Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 12°C | 17°C Még több cikk.

Autóritkaságra leltek egy elhunyt orvos garázsában

Nem hittek a szemüknek egy angliai orvos hozzátartozói, akik az elhunyt rokon garázsának mélyén a világ egyik legritkább és legdrágább autójára, egy 1937-es Bugattira bukkantak.
A newcastle-i illetőségű Harold Carr 89 évesen hunyt el a minap. Carr doktor, aki egész életét visszavonult agglegényként töltötte, közismert volt különc szokásairól, főleg gyűjtőszenvedélyéről. A kórházból, ahol dolgozott, rendszeresen elkérte például a kiszuperált dialíziskészülékeket, amelyekből a háztartását felszámoló rokonság többet megtalált a házban. Egy-egy kórházi berendezést saját kezűleg rendbe hozott és elküldött Afrikába; amit nem sikerült megjavítania, azt csak tárolta a legkülönbözőbb helyeken.

A talált Bugatti Type 57S Atalante
A talált Bugatti Type 57S Atalante

Amit azonban a rég nem használt garázsban tárolt, arra senki nem számított: a rokonok itt egy 1937-ben gyártott, porlepte Bugatti Type 57S Atalante sportkocsit találtak, amelyből összesen 17 példány készült.

A kétajtós, kétüléses szuperkocsit, amelyről a családban senki nem tudott, legutóbb 1960-ban használhatta a nem túl közlékeny néhai tulaj, legalábbis akkor járt le az autóra megváltott éves útadómatrica.

Egy felújított Bugatti Type 57S Atalante
Egy felújított Bugatti Type 57S Atalante

A nyilvántartásból kiderült, hogy Carr 1955-ben vásárolta a Bugattit, 895 akkori fontért. Annak idején ez komoly összeg volt, a londoni Bonhams aukciós ház szakértői azonban a kocsi mai értékét legalább 3 millió fontra (870 millió forintra) teszik, és nem zárják ki, hogy a család által árverésre bocsátott csodajármű – kellő tisztítás és javítás után – ennek akár a kétszereséért is elkelhet a jövő hónapra kitűzött párizsi liciten.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport

A Bugatti márka ma is legenda a szakértők és a gyűjtők körében. A név fénykorában sokak szerint patinásabb volt, mint a szintén nem nagy szériában, de azért mégis sorozatban készülő Rolls-Royce-é. A 40-es években kimúlt olasz céget nemrég a Volkswagen keltette életre, amely Bugatti Veyron néven a ma kapható leggyorsabb, legerősebb és legdrágább közúti személyautót kínálja az ilyesmire áldozni hajlandó felső néhány száznak.

Olvasóink írták

  • 6. gyalogkakukk 2009. január 05. 12:23
    „http://szeged-szoreg.myminicity.com/”
  • 5. barkzso 2009. január 04. 22:22
    „Így néz ki gondozott állapotban:

    http://www.cromoclassico.com/eng/immagini/b8.jpg”
  • 4. az_aki 2009. január 04. 21:15
    „ha én lennék a hozzátartozója semmi pénzért nem adnám el”
  • 3. Logaritmus 2009. január 04. 18:52
    „Akit érdekel:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Type_57”
  • 2. ClarkGriswald 2009. január 04. 18:32
    „Helyes észrevétel!

    Amit találtak az Bugatti Type 57S Atlantic, ami pedig a felújított képen látható az egy Atalante..

    Kevés a különbség, de valóban van, utóbbi az fiatalabb tervezés.”
  • 1. N.P. 2009. január 04. 17:48
    „Mindkét autó Bugatti Type 57S Atalante ? Mert szerinteb több részletben(fényszórók, hűtőrács stb) eltérnek egymástól.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A-Star a Marutitól

A japán Suzuki indiai leányvállalata, a Maruti piacra dobta legújabb kisautóját, az… Tovább olvasom