Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Családi rezsicsökkentés: Kia Carens

A negyedik generációs Kia Carensszel rendesen beköszönt a márka a családi egyterűek meglehetősen zsúfolt piacára – egyéniségével, használhatóságával, valamit ár/értékarányával jó ajánlat.
A szaksajtó egyöntetűen lelkesedik az elmúlt év közepén megjelent Carens formavilágáért, a korábbi modellek túlságosan is belesimultak a hétköznapokba. Bevallom én sem tudtam, hogy a modell már a negyedik generációjánál jár. Gyakorlatilag minden oldalról jól néz ki a 4,5 méter hosszú és 1,6 méter magas egyterű, egyedül a két első ködlámpát sajátosan összekötő vonallal kellett egy ideig barátkoznom. És jót tesz a látványnak, ha 16"-os helyett 17"-os kerékkel rendeljük. A frontkialakítás a mai divatnak megfelelő – tigris-orr ahogy a márka marketingesei súlykolják –, szélvédő alján is túlnyúló fényszóróval egészen modernnek hat.

Az általunk próbált – 250 ezer forintos felárú – hétszemélyes változatnál a harmadik üléssor „aktiválásával" persze elfogy a csomagtér, ám a padlóba hajtogatható hátsó két ülés fölé már bőven lehet pakolni. És ami nagyon fontos, a középső sor három ülése egymástól függetlenül tologatható előre-hátra, háttámlájuk pedig egészen vízszintesig dönthetőek. A harmadik üléssor természetesen csak 12 éven aluliaknak ajánlott, felnőtteknek csupán egészen rövid távra javallott, bár az óriási előny egy borkóstoláson, ha hét emberből hat ihat.

Családi rezsicsökkentés: Kia Carens. A szerző felvétele (képgaléria)

Elöl kifejezetten komfortosak az ülések, a vezetőé meglepően mélyre is engedhető – ami a kosárlabdázó sofőrnél kifejezetten előny. Persze így is magasabban ül, mint egy átlagos autóban. A felhasznált anyagok minősége korrekt, az illesztések is rendben vannak, pakolórekeszekben nincs hiány.

Három fokozatban hangolható a kormány: sport, normál és komfort. Utóbbi városban és parkolásnál hasznos, ám ha ebben az állásban felejtjük, 60-as tempó után felülbírál a Kia és visszateszi normálba. Nem egészen itt következne, de van váltási tanácsadó is, aminek egyik érdekessége, hogy felfelé javasol váltani, lefelé nem – ilyen megoldással még nem találkoztam. Maga a váltó egyébként jó nyomatékelosztású és könnyen, határozottan kapcsolható.

Családi rezsicsökkentés: Kia Carens. A szerző felvétele (képgaléria)

A Kia jól vezethető, az első igen kellemes meglepetés az volt, hogy milyen kulturáltan ment át a fekvőrendőrön – az utolsó tucat tesztautó közül talán a legfinomabban. A kényelmesre hangolt felfüggesztéssel általában billegés és dülöngélés jár az országúton, szélben és nagyobb sebességnél, de itt ez egyáltalán nem volt említésre méltó. Jó, nem kanyarvilágbajnok a kategóriájában, de egy családi egyterűtől nem is ezt várjuk el. A futómű jól eltalált megoldása: elöl McPherson, hátul többlengőkaros.

Az általunk próbált modellbe az 1,7 literes dízelmotor „combosabbja", a 136 lóerős és 330 Nm nyomatékú CRDI dolgozott, kulturáltan és ügyesen mozgatta a bő 1,5 tonnás autót. A 10,4 másodperces százas gyorsulás ebben a méretkategóriában egészen korrekt, mint ahogy a 191 km/órás végsebesség is bőven elegendő. Vegyes fogyasztásra 5,5 litert ad meg a gyár, s ha ilyen spórolósan nem is sikerült mennünk, bő 400 kilométeren, városokkal és nem feltétlenül 90-es tempóval abszolvált országutakon egészen könnyedén tartottuk 6 liter alatt az étvágyat.

Családi rezsicsökkentés: Kia Carens. A szerző felvétele (képgaléria)

Ugyanakkor tény, sokat kell menni, hogy a 700 – az általunk próbált erősebb változatnál 850 – ezer forintos dízelfelárat kiautózzuk, de ez számolás kérdése. A kocsi alapára a 145 lóerős benzinmotorral egyébként 4,9 millió forint alatt marad, ami egészen korrektnek mondható. És akkor, mint minden Kiánál, itt is érvényes a 7 év garancia – és ezt ma még csak ez a márka kínálja.

És azért messze nem fapados modell az alap Carens, egyebek mellett széria a menetstabilizáló, a hat légzsák, a manuális légkondicionáló, a tempomat, a LED-es nappali menetfény is. Ehhez, vagyis az LX-hez csomagban elérhető már a bluetooth, az ülésfűtés elöl -hátul, az esőérzékelő, a tempomat, a bőrkomrány, a 2 zónás digitklíma, kanyarfényszoró stb. 500 ezer forintos lépcsővel az EX-felszereltségnél ezeken túl adják egyebek között a tetősínt, az alutárcsát, a tolatóradart, a sötétített üvegezést és a több króm kiegészítőt. További forintokért van navigáció, automata váltó, tolatókamera, sávelhagyásra figyelmeztetés, panorámatető és még ülésszellőztetés is. A divatosnak tartott modern sofőrsegédek közül sávelhagyásra figyelmeztetés is szerepel a választható opciók között.

Családi rezsicsökkentés: Kia Carens. A szerző felvétele (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lincoln, Dodge, Koenigsegg és egyéb autócsodák a New York-i autószalonon

New Yorkra figyel az autós világ. Az amerikai gyártóknak ez természetesen hazai pálya, persze ott… Tovább olvasom