Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Az Astra Classic a hónap autója

Mit keres egy tízéves modell tesztautók között? 1998-ban mutatták be, az Opel G Astráját, s ma is gyártják Classic II. néven. Napi használatban vettünk egy vadonatúj kocsit – kíváncsiak voltunk az időtállóság titkára. Ossza meg velünk tapasztalatait Ön is!
Az autó formája ma már egyáltalán nem egyedi. Vannak sokkal merészebbek, de azért nem túl konzervatív az Astra sem, különben nem élte volna meg a tíz évet. Időtállóságát annak is köszönheti, hogy 4 és 5 ajtós változatai, valamint a Caravan modell más-más közönséget céloznak meg. Műszaki megoldásai mára sem elavultak, felszereltségben is állja a versenyt.

Megbízható autónak nem sok érdemi típushibáról tud a szakma, a kisebbeket meg volt idő menet közben kijavítani. Viszont itt is – mint minden autónál – fontos a szakszerű karbantartás. Ajánlott időben cserélni a bordásszíjat – az 1.4-es motorok 2-3 éve már láncosak –, illetve a segédgörgőket is, mivel csapágyuk addigra megkophat. Az idősebb modelleknél 120 ezernél többet nem nagyon bír ki a vízpumpa, így azon sem érdemes spórolni.

Az 1.4-es motor már láncos. Fotó: Kovács András
Az 1.4-es motor már láncos.
Fotó: Kovács András

Az Opel Rupeskytől kapott próbautón ezek persze még nem aktuálisak, stílszerűen pontosan 10 kilométer volt az 1998 óta gyártott modellbe. Gyorsan fel is tornásztuk 410-re, előtte azonban csurig raktuk a tankot. Egy budapesti sztrádatempós retúr, némi fővárosi csúcsforgalom, plusz néhány tíz kilométernyi szegedi autózás után pontosan 6,9 literre jött ki a fogyasztás. Ez egyáltalán nem rossz, s még javulhat is, ha minden szépen összecsiszolódik a motorban.

A lemez semmit nem változott a hátsó traktuson. Fotó: Kovács András
A lemez semmit nem változott a hátsó traktuson.
Fotó: Kovács András

A menetstabilitással nem volt probléma, de azzal már 10 éve sem volt. Megjelenése után nem sokkal is próbáltam már a G Astrát, s igazából csak azért maradt emlékezetes, mert sem azelőtt, sem azóta nem vészfékeztem akkorát, mint ott és akkor. A régi ötös úton Szegedtől nem messze két büfé között kelt át egy kisgyermekes család, elég figyelmetlenül. Persze én sem 90-nel mentem. Szóval, nagyon szépen az úton maradt az Astra, ha jól emlékszem, akkor még ABS nélkül, csak engem vert le a víz. Mert más ez mint amikor próbaként nyom a vezető egy satuféket...

Még ma sem ment ki a divatból ez a forma. Fotó: Kovács András
Még ma sem ment ki a divatból ez a forma.
Fotó: Kovács András

Az Astra Classic II. négy- és ötajtós, valamint kombi változatban rendelhető 1.4-es, 1.6-os benzines, illetve 1.7-es dízelmotorokkal. Az ABS, a 2 légzsák és a szervokormány szériafelszereltség, akcióban – a világválság és az autóipari megtorpanás közepette – 2,5 millió alatt elérhető az alapmodell.

Tesztünk további tapasztalatait rendszeresen megírjuk itt, az auto.delmagyar.hu-n, és persze kíváncsiak vagyunk az Önök véleményére is. Ossza meg velünk tapasztalatait hozzászólás rovatunkban.

Opel Rupesky

Szeged, Fonógyári út 2-4.
Telefon: 62/558-400

opel@rupesky.hu
www.rupesky.hu

Olvasóink írták

  • 1. barkzso 2008. november 24. 09:25
    „Csókolom Aszerk-et itt is: Szuperállatmarhajóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!!!!!!!!!!!!!!

    Rupeszky - ne legyél szűkmarkú Aszerk-el!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fellélegzett a Szentgotthárdi Opel

Ismét folyamatosan üzemel a General Motors gyára Szentgotthárdon, igaz, a motoroknál a korábbinál… Tovább olvasom