Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

Autóhiteles adósságcsapda

Az öt éve svájci frank hitelre vásárolt új gépkocsi szabadpiaci ára ma fele, kétharmada az annak, mint amekkora összeg tartozásként a lízingcég legutóbbi egyenlegértesítőjében szerepel.
Sokáig jól működött a Lombard Lízing Havi fix konstrukciója, több finanszírozó társaság kínálta ezt a szolgáltatást, s ezen alapul devizahitelesek védelmében kínált árfolyamgát is – tegyük hozzá: a készpénzes végtörlesztésnél kisebb sikerrel.

Legyen kiszámítható a törlesztőrészlet, mondta az ügyfél, és minden hónapban ugyanannyit fizetett devizahiteles autójára. Ha erősödött a forint, csökkent a futamidő, ha gyengült, növekedett. Az előbbire is volt példa, elvétve, de az utóbbi fektette meg igazán a komplett gépjármű-finanszírozást – ahogy az ingatlanhitelezést is a gyengülő forint és az erős svájci frank.


2011 nyarára olyan mértékre dagadt a puffer, az autós árfolyamgyűjtő, hosszabbodott meg a futamidő, hogy az számos ügyfélnél kezelhetetlenné vált. A kocsi hónapról hónapra értéktelenedett, a lízingcég felé fennálló tartozás pedig annak ellenére nőtt – vagy nem csökkent –, hogy folyamatos volt a fix havidíj befizetése.

A szerződés tartalmaz(ott) egy ügyfélvédelmi klauzulát is, nevezetesen, ha az árfolyam 25 százalékkal eltér az induláskoritól, a lízingcég egy összegben kérheti az árfolyamgyűjtőben felszaporodott tartozást. Ezzel azonban sokáig nem élt a Lombard, tavaly nyáron azonban világossá vált, hogy a trend nem fog megfordulni, muszáj lépni valamit.

Anderle Ádám
Anderle Ádám
– Eddig hétezer levél ment ki és több tízezret postázunk még – mondja Anderle Ádám, a Lombard Lízing Csoport igazgatósági tagja. Az így megszólított ügyfelek 27 százaléka kifizette tartozását, ők megértették – illetve megtehették –, hogy ha pénzük van, inkább ide tegyék, hiszen így jobban járnak, mintha BUBOR + 4 százalékkal kamatozik felgyülemlett tartozásuk. (Az irányadó bankközi kamat ma 6,5 százalék körül van – 10 százalék feletti betéti hozamot ugyanis sehol sem találnak.) Az ügyfelek további 17 százaléka áttért forint alapra, így nekik kiszámíthatóbbá vált a jövő.

Anderle Ádám elmondta, tisztában vannak helyzetükkel a levélben megkeresett ügyfelek, s megértik, hogy kezdeni kell szerződésükkel, autójukkal valamit. Legjobb, ha az ügyfél maga keres vevőt gépkocsijára, ha nem tudja kifizetni tartozását vagy nem bír a jövőbeni részletekkel. A kocsit a Lombardnak is adhatja, sőt árat is mondhat rá, ezért 1-2 hónapig saját rendszerében árulja az autót a lízingcég. Ha a remélt ár magasnak bizonyul, elkezdik azt csökkenteni, de ez teljesen nyilvános, mára mindenki által követhető liciten mennek el az autók.

– A svájci frank árfolyamváltozása minden ügyfelet érintett, de jobb ezt minél hamarabb megoldani, mint további évekre elodázni a problémát – mondja Anderle Ádám. Ez egy adósságcsapda, amiből ki kell jönni.

Mekkora a válság?

Anderle Ádám egy példával szemlélteti a magyar helyzetet. A ma 12 millió új autónak felvevőpiacot jelentő Amerikában 1927-ben 4,2 millió új autó kelt el, a nagy gazdasági világválság évében, 1930-ban ez 1,6 millióra csökkent. Nálunk idén gyakorlatilag tizedannyi magánszemély képes új autót vásárolni, mint 2007-ben, 150 ezer helyett 15 ezer – hozzátéve, hogy öt éve sem volt igazán képes csak a hitellel, illetve a lízinggel. 

