Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Bemutatkozott az új Toyota Avensis

Az előző generációnál izgalmasabb, a korábbi vonalvezetéssel nem teljesen szakító külső, növekvő méretek, széles motorválaszték és rendelhető CVT-váltó. Ez az új Toyota Avensis.
Az új Avensis hossza és szélessége is öt-öt centivel növekedett a 2. generációhoz képes, s miután a magasság maradt, nyúlánkabb, kecsesebb lett a 3. generációs középkategóriás modell. Javult a légellenállás is: 0,28-as az alaktényező. A padlólemez új, a tengelytáv azonban a régi, 2,7 méteres. Elöl továbbra is McPherson, hátul kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, természetesen újrahangolva.


Az új, várhatóan januárban forgalomba kerülő Avensist eddig négyajtós, és kombi kivitelben mutatta be a Toyota, s ugyanúgy Angliában készül, mint a második generáció.

Mint minden új modellt piacra dobó autógyárnál, így a Toyotánál is kiemelt szerepet kapott az alacsony fogyasztás és a kisebb károsanyag-kibocsátás. A gyár szerint tíz százalékkal lejjebb szorították a dízelek széndioxid-kibocsátását, míg a benzineseknél 10-26 százalékos a csökkenés.


Az új Avensisnél kétszer három az hat – már ami a motorválasztékot illeti. A benzineseknél az 1,6 literes 132 lóerős, az 1,8-as 147, a kétliteres pedig 152 lóerős, a nyomatékmaximumok sorrendben: 160, 180, és 196 Nm. A három modern D-4D dízelmotor 2 és 2,2 liter lökettérfogat közötti, 126, 150 illetve 177 lóerővel és megnövelt befecskendezési nyomású piezo-kristályos injektorokkal. Új sebességváltókat is kapott az Avensis, a legkisebb motor kivételével valamennyihez kérhető például a fokozatmentes Multidrive S a manuális helyett.


Más szempontból is halad a korral az Avensis: kanyarfényszóró, balesetre felkészítő Pre-Safe rendszer, távolságtartó tempomat és a sávelhagyásra-figyelmeztető rendszer is rendelhető, illetve magasabb felszereltségi szintnél szériában elérhető.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Terepre vagy aszfaltra?

Egy-két évtizede még furcsának tűnhetett, ha egy magas építésű, négykerékhajtású autó nem hord… Tovább olvasom