezik… Tovább olvasom