 
Legrosszabbul azok jártak, akik 2007-ben kötöttek svájci frankos szerződést, azóta nagyon sokat gyengült a forint az alpesi devizához képest – és ez akkor is így van, ha az alapprobléma a frank/euroárfolyam alakulása. Ekkortájt vették a legtöbb autót Magyarországon, durván 150 ezer magánszemély lett új kocsi tulajdonosa – idén körülbelül 15 ezer.

Súlyosbította a helyzetet, hogy jellemzően 8-10 éves futamidőre, gyakran nulla, vagy minimális kezdőrészlettel indult a szerződés. Az akkori autók most 5 évesek, a meghosszabbított futamidő miatt még vagy 8 évig kell(ene) fizetni a havi részleteket, miközben a gépkocsi szabadpiaci értéke fele, kétharmada az annak, mint amekkora összeg tartozásként a lízingcég egyenlegértesítőjében szerepel. Magyarul: hitelátvállalással akkor vinné el az autót valaki, ha az eladó nem „ingyen" adná, hanem még az anyósülésre tenné – vagy a vevőnek utalná – a szabadpiaci árnak mondjuk a felét, kétharmadát.

Hibáztak a bankok is, amikor nyakló nélkül adták a lakásra, házra a svájci frankos hitelt, s amikor ez már kezelhetetlenné vált, az állam előállt mentőprogramjaival. Hibáztak a gépjármű-finanszírozók, amikor fűnek-fának adták a svájci frankos autóhitelt, önrész nélkül, hosszú futamidőre. A baj autófronton más, mint az ingatlanok esetében, mivel itt a fedezet, az autó 4-6 év alatt elveszíti újkori árának a felét – és az ingatlanpiacon azért messze nem volt ekkora az áresés.


A Magyar Nemzeti Bank már 2004-ben morgolódott a devizahitelek miatt, ám akkor sokan azért vették fel euróban a hitelt, mert úgy gondolták, jóval hamarabb megérkezik Magyarországra a közös valuta, mint ahogy kifut a tízéves autólízing. Miután Ausztria is megégette magát a svájci frankkal, a sógorok egyszerűen betiltották az ilyen konstrukciót.

10-ből 15 év lehet
Egy Suzuki SX4-re vagy egy Opel Astrára 2007 januárjában kötött 3 millió forintos – önrész nélküli –, 10 éves futamidejű svájci frankos szerződés, több, mint 15 évre hosszabbodik a fix törlesztőrészlet és a felgyülemlett árfolyam-különbözet miatt, ha semmi nem történik. Az induló és azóta fix havi részlet 37 ezer 875 forint. Az ügyfelek többsége azért ezt a konstrukciót választotta, mert forint hitelnél 54 ezer forint lett volna a kezdő részlet. Az eddig felhalmozott árfolyam-különbözet és kamat összege 847,5 ezer forint, ami már most 30 hónappal hosszabbítja meg az eredeti, tíz éves lejáratot. Feltételezve a jelenlegi 238-239 forintos frankárfolyamot, erre még újabb 31 hónap jön – összesen tehát már 61, azaz több mint öt év. Ha az ügyfél innentől vállal a havi plusz 20 ezer forintot, az újabb 31 hónapos hosszabbodás elkerülhető.

