Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

C-MAX és új Mondeo: két nagyágyút mutatott be a Ford Genfben

Az év egyik legjelentősebb autószalonján, a minap záruló genfi kiállításon a Ford két nagyágyúval rukkolt elő: az új Mondeóval és a C-MAX-szal. Utóbbi kinézetre számos közös vonást mutat a 2007-es év autójának választott Ford S-MAX-szal.
Az új Ford a Mondeo sportos, dinamikus, határozott élek, masszív formák jellemzik a „kinetic design" formatervet. A gyakorlatban is sportosabb lehet az új Mondeo, hiszen a tervezők átdolgozták a futóművet és a kormányzást is. És persze családi is maradt: a limuzin csomagtartója 535 literre bővült, miközben a kombiban az ülések lehajtásával közel 1,8 köbméteres teret is kaphatunk. Ahogy a Mondeótól már megszokott, mindhárom karosszériaváltozat, a 4 és 5 ajtós, valamint a kombi is kapható lesz mindjárt az értékesítés kezdetén – várhatóan júniusban.

Mind a négy felszereltségi szintben – Edge, Zetec, Ghia és Titanium – széria az ESP, de szerepel a kínálatban a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás, a sebességtartó rendszer és a hegymeneti indulást segítő elektronika is.

A motorpaletta négy dízelből és öt benzinesből áll, a gázolajosok 100-140, a „kényszergyújtásúak" 110-220 lóerősek. A csúcs benzines egy 2,5 literes turbómotor, a száguldás szerelmeseinek. Ez az öthengeres egyébként a Volvótól származik, de a Focus ST-ben és az S-Max-ban is megtalálható már.

A C-MAX új design-ja számos közös vonást mutat a 2007-es év autójának választott S-MAX-szal. Az új frontkiképzés a trapéz alakú hűtőmaszkkal és letisztult vonalaival sportos külsőt ad az autónak. Az extraként rendelhető nagyméretű panorámatető elegáns – és persze praktikus is. Az intelligens napfényvisszaverő technológiának köszönhetően friss és szellős érzést biztosít. Szintén első ízben jelennek meg a Fordnál a LED-technológia alapú, egyedi hátsó fénysorok, melyek futurisztikus külsőt kölcsönöznek az autónak.

A belső design is új és progresszív. A kényelmes kialakítású sportülések segítik a C-MAX lendületes vezetését. Az új, könyöklővel kiegészített középkonzol számos praktikus rakodóteret rejt, miközben a Z-alakú kézifékkar egyedi dizájnja helyet takarít meg.

És mi a legjobb C-MAX-ban? A kényelmes ötüléses rendszer számtalan módon variálható, így az utasok és a csomagok elhelyezésére rengeteg megoldás létezik.

A C-MAX számos új és innovatív műszaki megoldást mutat be. A Ford első ízben alkalmaz magas hatásfokú bi-xenon fényszórók mellett fénycsíkokat, melyek nagyobb fényerejüknek köszönhetően jobb láthatóságot biztosítanak. Megrendelhető továbbá az adaptív első világítási rendszer, amely követi a kormány mozgását, javítva ezáltal a kanyarok beláthatóságát. És ezzel még nincs vége: az esőérzékelő ablaktörlő működésbe lép, amint elered az eső, a kulcsnélküli zárrendszer pedig automatikusan nyitja a zárakat, így elő sem kell vennie zsebéből a kulcscsomóját.

K. A.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

BMW: a teljes paletta jelen volt Genfben

Világpremierek és a jövő víziói álltak a BMW szereplése középpontjában a 77. Genfi Nemzetközi… Tovább olvasom