Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Az új Mercedes-Benz SLK

A kompakt SLK roadster már 1996-os megjelenése óta jelképezi a Mercedes-Benz dinamikus márkaarculatát. Most egy újabb nemzedék érkezik, vagyis a trendteremtő tetőmegoldású modell sikertörténete folytatódik.
Az első generációból, 1996-tól 2004-ig kereken 310 ezer darab talált gazdára, a másodikból 2004 márciusától 2007 végéig 185 ezret vettek – igaz, a harmadát Németországban. A mintegy félmillió SLK roadster előkelő helyet biztosít a típusnak a piaci területen.

Az SLK legújabb nemzedéke még „atlétikusabb" lett, fokozódott a trendteremtő Vario-tetejével másodpercek alatt időjárás-álló kupévá változó roadster vonzereje. A kétüléses kocsi megjelenését sportosabbá tették a tervezők, a csillag körüli rész hangsúlyosabb lett. Hátul az alsó rész diffúzoros látványa sejteti az autó erejét, és e hatást még fokozza a trapéz-alakú két kipufogóvég, illetve az AMG-mintára sötétített hátsó lámpa.

Sok részletében átalakult, és fokozottan vezetőorientált a belső tér is. Középpontja a multifunkciós gombokkal ellátott új, háromküllős sportkormány és a szép kombinált műszer. Új belső színként ezentúl rendelkezésre áll a „Gullwingrot" (sirályszárny-vörös), amely a legendás, szárnyas-ajtós 300 SL belső kialakítása előtt tiszteleg.

A széria-felszerelése a precíz hatfokozatú manuális sebességváltó, az SLK 55 AMG változatlanul a hétfokozatú 7G-TRONIC Sport automatával készül. (galéria)

A 2008-as SLK-nemzedék sportos képességeihez a háromféle, továbbfejlesztett hajtómű kapható, ezek csekélyebb fogyasztásukkal és ezáltal mérsékelt CO2-emissziójukkal is kitűnnek. Az SLK 200 KOMPRESSOR négyhengerese, az SLK 350 hathengeres sportmotorja nagyobb teljesítményű és nyomatékú lett. Csupán az SLK 55 AMG-ben dolgozik változatlanul az ismert nyolchengeres gép, amely semmit sem vesztett hatásából.

Trendteremtő SLK

Az SLK-osztály roadsterei trendteremtőként és technikahordozóként kivívták már a kultuszautó rangját. A Vario-tető 22 másodperc alatt változtatja kupévá a roadstert, a fej-mellkas oldallégzsák, az adaptív frontlégzsák és kétfokozatú överő-határoló mind-mind is biztonsági felszerelés része. Kapható hozzá az AIRSCARF fejtérfűtés is, amelynek jóvoltából hideg időben is nyitott tetővel lehet autózni, jóval meghosszabbodik tehát a kabriós idény.

Különös figyelmet szenteltek a Mercedes-Benz mérnökei a magas fordulatszámú V6-os sportmotornak, amelyet elsőként az SLK új nemzedékébe építenek be. Mélyreható konstrukciós intézkedésekkel tették tüzesebbé a gépet, amely a változatlan, 3498 köbcentis lökettérfogatból immár 224 kW/305 LE teljesítményt hoz ki 6500/percnél, azaz 24 kilowattal (33 LE) többet, mint a típuselőd. Nőtt a nyomaték is (plusz 10 Nm), 4900/percnél már eléri a 360 newtonmétert.

Nagyobb teljesítménye és parádés dinamikája ellenére mérséklődött az SLK 350 fogyasztása. Hatfokozatú manuális sebességváltóval mindössze 9,5 liter, eggyel kevesebb a korábbinál, 7G-TRONIC automatával pedig csak 9,2 liter. Ezzel együtt 23 grammal lement a CO2-kibocsátás is, jelenleg automatával 219 g/km.

A három új SLK-modell széria-felszerelése a precíz hatfokozatú manuális sebességváltó, az SLK 55 AMG változatlanul a hétfokozatú 7G-TRONIC Sport automatával készül. Opcióként kapható az SLK 200-hoz egy ötfokozatú automata, illetve az SLK 280-hoz és az SLK 350 sportmotorhoz a hétfokozatú 7G-TRONIC automata, vagy ennek alternatívájaként a kormánykerékről kapcsolható 7G-TRONIC Sport.

A kétüléses kocsi megjelenését sportosabbá tették a tervezők, a csillag körüli rész hangsúlyosabb lett. (galéria)

A sportos futómű erényeit kidomborítja a kívánságra beépített, új fejlesztésű, közvetlen, változó rásegítésű kormánymű, ami az SLK AMG 55-ben széria. A parkolóhelyi manőverezést megkönnyíti, kanyargós országúton élénkké és kezes viselkedésűvé teszi az autót, nagy sebességnél pedig biztos iránytartást ad.

A közvetlen kormányzás tisztán mechanikusan működik, az emberi kéz és az autókerék közötti kapcsolatot zavaró, bonyolult és drága érzékelők, illetve állítóművek nélkül. Középállásban, a magasabb sebességnél fontos stabil egyenesfutás érdekében nagyobb az áttétel, de már ötfokos kormánykerék-szögtől gyorsan növekszik, érezhetően közvetlenebb a hatás. Városban viszonylag kevés kormánymunkával lehet irányítani az autót, a gyors kanyarokat viszont finom kézmozdulatokkal, ösztönösen, biztosan vehetjük be.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Skoda Pekingben

A Skoda három modellsorozat összesen tíz tagját állítja ki az idei év legjelentősebb kínai… Tovább olvasom