Olvasóink írták

106 hozzászólás
  • 106. zerent 2013. február 19. 17:27
    „Tisztelt Nyilatkozó Lizingcég-Vezető !
    A Havi Fix dijas devizaalapú konstrukció /ma már nekünk is látszik/ inmorális,tisztességtelen volt és a sokat hangoztatott prudens működés elvét a potenciálisan" hozzáértőbb" szerződő fél /a pénzügyi szolgáltató?!/ sem gyakorolta tehát Önök is nagyot tévedtek !
    A sokezer szerződés ügyfelekre háritott negativ következményeit ma mintegy "kivülállóként" elemezni inkorrekt,üzletileg antiszolidáris és piacilag is destruktiv !
    Önöknél ki vagy kik a felelősök a rossz termék konstrukcióért /hibás jármű-gép-berendezés-készülékstb. esetén gyártóművi visszahivás,reparáció van!!!/ és a terjesztéséért, mekkora az okozott kár mértéke,a lizing ügyfeleken kivül kik viselik a további gazdálkodási,jogi következményeket beleértve a nemzeti szinten közvetlenül és közvetve okozott károkat is !!! Sokezer kisvállalkozó társammal várom az újabb kevésbé egyoldalú elemző interjút,amelyet előre is köszönök.”
  • 105. igazságkereső 2013. február 02. 16:28
    „Mint minden pénzügyi szolgáltató, az autólízing társaság ugyan olyan tisztességtelenül élt a magyarországi kizárólagos banki indexálási trükkel, mint minden bank Magyarországon! Ugyanis a banki indexálási trükk teljesen ismeretlen az Európai Unióban, azt a magyar pénzügyi oligarchák találták ki s tettek vele tönkre Magyarországon közel másfél millió embert! A bankok egyoldalú szerződésmódosításait pedig a sűrűn pislogó ideiglenes miniszterelnök engedélyezte! Akkor ezek szerint- hogy újra jelentkezik a miniszterelnöki posztra - nem ismeri a rinocérosz bőrének vastagságát, de ehhez azért a magyar lakosság egy jelentős része is hozzásegíti!! Sajnos eléggé hülyíthető a magyar lakosság a heterogén összetétele miatt!! Az elkövetkezendő közel másfél év alatt azért jó lenne megvilágosodni, mert rendesen padlóra tették a szocik a liberálisokkal karöltve az ország pénzügyi helyzetét!! Bizony jó lenne felébredni is!!”
  • 104. youhitmewehityou 2012. december 02. 14:19
    „elég undorító ami itt megy ..5 éve 2millió kezdő befizetéssel vettünk egy 4 millás kocsit.azóta rendesen van fizetve..most ki akartuk fizetni és közölték árfolyam különbözet,lezárás meg a f.szom és 2, 9millióval kiszállhatunk, ja a kocsi kb 2-2,2 őt ér)..mit tegyek?bezúzassam és odatrélerezzem ezek a rugalmas emberek elé???????áááááá nagyobb rablók a bankok mint az uzsorások..vicccc....”
  • 103. csiperó 2012. november 29. 08:20
    „Szöszi. Elég szégyen, hogy az anyagi helyzete alapján ítélted meg hajdani párodat. Ismered a mondást?Szeretni jóban, rosszaban. Legfőképpen rosszaban.
    "annyit keresünk hogy boldogok legyünk "- már nem is a pórul járt embereket sajnálom, hanem téged, hogy nem tudod, mi az önzetlen szeretet. A pénznek kicsi köze van a boldogsághoz. Javíthat rajta, de nem pótolja.”
  • 102. szöszi 2012. november 28. 16:08
    „96. Perec

    Nem blamálok semmit. Tudod, lehet hogy lesarkítottam, de az én fejem akkor sem fáj, csak ha front jön, míg a tiéteken egy komplett patika sem segít.
    Se az albit, se a panelt nem fikázom le, ugyanis utóbbiban lakom :) Én ezzel is beérem, bár van a belvárosban egy üreses álló lakásom még :) Tudod, ÉRTÉKRENDEK, itt vannak a legnagyobb problémák. Mindenhol csak az folyik a csapból, hogy dobd el, cseréld le, vegyél újat, vegyél fel hitelt, mert mlyen marha kedvező! És nem hiszem el hogy emberek ennyien bedőltek ennek, mikor pedig már ez nem újkeleltű dolog, simán lehetett számolni rá, túl szép volt az hogy igaz is legyen. Boldog-boldogtalannak elkezdték osztani a hiteleket, lakáshitel, kocsihitel, már lassan alsógatyát is hitelre kínálnak, ilyen a fogyasztói társadalom, és ezt ti, hitelesek alakítjátok így, másodsorban.

