Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Az Insignia kistesójaként is nagy autó az Astra

A csomagtartó nem kategóriabajnok, viszont nagyon jól pakolható. A tervezők nem is akartak feltétlenül megfogni minden egyes litert, hogy azért szép is maradjon a kombi.

Jó régen vendégeskedett már a szerkesztőségben az Opel Astra, még 2008 végén, amikor tartós használatba vettünk egy vadonatúj G modellt, amelyet akkor már csaknem tíz éve gyártottak változatlanul, s amikor már javában futott a H Astra is. Ez utóbbi véletlenül kimaradt tesztsorozatunkból – ez időszakra esett a szegedi márkakereskedő-váltás –, igaz, az akkor már „Classic II." előtaggal futó G azóta is tartja a legtartósabb tesztautó büszke címet, ami a szerkesztőségünkben töltött időt illeti.

Most itt a legújabba Astra, ami szintén nem mai gyerek már, de nem járt még nálunk, s ennek kombi változatát próbáltuk ki. Az Astrára azóta áhítoztunk, amióta az Opel megcsinálta belőle a kis Insigniát. Az év autója címet elhódító valóban formai telitalálatnak bizonyuló középkategóriás autó vonalait úgy sikerült átültetni a márkának egy osztállyal lejjebb, az alsó-közép kategóriába – mondjuk a Golf és a Focus közé –, hogy egy cseppet sem tűnik erőltetettnek. Mindhárom karosszériaforma nagyon rendben van, a négy- az ötajtós és a kombi is.

Teszteltük a kombi Astrát. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A hivatalos nevén Opel Astra Sports Tourer modell csomagtartója egészen 1550 literig bővíthető, ami ugyan nem kategóriabajnok befogadóképesség, viszont nagyon jól pakolható, s a tervezők nem is akartak feltétlenül megfogni minden egyes liter, hogy azért szép is maradjon a kombi. Ezt meg is oldották, így az autó simán versenyben van a kategóriájának legtetszetősebb „puttonyos" autója címért. És a minőséggel sincs baj, az Opel hozza megbízhatót, belül is igényesek a burkolatok, tetszetős a visszafogottan elegáns műszerfal és az áttekinthető középkonzol, s rendben vannak az illesztések is. A szükséges funkciókat természetesen az Opel is felviszi a kormányra, megkönnyítve ezzel a vezethetőséget.

Az általunk próbált modellben az 1,6 literes 115 lóerős benzines tette a dolgát, kicsit talán öregurasan, de azért lehetett pörgetni is. És Magyarországon ez szűk 50 hétre bőven elég, maximum a síelés és a nyaralás telepakolt hegymeneteinél érezheti úgy a vezető, hogy elférne még néhány lóerő. De az ECOTEC motor kulturált és korrekt, vegyes fogyasztására pedig 6,7 liter ad meg a gyár. A gyakorlatban és persze tempomattal 90-nél és 2,5 ezres motorfordulatszámnál 5,5 tized liter mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő. 110-es tempónál 6, 130-nál bő hét liter kért az Astra kombi, ami nem fogyasztási rekord de korrekt egy 5 sebességes váltóval kombinálva.

Teszteltük a kombi Astrát. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az autó jól vezethető, nemrégiben próbáltam a legújabb Golfot és Focust is, és nincs szégyenkezni valója az Opelnek. Rossz úton sincs semmi zörej, a kasztni is kellően merev, egyenesfutása és kanyarstabilitása is versenyképes a kategóriájában. A futómű hangolása is jó eltalált kompromisszum, a sportos és kényelmes között. Az opcionális FlexRide futóműhangolás technikával még inkább személyre szabható az autó, mert az Opel azért mindent tud, ami a nagyok, legyen szó az ezúttal nem részletezett vezetőtámogató rendszerekről a számos opcionális kényelmi és biztonsági extráig.

Teszteltük a kombi Astrát. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Természetesen számos kényelmi és biztonsági extra van már benne alapfelszereltségben is. A teljesség igénye nélkül: ESP menetstabilizáló, pedálkioldó rendszer, 6 légzsák, elektromos első ablak és visszapillantó tükör – az utóbbi fűthető is –, rádió távirányítású központi zár, 4 hangszórós CD-s rádió, állandó nappali menetfény, manuális légkondicionáló.

A tesztautóban volt még az alapon túl helykímélő pótkerék 11, tempomat 16 ezer forintért. Egy telefonkihangosítót, ködlámpát és fedélzeti számítógépet kínáló Businnes csomag 105, metálfény, 127, kétzónás elektromos klíma 138 ezer forintért. A modell alapára 5,2, az említett extrákkal 5,6 millió forint. Lenne, de nem ennyi. A jelenleg futó kedvezményekkel valahol 4,4 millió forintnál áll meg. Szóval, jó vétel.
Teszteltük a kombi Astrát. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jövő szerdáig lehet csekken befizetni a kgfb idei első díját

A jogszabály 60 napos haladékot ad a fizetésre, de a díjnak legkésőbb február utolsó napján meg kell… Tovább olvasom