Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Autóeladások: Európa már gyorsít

Európában a Golf, a Fiesta, a Punto és a Mégane eladásai az elmúlt hónapban már 50 százalékkal meghaladták a tavaly szeptemberit.
A JATO Dynamics újautó eladásokról szóló sajtóközleménye szerint a még mindig ingatag lábakon álló európai újautó piacot jelenleg mindössze néhány sikeres modell vezeti kifelé a válságból. A roncsprogramok biztosította népszerűség-növekedésnek köszönhetően a piacvezető Volkswagen Golfnak, a Ford Fiestának, a Fiat Puntónak, valamint a Renault Mégane-nak sikerült csak éves szinten növelni eladásaikat 2008 azonos időszakához képest.

Az európai újautó piac tovább halad a talpra állás rögös útján: 7,5 százalékos növekedést realizált szeptemberben. Ezzel az első háromnegyed év negatív szaldója 5,7 százalékra mérséklődött. Golfból közel 60 ezer fogyott szeptemberben, 56 százalékkal több, mint tavaly. A Polo és a Passat lényegesen gyengébben teljesített.

Biztos ezüstérmes a Fiesta
Biztos ezüstérmes a Fiesta.

A Ford szorosan zárkózik fel a VW mögött 51,3 ezer új Fiesta eladással szeptemberben, ami 64 százalékkal haladja meg a tavalyi számaikat – valamint 12 ezerrel a toplistán következő Opel Corsát. A Fiat is jó hónapot zárt szeptemberben Európában. Mind a Punto – plusz 66 százalék –, mind a Panda modellek bekerültek a top 10-be. Az új Renault Mégane zárja a szeptemberi 10-es rangsort, de azt a legmagasabb, 90 százalékos forgalomnövekedéssel.

David Di Girolamo, a JATO vezetője szerint a növekedést a kisautók, valamint az új modellek generálják, vagyis a roncsprogramok kedvezményezettjei. „Ez azonban nem a valós kép az egyes piacok, valamint a modellek teljesítményéről. A roncsakcióknak hamarosan vége, utána kiderül, hogy a mai növekedési ütem hosszú távon fenntartható-e vagy sem".

Népszerű Európában a Punto
Népszerű Európában a Punto.

Továbbra is a Volkswagen vezeti a márkák európai toplistáját, az első 9 hónapban produkált egészségesnek mondható 3,7 százalékos növekedése csaknem kizárólag a Golf Németországban aratott sikerének köszönhető. A többi márka teljesítménye tükrözi inkább hűen a piacot, sokan a 2008-as teljesítményüket sem érik el az első három negyedévben.

A Mégane a legdinamikusabb
A Mégane a legdinamikusabb.

Óriási különbségek

A legtöbb európai piacot továbbra is a csökkenés jellemezte szeptemberben. Különösen a kelet-európai országokban szembeötlő a visszaesés, ami elsősorban az egyre szigorodó banki hitelezésnek, a helyenként bevezetett jelentős ÁFA növekedésnek, valamint a Nyugat-Európában sikeresnek bizonyult roncsprogramok hiányának tudható be. A német eredménye egyértelműen megmutatkozik az év első kilenc hónapjának számaiban, a brit akció serkentő hatása pedig 2010-re is átnyúlik majd.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Frissebb lett a Suzuki SX4

A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. A csapott hátú változat vonzó külsővel és… Tovább olvasom