Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Az embernél sokkal pontosabb a robotpilóta

Ha állóra fékezi az autót a Mercedes robotpilótája, akkor valamennyi megállás végpontja három centiméter sugarú körön belül van. A biztonsági szempontból kritikus, illetve nem pontosan megismételhető vezetési manővereket zárt próbapályán, robotpilótával hajtják végre.

A vezetőtámogató rendszerek következő nemzedékére gondolva, az autógyártók közül világelsőként vett fel a Mercedes-Benz egy innovatív vizsgálati módszert a próbaeljárások közé. Az „automatizált autózás" elősegíti a vezetőtámogató rendszerek és egyéb biztonsági megoldások fejlesztését, ellenőrzését és a gyártás előkészítését, határhelyzetekben is biztonságosan és a személyzet egészségtelen terhelése nélkül teszi lehetővé a tesztelést.

Az autózás aktív és passzív biztonságát javító új műszaki megoldások fejlesztésében évtizedek óta mércének számít a Mercedes-Benz. Az előbbiben az ABS, ESP és a fékasszisztens fűződik a nevéhez, az utóbbiban az alaktartó utascella, a gyűrődő zóna, a légzsák és a hárompontos biztonsági öv. Ezek hozzájárultak a közúti közlekedés biztonságához, a halálos és sérüléssel járó balesetek számának csökkenéséhez.


A mai biztonságtechnika intelligens vezetőtámogató rendszerei „gondolkodó partnerré" teszik az autót, amely lát, érzékel, reflexszerűen reagál a veszélyre, és önállóan cselekszik. A holttér-asszisztens vagy az éjjellátó berendezés az olyan balesetforrások élét veszik el, mint a sávváltás, az elfáradás vagy a rossz látási viszonyok.

Folytatás testvérportálunkon, az autopro.hu oldalon

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hyundai ix35: minden úton otthon

Zsúfolt piacra érkezik a Hyundai ix35, de jók az esélyei az ár/értékarányban versenyképes,… Tovább olvasom