    Valamikor volt egy barátom 2,5 évig jártunk együtt, és elég vicces volt hogy ő 36 évesen még mindig csak arra volt képes, hogy együtt járjon egy lánnyal. Azóta 40 éves, a mai napig egyedül van, és kínlódik egyedül. Ugyanis a felállás a következő volt. Agyonhitelezte magát úgy, hogy felvette a lakáshitelt, 35 évre, havi 30 ezer volt akkor a törleszőtej. Volt egy használt autója, ami 13 éves volt, egy Polo, lógott a bele, mert javítattni már nem volt miből sose, de a 25 ezres hitel fizette arra is. Ha ez még nem lenne elég, kellett az anyjának új autó! Amit persze nem tudott fizetni és a kisfiával fizették azt is ketten. Ha ez még mindig nem lett volna elég, vett fel C hitelt, hogy az anyja autóját fizetni tudják. Két munkahelyen dolgozott, reggel 6-tól este 10-ig, hogy egyáltalán fenn tudja tartani magát. Ha a munkahelyén nem kaptak volna naponta főtt kaját, éhen is halt volna. Egyetlen egyszer nem láttam bevásárolni, a hűtő kongott az ürességtől. Egy árva gyereknek különb ruhái vannak, mint amiben ő járt. Lyukas zoknikban és szakadt alsógatyákban, ha hiszed, ha nem. Kérem szépen, ha valakinek ez kell, hát hajrá, nekem olyan mindegy. De ez nem lehet cél és élet, és nem hiszem hogy erre alapoznom kellett volna bármit is. Nincsenek nagy igényeim, mint a többség szőke picsának, teljesen reális vagyok és két lábbal járok a földön. De azért mert valaki bal<moderálva> volt, nehogy már nekem is szívnom kelljen 60 éves koromig. Arra gondolni, hogy gyereket vállaljunk? Mire? A C hitelre? Mert abból evett, ha evett.... vagy pótolta a fizetését ha táppénzen volt. Egy csomag pelenka nem sok, de annyira való pénze nem maradt egy hónapban sem, én pedig egy hülyének sem fogom a lakáshitelét kifizetni. Azóta ő egyedül van, én nem. Van egy tüneményes párom, akit imádok, annyit keresünk hogy boldogok legyünk belőle, ne kelljen napi 1000 forintot beosztani, van egy használt de kifizetett autónk, lakásunk ahol élünk, egy másik ami pénzt hoz, és lehet rá számítani, babaproject beiktatva. Sosem voltam pénzéhes és a párom sem gazdag, normális munkahelye van és normális fizetése, a pénzt meg kiegészítjük a kis vállalkozásomban megkeresett összeggel, és köszönjük, megvagyunk :)

    Ugyan olyan életem van, én is megyek a pénz és munka után, és hajtom, de nem egy autóért fogok dolgozni. Én is választhattam volna autót hitelre, aztán most meg lehet hogy még a garázsomat is eldhattam volna, hogy nyögjem. Sajnálom, de nem fogod nekem megmagyarázni, hogy egy autót kénytelen valaki hitelre megvenni, ha tetszik ha nem, ez csak egy eszköz, ahhoz hogy elvigyen oda ahova akarod.
    A cél szentesíti az eszközt és nem fordítva. Ettől még lehet igazad, és lehet hogy valóban van olyan eset amikor szükség van jobb autóra, bármiért felvenni hitelt. De ez elég ritka, és a többség nem ezért teszi. Más egy haszon autó, és más egy bevásárlásra vagy furikázásra használt kocsi, amivel elmész egyszer egy évben a Horvát tengerpartra, amúgy meg azért használod, hogy elvigyen az 5-10 km-re lévő munkahelyedre a városban, vagy havonta egyszer a szüleidhez egy másik városba. Ezért igen is luxus. És az ilyen akkor is megédemli, nyögje.

