Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Bemutatkozott az új Mercedes A-osztály

Egy új generáció ritmusa mottóval és tesztvezetéssel mutatták be július 18-án Budapesten, a Kopaszi-gáton a már rendelhető, vadonatúj Mercedes A-osztályt.
Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón azt emelte ki, hogy mennyire vadonatúj autó született, ami tény, hiszen alig hasonlít az elődmodellre. Más a célközönség is, ezt jelzi egyebek között, hogy spontán flash-mobbal fűszerezték a Kopaszi-gáton rendezett bemutatót: pergő ritmusú, mindent betöltő zenére táncolt együtt több száz fiatal a víz partján – a Mercedes tehát határozottan nyitott az internetes generáció felé.

De ez csak az egyik célcsoportja a 6,8 millió forintos indulóárú autónak, amely extrákkal nagyon könnyen 10 millió fölé szalad, így természetesen más korosztályok fizetőképes keresletére is épít a márka. Úgy tűnik, joggal, a rövid tesztvezetésen meggyőződhettünk arról, hogy nem csak kívül, belül és mozgásban is rendben van az autó.


A pozitív érzéseket segítette előhozni az a tény, hogy mind felszereltségében, mind motorizáltságban a „tetőn" volt a tesztautó. Az általunk próbált változatban a kétliteres, 211 lóerős, 350 Nm maximális nyomatékot produkáló motor dolgozott – tökéletes összhangban a hétsebességes automata váltóval.

Nagyon ment, ha úgy akartuk, s ehhez a sportfokozatot sem kellett feltétlenül kapcsolni, ugyanakkor szépen és már kis fordulatnál elváltott, ha úgy érzékelte, vezetője most nagyon ráérősre vette. Forszírozott tempóban is uralható volt az autó, már amennyire ezt Budapest határain belül ki lehet próbálni. A temérdek extrát természetesen számba venni sem nagyon volt idő, de az összbenyomás tényleg meggyőző volt.

Ami tény, az új A-osztállyal friss fejezetet nyit a Mercedes-Benz a kompakt szegmensben: emocionális a külső, 80 kW (109 LE) – 155 kW (211 LE) teljesítményű motorok a palettán, az emisszió 98 g CO2/km-nél kezdődik, s az alaktényező is alsó kategóriarekord: 0,27.

– Ritkán kezdhetnek az autófejlesztők teljesen tiszta lappal. Mérnökeink és formatervezőink meggyőzően használták ki ezt az esélyt – mondta az autóról Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője.


Határozott élek és feszített felületek, homorú és domború elemek összjátéka ad jellegzetes fényhatásokat. Érdekességként az egyik oldalsó él éppen a tanksapka fedőn ér véget, de olyan észrevétlenül, mintha csak az összeszerelés minőségét akarnák tesztelni, illetve a későbbiekben a karosszéria-lakatosok munkáját nehezíteni. Jellegzetes a hosszú orr-rész erős nyilazása, a fényszóró, a központi csillagos, dupla lamellás hűtőmaszk és a két oldalsó légbeömlő. A széles fart is az élek játéka uralja, a lámpák az izmos vállat folytatják, erősítve a vízszintes tagolást.

Minőségi az A-osztály utasterének anyaga és designja, valamennyi dekorációs felület galvanizált, hűvös tapintású, gondos kidolgozással. Galvanizált az öt körműszer gyűrűje is, akárcsak a szellőzőké. A levegő irányát a turbinára emlékeztető, krómozott betét szabályozza.

A kombinált műszer két nagy egységének aljában egy-egy kisebb kapott helyet, mutatójuk alaphelyzetben lóg, azaz 6 órán áll. A mutatók betétje fehér, de az Urban és AMG Sport kivitelé piros, ezüstös számlappal és pepita zászlós optikával. A háromküllős kormánykeréken 12 gombot számolhatunk meg...


Az új A-osztály egy sportos, alacsony súlypontú, meredek farú modell: hosszúság/szélesség/magasság 4292/1780/1433 milliméter. A más koncepciót képviselő elődjénél 160 milliméterrel alacsonyabb autó ötüléses, de azért inkább négy, úgy az igazi. A csomagtér, VDA-norma szerint, 341 liter, ez a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1157 literig nő. A támla valamennyi modellben 60:40 arányban osztott, a csomagtér szélessége a kerékdobok között 1050 milliméter.

