Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 12°C Még több cikk.

BMW: a teljes paletta jelen volt Genfben

Világpremierek és a jövő víziói álltak a BMW szereplése középpontjában a 77. Genfi Nemzetközi Autókiállításon. A megújult BMW 1-es mellett a megújult BMW 5-ös sorozatot, illetve az új BMW M5 Touring modellt is először ízben láthatta a nagyközönség.
A BMW 1-es, BMW 5-ös sorozat, illetve az új BMW M5 Touring mellett a BMW három további modellt is kiállított Genfben, ezek néhány hete ünnepelhették világpremierjüket. Az új BMW 3-as Cabrio a tavaszi autózás közeledtének ígéretével érkezett, a BMW X5 SAV-modell új generációja pedig dinamika, a funkcionalitás és az exkluzív stílus egyedülálló kombinációját kínálja. A BMW Hydrogen 7 – a világ első, mindennapi használatra is alkalmas hidrogénüzemű luxuslimuzinja – a márka jövőbe mutató perspektíváját fogalmazta meg.

A Genfi Autókiállítás mindemellett a hajtástechnika aktuális fejlesztéseiről is tájékozódhattak, amelyekkel a BMW a Hatékony Dinamika koncepcióját folytatja. A standon többek között a megújult BMW 1-es modellekbe épített, új és rendkívül gazdaságos üzemű, mégis temperamentumos négyhengeres benzin- és dízelmotorok is megjelentek. Ezek az erőforrások optimális saját tömegük, valamint jelentősen mérsékelt üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeik mellett érzékelhető teljesítmény-növekedést is kínálnak.

A márka a Genfben mindent megmutatott: a paletta a megújult BMW 5-ös sorozat hatékony és takarékos nyolchengereseitől a BMW M5 Touring díjnyertes V10-esén át egészen a Hydrogen 7 kettős üzemű, közvetlen benzinbefecskendezéssel, illetve hidrogén-ellátással működő, 12-hengeres motorjáig terjed.
A gyár minden eddiginél nagyobb választékot kínált az összkerékhajtású járművekből. Az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer az idei modellév során négy sorozat összesen 26 modellje számára lesz elérhető. A BMW X5 és a BMW X3 SAV-ok természetesen már alapkivitelben tartalmazzák az xDrive rendszerét, amely opcióként a BMW 5-ös és a BMW 3-as Limousine és Touring változataihoz, valamint immár a BMW 3-as Coupé családjához is rendelhető.

A gyár négy mérnöke a BMW által támogatott vitorláscsapat, a BMW ORACLE Racing tervezőcsapatában dolgozik, ahol könnyűszerkezetes építési módokat illető ismereteiket a minimális tömeg és a maximális merevség összhangját kínáló, szénszálas konstrukciók fejlesztésében kamatoztatják. A csapat hajójának tőkesúly-lapátja például egyenesen a BMW eisenachi gyárából származik. A hajóépítés során szerzett ismeretek és tapasztalatok a Forma 1-ben is kiválóan hasznosíthatók. Szénszálas kevlár anyagot ott is bőven alkalmaznak. A BMW Sauber F1 Team így a karosszéria tervezéséhez ugyanazon szimulációs szoftvert használja, mint a BMW ORACLE Racing Team. Ez a saját fejlesztésű számítógépes program a hajóépítésben és az új Forma 1-es versenygépek tervezése során egyaránt a csúcssebességről gondoskodik.

K. A.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott a Mercedes új C-osztálya

A kényelmes vezetés és a dinamizmus együttese fémjelzi a Mercedes-Benz új C-osztályát, amelynek… Tovább olvasom