    Másrészt ne tévesszem meg a nevem, mert ez a valódi nevem rövidítve, egyéb iránt full fekete hajam van, és az eszem sem szőke hál´istennek :)”
  • 101. szöszi 2012. november 28. 15:27
    „94. 9349779-nek üzenem, a HAJAM FEKETE és nem szőkéből, gyárilag :) A látszat csal :)”
  • 100. csiperó 2012. november 28. 14:35
    „Rövid reagálás:nem vagy benne kompetens, akkor a neved csitt. Nem vagy hasonszörű szerencsétlen, dettó csitt. Örülj, hogy nem csúsztál le, nem szívtad meg, ezért némán, magadban örülj a jó/elfogadható helyzetednek, de ne oszd a többit. Ha csak ennyire futja, hogy lenézed/megalázod/kiokosítod a pórul járt embereket, akkor a véleményedet inkább tartsd meg magadnak.”
  • 99. Lényeget 2012. november 28. 10:03
    „Én sem vagyok a cég alkalmazottja..:-)..és a milliárdos tőkebevonásról is csak a szomszéd kávézóban hallottam..de azért mielőtt sajnálni kezdjük, a cég igazgatósági tagjai szabad kezet kaptak azokban az időkben, amikor a havi fixet a Lombard még akkor is nyomta, amikor már más bank nem (olyan bankok, akik egyébként pénzt is csinálnak és mégis tudták mi a kockázat). Melyik évben is lett piacvezető a Lombard bruttó gépérték tekintetében? (Ez az az érték, ami a forgalmat mutatja az autók piaci értékében!!) Minek is köszönheti? Az eszetlen nyomásnak... És miért is volt érdeke? Talán mert az igazgatóságot csak a forgalom érdekelte! (E-cegjegyzék: Praeventio Kft. Nahát! Ezen a németek is csodálkoztak...)
    És mikor jöttek a németek? Amikor tudatosult bennük, hogy a kockázatkezelés inkább múltba tekint, mint jövőbe. Ja és rájöttek, hogy a havi fix milyen kockázatokkal jár! Kérdem én, ha a Lombard is ilyen későn látta, mit vártok az egyszerű emberektől?
    Én sajnálom azokat is, akik beleestek ebbe az adósság csapdába, mert visszaélnek az emberi tudatlansággal. (Tudatlanság nem rossz értelemben.)”
  • 98. asdiob 2012. november 27. 22:34
    „Kedves OKOS Délmagyar kommentelők!!!

    Nem vagyok a cég alkalmazottja, de azért álljunk már meg egy ásónyomra:
    A Lombard nem csinál(t) mást, mint hitelt vett fel azért, hogy azt tovább adja haszon fejében. Tehát az árfolyam különbözet őt is ugyan úgy érinti, mint a hétköznapi embert, csak egy kicsit a nagyságrendből adódóan lehet valamiféle előnye (de akár ugyan ekkora hátránya is).
    A Lombard szakosított pénzintézet, azaz nem tud:
    - betétet gyűjteni
    - folyószámlát vezetni
    - ÉS PÉNZT CSINÁLNI...
    A kereskedelmi bankok tudnak számlapénzt csinálni és ezzel tudnak "okoskodni". A Lombard ezt nem tudja megcsinálni. Sőt még az anyavállalata sem, mert ő is lízingcég. A nagymamája már igen, mert Ő bank, ráadásul Németország egyik legnagyobbja: DZBank. De ő meg ilyenbe nem megy bele. Inkább küldött haza lóvét a veszteségek fedezésére: az idén már kb 7 mrd Ft-ot. És még készült arra, hogy akár további 24mrd Ft-ot küldjön.
    Azért, hogy a sok bajban lévő autóhiteles ne legyen mg nagyobb bajban. Ugyanis, ha eladnák a követelést, akkor kezdődne csak el a kálvária igazán...”
  • 97. rózsakert 2012. november 27. 20:12
    „97.czindi 2012.11.27. 20:05