Az új A-osztály igyekszik zöld autó lenni: az A 180 CDI kilométerenként mindössze 98 g CO2-t bocsájt ki. – A decembertől kapható 220 CDI már ma teljesíti az Euro-6 normát, amely csak 2015-től lesz kötelező – emelte ki a sajtótájékoztatón Ingo Fröhlich. Valamennyi motorhoz széria az ECO Start-Stop funkció. Az új hatfokozatú sebességváltó mellett választható a komfortot és a sportosságot egyesítő 7G-DCT duplakuplungos automata is.


Dízelnél az új alapmotor teljesítménye 80 kW (109 LE), maximális nyomatéka 260 Nm, fogyasztása manuális sebességváltóval 3,8 liter 100 kilométeren, kibocsátása csupán 98 g CO2/km. A javulás 22 százalék 160 CDI elődmodellhez képest, amely 4,9 litert fogyasztott.

Háromféle futómű-hangolás van a kínálatban: a komfortos, az opcionális sportfutómű, (menetdinamikai csomaggal vagy az AMG Sportkivitelhez), illetve az A 250 Sport nagy teljesítményű „engineered by AMG“ futóműve. Közös jellemzőjük, hogy csekély a kanyardőlés, illetve elinduláskor a felemelkedés. Erős tempóban vett kanyarokból kigyorsítva tovább javítja a helyzetet az XTC kipörgésgátló – ezt korlátozott körülmények között kicsit próbálgattuk a tesztúton, s valóban nem akart kitörni az autó.


Újdonságként a kompakt osztályban a széria a radaralapú ütközésfigyelmeztető rendszer adaptív fékasszisztenssel, amely csökkenti az utoléréses baleset veszélyét. A Collision Prevention Assist optikai és akusztikai jelzést ad az elmélázó autóvezetőnek a felismert akadályok előtt, és a lehető legpontosabb fékezésre készíti elő a rendszert. A fékezés azonnal elkezdődik, amint a vezető megnyomja a pedált.

Ebben a kategóriában újdonságként áll rendelkezésre az A-osztály megelőző utasvédelme, a PRE-SAFE. Ezáltal „legyűrűzik" a 2002-ben az S-osztállyal bemutatkozó rendszer. Lényege, hogy kritikus menethelyzetben megfeszíti a biztonsági öveket, becsukja az ablakokat és a tolótetőt, és optimális helyzetbe hozza a memóriás, elektromos utasülést.

Családi autóvá teszik az A-osztályt a belső biztonsági berendezések. A hátsó utasok biztonságáról övfeszítő, överő-határoló és övmagasságállító gondoskodik, alapfelszerelésként a szélső helyeken. Hátsó oldallégzsákot kívánságra építenek be. Az újszerű első oldallégzsákok lefedik a medencét és a teljes felsőtestet – az emberek fejét széria függönylégzsák óvja.


Az iPhon teljes integrálásának köszönhetően otthonosan érzik magukat a Facebook-generáció tagjai az új A-osztályban. A Facebook, a Twitter és további közösségi oldalak mellett a „Drive Kit Plus für das iPhone“ a Daimler alkalmazás-koncepciójával együtt a digitális életstílust hozza be a járműbe. Ennek része a Garmin navigátor, Internet-alapú, valósidejű útinformációval, online-célkereséssel és háromdimenziós térképpel.

A COMAND Online multimédia-rendszer mobiltelefonos kapcsolatot teremt az Internethez és a Mercedes-Benz különböző mobil szolgáltatásaihoz. Ide tartozik a Google időjárás-jelentés és célkeresés, valamint az, hogy le lehet tölteni az előzőleg asztali számítógépen a Google Maps segítségével konfigurált útvonalat.



Szóval, más ez az A-osztály, mint a 15 esztendővel ezelőtt debütált autó, amelyről egyébként jó tudni, hogy pusztán a 2005-ben indított második generációból több mint egymilliót vásároltak világszerte.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Faküllős batár, Elvis kedvence és gengszterfilmek szereplője: luxusverdák Keszthelyen

Az amerikai autók imádói igazi ínyencségekkel lephetik meg magukat Keszthelyen, ahol alig pár hete… Tovább olvasom