Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Auris, az új Corolla - Aszfaltbetyár a Honda Type R

Szép volt a kínálat az idei év első hónapjaiban az alsó-közép kategóriás újdonságokból, ezúttal két japán modellre koncentrálunk. A Honda Civic Type R és S igazi autós csemege, a Toyota Auris pedig a legendás, sok generációt megélt Corolla utódja.
Már a tél végén ott volt a márkakereskedésekben a Honda Civic Type R és S. Az amúgy is formabontó, de kétségkívül szívet dobogtató Civic-et kívül-belül tovább vadították. A Type S kétféle motorral csábítja a vásárlót, az 1,8 literes benzines és a 2,2 literes dízel egyaránt 140 lóerős, az utóbbi, a 340 Nm-es maximális nyomatékú kultúrált, csendes motor nagyon népszerű, a Honda számos más modelljébe is beépítik.

Az igazi sportos autózást azonban a Type R kínálja, egy még kicsomagolatlan darabját a minap tüzetesen is szemügyre vehettünk a szegedi márkakereskedőnél, a Honda Wéhlinél. Az extravagáns spoilerezés jól áll a háromajtós Civicnek, a műszerfal és a középkonzol kialakítása is minden, csak nem átlagautós. Sokkal inkább hasonlít a pilótafülkére. És nem átlagos a motorja sem, a kétliteres benzines 201 lóerős és bátran pörgethető akár egészen a nyolcezres fordulatszámig. , végsebessége pedig 235 km/h. Az „aszfaltbetyár" alapára hat légzsákkal és menetstabilizáló rendszerrel, valamint további számos kényelmi – automata légkondicionáló – és biztonsági extrával hétmillió forint. (A benzines Type ára 5,1 a dízel 6,15 millióról indul.)

Az új Toyota Auris a Corolla utódja, dinamikusabb a vonalvezetése, de kívül nem szakított olyan mértékben az utolsó Corolla-generáció rajzolatával, mint arra korábban volt már példa. A megőrzésre érdemes maradt, a Franciaországban tervezett ötajtós változat egyértelműen tetszetősebb lett. A belülről kifelé tervezett Auris-nál a minél nagyobb fej- és lábtérre törekedtek, az új belső középpontjában kétségkívül a szépen ívelt, hídszerű középkonzol van, ahol ergonomikusan egyesülnek a legfontosabb kezelőszervek, egészen a váltóig és a kézifékkarig. Mindez igényes burkolatokkal. Újdonság a könnyen leolvasható Optitron órákkal készült műszerfal, ami ugyancsak dísze az új Toyotának.

Az Auris alapmotorja a 97 lóerős 1,4-es VVT-i, 130 Nm-es nyomatékkal, 6,9 literes kombinált átlagfogyasztással. Ezzel a motorral 13 másodperc alatt gyorsul százra a Toyota, végsebessége pedig 170 km/h. A szériában négy légzsákkal – de akár kilenccel is kérhető –, blokkolásgátlóval, fékerőelosztóval és fékasszisztenssel, manuális légkondicionálóval szerelt, s ezen túl még számos biztonsági és kényelmi extrát kínáló modell alapára 3,85 millió forint. (Az 1,6 literes 126 lóerős motor felára 410 ezer, a kisebbik 1,4 literes dízel 0,5, a kétliteres 1,2 millió forint plusz az alapárhoz képest.)
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatodik érzék technológiát fejleszt a General Motors

V2V néven olyan rendszert fejleszt autóiba a General Motors, amely figyelmezteti a vezetőt az… Tovább olvasom