Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Bekorcsolyázott Szegedre az Audi Q5

Nosztalgiavillamossal érkezett a szegedi nagyérdemű a műjégpályára, az Audi Q5 bemutatójára. A jégen szőnyegek, a pálya szélén ételek, a lepel alatt autók, a miniszínpadon bűvészek...
Szerkesztőségünk is maximálisan megtisztelve érezhette magát, ennél közelebb már nem rendezhetnek a Sajtóházhoz autós eseményt, mint az Audi Q5 szegedi bemutatóját. Vízen még nem, jégen viszont már jár a SUV, bár ezt hétfő este nem mutatták be a közönségnek. Minden mást igen – kívül-belül alaposan szemügyre vehették az autót a vendégek.

A színpadon bűvészek, beugró inas Bánáti Antal.
A színpadon bűvészek, beugró "inas" Bánáti Antal.

Az új modell jó ajánlólevéllel érkezett: még meg sem jelent a piacon, máris díjat nyert: a „Bild am Sonntag" magazin a SUV-modellek idei mezőnyéből az új Audi Q5-nek ítélte oda „Arany Kormánykerék" elismerését. Az Audi Q5 nem csupán kényelmével és térkínálatával, hanem irányíthatóságával és variálhatóságával is meggyőzte a zsűritagokat, ezen túl belső és külső formavilágával, környezetkímélő technikáival is elismerést aratott.

Audi a jégen. Szegedre is megérkezett a Q5
Audi a jégen. Szegedre is megérkezett a Q5.

Ami elsőre egyértelmű, emberibb autó az új modell, mint a több szempontból túlméretezett Q7-es. Jobbak az arányai, harmonikusak a vonalai. Az már megítélés kérdése, hogy ennek a formának mennyire áll jól a nagy Audi-hűtőmaszk, a lámpa alatti méretes fekete műanyag beömlő azonban világosabb fényezésnél túlságosan vonzza a tekintetet, s talán kicsit stílustörő is. Belül minden igényes, a borítások a műszerfal a középkonzol – az Auditól megszokott magabiztosság, elegancia köszön vissza.

Igényes, elegáns az Audi-belső.
Igényes, elegáns az Audi-belső.

Három erőteljes és gazdaságos motor, quattro összkerékhajtás, jó menettulajdonságokat biztosító felfüggesztések alkotják az utcán és terepen egyaránt használható technikai csomag alapjait. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós „S-tronic" sebességváltó, az „Audi drive select" rendszere, a tetőcsomagtartót is bekalkuláló ESP, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az intelligens távolságtartó tempomat is jelzi, az Audi komolyan veszi SUV-modelljét.

Jól áll a kék a Q5-nek.
Jól áll a kék a Q5-nek.

A Q5 alapmotorja a kétliteres dízel, 170 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal, ezzel kétszáz feletti tempóra és tíz másodperc alatti gyorsulásra képes a már szériában is számos kényelmi és biztonsági extrával szerelt, 11 milliós belépő modell.

A nagyobb dízel a három literes V6-os már 1500-tól produkálja maximális 500 Nm-es nyomatékát és 6,5 másodperc alatt viszi száz fölé az autót. Benzines motorból még csak egy van, a kétliteres, 211 lóerős TFSI, de ígérnek nagyobbat is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ford Fiesta: az ezüst is szépen csillog

320 pontot kapott a 2009-es Év Autója választáson a Ford új Fiestája, egyetlen ponttal maradt le… Tovább olvasom