    végigolvastam...pénzügyekben senkiben sem bízom-csak önmagamban...és eddig bevált----le is kopogtam gyorsan !”
  • 96. czindi 2012. november 27. 20:05
    „95. rózsakert, bár nem tartozik rád, de leírom: megvehettem volna készpénzért is az autót. De ezt tanácsolták a "szakemberek". És én hallgattam rájuk, mert én sem szeretem, ha az én szakterületemen mások mondják meg a tutit. Bíztam bennük, hiba volt. ( mondjuk az sem ártana, ha végigolvasnál egy írást...”
  • 95. Perec 2012. november 27. 18:59
    „Szöszi!Te tényleg az a bizonyos szőke nő lehetsz!!!Itt osztod az észt,bár remek dolog,hogy egyesek ilyen felvilágosultak voltak idejekorán.Irományod enyhén szólva le van sarkítva,gratulálok,hogy ennyire tellett.Képzeld van akinek az autó,haszonjármű úgyszintén életbevágó eszköz, nem csak a szomszédok miatt ugye....Na és bármilyen hihetetlen ,de a kuporgatás nem csak a te általad felvázolt verzióban létezik.Lehet valaki forgatja a pénzt esetleg és küzd a fojtó közterhekkel is,emellett anno egy kedvező járműhitel kedvező alternatívának tűnt.Írom, tűnt.Azóta okosabbak lettünk. Ettől függetlenül ne használj ilyen jelzőket sokakra,és ne blamáld az albit,meg a panelt!”
  • 94. rózsakert 2012. november 27. 18:58
    „Te szerencsés vagy, mert kimaradtál ebből, de ne oszd az észt utólag azoknak, akiknek esetleg még az életük is tönkrement a rabló bakárok miatt

    91.czindi 2012.11.27. 11:45

    NEM NEKEM SZÓLT...DE MAJDNEM NAGYON CSÚNYÁT ÍRTAM-----A LÉNYEG::::JABBA ÖRÖMÉRE ÍGY :

    ELŐBB GONDOLKODJ ÉS UTÁNA CSELEKEJ !
    VOLT FT HITEL IS---MÉRT NEM AZT VETT FEL!....NEKEM IS AJÁNLOTTÁK MIND A HÁROM DEVIZANEMET....

    AZ HISZTIZZEN-AKINEK PUSKÁT NYOMTAK AZ AGYÁHOZ-MERT NEM VESZ FEL HITELT.................MEGÁLL AZ ESZEM MAGUKON !!!..CSAK A MÁSIK A HIBÁS...JAJAJJAAAAA PERSZE....”
  • 93. szöszi 2012. november 27. 11:52
    „Nnnnna, ezért van nekem inkább egy 15 éves Passat kombim, ami ha elakarnám adni, nyilván nem érne annyit mint amennyit ráköltöttem mióta rettenetes állapotban, de szó szerint fillérekért megvettem, viszont nyugodtan fekszek le és alszom minden este,mert nem kattogok azon, hogy kifizetem a kocsihitelem inkább és éhen halok, vagy a többi számlám miből fizetem ki. Meg is érdemli a sok menő lúzer hiteles, akiknek pusztán villogásból új autóra fáj a foguk, és képesek hitelbe verni magukat érte, közben meg két kiflit eszik egész nap és turkálóban vásárol, a rezsivel meg el van maradva... Sajnálom, de nem tudom sajnálni ezeket az embereket egy cseppet sem. Ha valaki képes arra hogy x ideig fizessen 30-40 ezres törlesztőt, számolja ki hogy ha azt a pénzt csak két évig elpakolja, és addig megvan új járgány nélkül, lesz két év múlva 8-900 ezer forintja, amiből ma igen csak jó és szép autót lehet venni, ugyan is lent vannak az árak a béka feneke alatt. Aztán egy év múlva megint lehet cserélni, ha tudott az ember fia vagy lánya még kuporgatni. De hogy egy kocsi miatt, ami nem létszükséglet mint egy lakás, (amit sokan tényleg kénytelenek hitelre megvenni) a nagy többségnek emberek tíz és százezrei eladósítsák magukat 10-20évre, közben meg albérletben vagy panelben lakik... és még egy nyomorult garázs sincs, ez szerintem szánalmas. Remélhetőleg egy életre elmegy a kedve mindenkinek a hitelektől.”
  • 92. acidrain 2012. november 27. 11:50
    „Nem kellett volna hitelt felvenni.

