Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Autóeladások: öt százalék mínusz az első negyedévben

A idén az első negyedévben a magyarországi autókereskedések 42 ezer 073 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 5,3 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Kishaszon: a Ford vezet

Az első negyedévben 5127 darab, 3,5 tonnánál alacsonyabb súlyú haszongépjárművet adtak el, 2,4 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Ebből a kategóriából a legtöbbet, 1026-ot a Ford értékesített, 4 százalékkal többet, mint az egy évvel korábbi időszakban, és 20 százalékos részesedésével változatlanul piacvezető.  
Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki adta el az első negyedévben, összesen 7762 járművet, ami 19 százalékos visszaesés. A Suzuki piaci részesedése az első negyedéves adatok alapján 18,4 százalék, egy évvel korábban még 21,6 százalék volt.

A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 4811 jármű értékesítésével, ami 6 százalékos növekedés 2006 első negyedévéhez képest. Az Opel részesedése január-márciusban 11,4 százalék volt, egy évvel korábban ez 10,2 százalékot tett ki.

Kamion: élen a Man

Az értékesített, 3,5 tonna feletti gépjárművek száma 14,1 százalékkal, 1729-re emelkedett egy év alatt. Ezen belül a 15 tonna feletti kategóriából 970 kelt el, 12 százalékkal több, mint a bázis időszakban. Legtöbbet a Man típusú kamionvontatókból adtak el, ami csaknem háromszorosa volt, mint a 2006. I-III. negyedévben.  
A harmadik helyen a Ford végzett 4003 eladott személygépkocsival és terepjáróval. Ez 4,8 százalékos visszaesés, a márka piaci részesedése a múlt évi bázis időszakkal megegyezően 9,5 százalék.

A negyedik az értékesítési rangsorban a Skoda. A márkából az idén az első negyedévben összesen 3866 járművet adtak el, ez 5,2 százalékos csökkenés 2006 január-márciusához képest. A Skoda piaci részesedése ezzel 9,2 százalékon maradt.

Az első negyedévben 3399 új Volkswagen személygépkocsit és terepjárót adtak el, ami 12,3 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Január-márciusban a piaci részesedése 8,1 százalék volt, valamivel kevesebb, mint 2006 azonos időszakában.

Új Toyota személygépkocsiból és terepjáróból az idén az első negyedévben összesen 2660-at adtak el, ez 8 százalékos csökkenés. A Toyota piaci részesedése 6,3 százalékra mérséklődött a 2006 január-márciusi 6,5 százalékról.

K.A.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Skoda hódít Angliában

Az új Skoda Octavia az Auto Express Driver Power felmérése szerint, a 2007-es év legjobb autójának… Tovább olvasom