Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

Az év haszonjárműve a Ford Transit, második a Dacia Dokker

A lehetséges 133 pontól 117-et szerezve a vadonatúj Ford Transit Custom nyerte el a Hannoveri IAA Haszonjármű Kiállításon az Év Nemzetközi Haszonjárműve díjat – ez a negyedik Transit, amely elnyeri ezt a megtisztelő címet. Némi meglepetésre a Dacia Dokker második lett.
A vadonatúj Ford Transit Custom nyerte el a ’2013-as Év Nemzetközi Haszongépjárműve’ címet – negyedikként a Transit-család tagjai közül – a Hannoveri IAA Haszonjármű Kiállításon. A 24 szakújságíróból álló zsűri a lehetséges 133-ból 117 pontot ítélt oda a Transit Customnak; a második helyen a Dacia Dokker végzett, a Mercedes-Benz Citan pedig harmadik lett. Az autó a Transit (2001), a Transit Connect (2003) és a Transit (2007) modellek győzelmével együtt rekordot döntve, immár negyedik alkalommal szerezte meg a győzelmet a Ford Transit család számára a neves díj 22 éves története során.

Íme az első!
Íme az első!

– A Transit Custom egy újfajta modell az egytonnás haszonjárművek világában: nagy munkabírású és praktikus, ugyanakkor remekül mutat és kiválóan vezethető – magyarázza Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. „Nem volt könnyű a Transit legendás keménységét és takarékosságát személyautós dizájnnal és felszereltséggel ötvözni, de mérnökeink sikeresen oldották meg a feladatot."

A 2013-as díj átadására a hannoveri kiállítás sajtónapját követően kerítettek sort. A kiállításon a Ford bemutatta az egytonnás haszonjárművek új generációját képviselő Transit Custom modellt, amely mellett a vadonatúj Transit és Transit Connect is látható volt a vállalat standján.

És a második, a Dacia Dokker
És a második, a Dacia Dokker

Dacia-ezüst

A Dokker név az angol dokkmunkás szóból ered (dockworker); a Dacia ezzel is szerette volna kifejezni azt, hogy a kocsi mennyire terhelhető és robosztus kialakítású. A személyszállító és a lemezelt változat is 4,36 méter hosszú, 1,75 méter széles, valamint 1,81 méter magas, tengelytávja pedig 2,81 méter, ami bővebb, mint a középkategóráis limuzinoké. A Dokker Van, bár rövidebb például a Fiat Dobló Cargo - Opel Combo Van párosnál, a kivehető jobb első ülése miatt 3,9 köbméteres rakteret kínál, amivel kategóriaelső. 750 kilogrammos teherbírása átlagos, de valószínűleg lesz majd 1 tonnásra emelt változat is. Az ötüléses személyszállító Dokker pedig 800 literes csomagteret kínál. 
A Ford nemrégiben bejelentette, hogy globális padlólemez-stratégiájának kihasználásával a következő két év során teljes egészében átalakítja európai haszonjármű-kínálatát. A Transit Custom kategóriaelső teherbírást és számos innovatív raktéri megoldást kínál, köztük a rakodónyílással kiegészített rekeszfalat a hosszabb tárgyak szállításához, valamint az integrált tetőcsomagtartót, amely használaton kívül összecsukható.

A vezető munkáját a Ford legmodernebb technológiái – például a sávtartó asszisztens vagy a Ford SYNC – teszik egyszerűbbé. Az autó fogyasztása és emissziója kategóriaelső; a CO2-kibocsátás alsó határa 174 g/km az auto-start-stop rendszerrel felszerelt 2.2 Duratorq TDCi esetében. A kategória leghosszabb szervizintervallumának (két év/50.000 km) köszönhetően az új modell fenntartási költsége még alacsonyabb lett.

– Az Transit új mércét állít a stílus, a vezethetőség és teherbírás tekintetében – fogalmazott Pieter Wieman, az Év Nemzetközi Haszonjárműve zsűrijének elnöke. „Globális C padlólemeze, valamint bevált hajtásláncai és futóművei felhasználásával a Ford vadonatúj áruszállítót épített. A kívül-belül személyautós megjelenésű, élvezetes menetdinamikájú modell praktikus és funkcionális. A Ford komolyan vette az aktív és passzív biztonság szempontjait, nem beszélve az alacsony fenntartási költségről."

Októberberben érkezhet
Októberberben érkezhet

A vadonatúj Transit Custom várhatóan októberben érkezik a magyarországi márkakereskedésekbe.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az átlag magyar autója 12 éves

A magyar családok felének nincs saját autója - derül ki egy reprezentatív felmérésből. Tovább olvasom