    Ha nincs pénzed, akkor nem veszed meg.”
  • 91. czindi 2012. november 27. 11:45
    „67. Ebgondolat,még igazad is lehetne, ha AKKOR ERRE FELHÍVTÁK VOLNA A FIGYELMÜNKET!!!De nem tették. Továbbra is állítom - amit minden józan paraszti ésszel megáldott ember lát - hogy itt óriási csalás folyik, jelenleg is. Te szerencsés vagy, mert kimaradtál ebből, de ne oszd az észt utólag azoknak, akiknek esetleg még az életük is tönkrement a rabló bakárok miatt. És a kormányunk is hibás, amikor lehetőséget adott arra, hogy a lakáshiteleket 180 ft/svájci fr alapon visszafizethessék, de az egyéb kölcsönöket nem! Miért is volt ez? Csak meg kell nézni, hogy képviselőink milyen lakásokban élnek: 30-40 sőt... milliókat vettek föl SVfr-ban. A fizetésükből és a "megtakarításaikból" mosolyogva kifizették, a 180 és a 260 ft közti nyereségükből pedig mosolyogva vettek autót kp-re, vagy kifizették a még hátralévő adósságukat is! Ez van. Hőbörgök, de fizetem a 23 EFt-ról 50 Efrt-ra nőtt részletemet, ( mert jogkövető, tisztességes állampolgár vagyok ), de még egyszer banktól kölcsönt föl nem veszek, és ezt tudom ajánlani mindenkinek.”
  • 90. hrdflr 2012. november 27. 11:11
    „Micsoda kiváló rendszer! A bankok értünk és a gazdaságért vannak, ugye? Nem vagyunk átverve és hülyének nézve, ugye? Nem zsonglőrködnek úgy a számokkal, hogy a javaink a bankokhoz áramoljanak, ugye? Nem taposnak el országokat, ugye? Nem veszik meg kilóra a politikusokat, ugye? Csak így tovább, ugye?”
  • 89. Trollmacsi 2012. november 27. 10:42
    „fúúúú, pedig mennyire okos volt mind 2005-2006-ban, hogy olcsón veszi a kocsiját devizahitelre. Milliószor elmondtam minden ismerősömnek, hogy elképesztő árfolyamkockázat van, ők mégis ezt választották az infláció miatt magas forinthitel helyett...”
  • 88. igazságkereső 2012. november 27. 09:54
    „Zárógondolat: nincs értelme a továbbiakban itt,ezen az oldalon a véleményt leírni, vagy információt közzétenni, hiszen mindenki - természetesen laikusok és nem értenek "devizahiteles" banki indexálási trükk okozta helyzethez!! - csak a magáét fújja! Ebből is látszik, hogy nem olvasnak többféle napilapokat, melyek többségében neves közgazdászok és jogászok írták le a magyarországi bankok csalásait, indexálási trükkjeit, a banki hibás termékek forgalmazásának tényét! Nos a lényeges kérdés az, hogy miként és miért bírálják felül magukat hozzáértőnek feltüntetve neves jogászok, közgazdászok szakmai véleményét? Ugye nem szükséges annak az 50 szakmai tanulmánynak az idézése, mely valóban közgazdászok és jogászok tollából született meg 2010 óta, de valóban úgy tűnik a hsz-ek egy jelentős részéből, hogy nem olvasták azokat, csak a saját kútfőből "kieresztett" gondolataikat tekintik "jogerősnek", ami persze homlokegyenest szemben áll szakértők véleményével!Épp ezért értelmetlenné vált bármiféle, e témával összefüggő bármilyen további hozzászólás! A hozzászólások nagy része hasonlít ahhoz az algoritmushoz, amikor azt mondják: "szeretem és kedvelem a hülyéskedő okosakat, de utálom és megvetem az okoskodó hülyéket! - dixi et salvani animam meam!!-”
  • 87. Lényeget 2012. november 27. 08:45
    „Jabba:
    A hiteled fedezete a kocsid. A többit szeretnék Tőled beszedni, de nem fogják tudni...szerinted miért van hatalmas értékvesztése a banknak (bár a Lombard csak pénzintézet)? És miért akarják most mindenkivel a puffert akár még kisebb kedvezménnyel is bekérni?

    Én csak véleményt alkottam, de ahogy a hitelfelvétel, ez is mindenkinek a saját döntése. Bár én nem szeretnék 2 mFt-os autóért 5 mFt-ot fizetni...”
106 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott a Skoda Rapid

A 3,2 millió forintos indulóárú modell a Fabia és az Octavia közé érkezett - galériával. Tovább olvasom