Délmagyar logó

2017. 08. 23. szerda - Bence 15°C | 25°C Még több cikk.

Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma

Egyes márkakereskedések 20-30 százalékos visszaesést is tapasztaltak.
Csökkent a forgalom a magyarországi személygépkocsi-márkakereskedések szervizeiben az utóbbi hónapokban, egyes márkakereskedések 20-30 százalékos visszaesést is tapasztaltak - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített felmérésből, amelyben 16 márka országos szervizhálózata vett részt.

A megkérdezettek elmondása alapján a visszaesés legfőbb oka az újautó-értékesítések csökkenése: az idén is mindössze mintegy 58 ezer új személygépkocsi és 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, holott a válság előtti években még évi 200 ezer új autóra rendezkedett be a kereskedelmi és szervizhálózat.

Az újautó-értékesítések 70 százaléka céges megrendelés, így a szervizek munkaidejének egyre nagyobb részét is a céges javítások töltik ki.

A kutatás rámutatott, hogy Magyarországon az autókat jellemzően átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig hordják márkaszervizbe. A válaszadók fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő letelte után az autósok legfeljebb 50 százaléka marad a márkaszervizek mellett, de sokan ezt 25 százaléknál is alacsonyabbra becsülték.
A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg legtovább a prémium kategóriájú autók tulajdonosai tartanak ki a márkaszervizek mellett.

A piaci tendenciák szerint a garancia leteltével legtöbben az illegális szektor irányába fordulnak - jelezte az MGE.

A fő vonzerőt az jelenti, hogy a "feketeműhelyek" nagyrészt számla nélkül végzik a munkájukat, így a szerelések alkalmával megspórolható a 27 százalékos áfa. A gépkocsik tulajdonosai ezzel rövid távon nyerhetnek, de meghibásodás vagy baleset esetén számla híján nem tudják igazolni, hogy gépjárművük megfelelően karbantartott volt, és garanciájuk sincs az elvégzett munkákra - közölte az egyesület.
Emlékeztettek arra, hogy az MGE és az Autós Nagykoalíció kezdeményezése nyomán 2013. január 1-jétől a céges gépkocsik javítása esetében az áfa 50 százaléka visszaigényelhető, ez nagy lépés az autójavító ágazat "kifehérítése" felé.

Az elvándorlás megakadályozása, a márkaszervizek vonzóbbá tétele érdekében az importőrök egyre többen tesznek kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményes ajánlatokat - jegyzik meg.

Tizenegy MGE-tagvállalat - 16 márka képviseletében - közérdekű tájékoztató kampányt indított, hogy bemutassák a márkaszervizek által biztosított értékeket, és ennek támogatására létrehozták a www.ertunkhozza.hu honlapot.

Olvasóink írták

  • 10. deszkás 2012. december 26. 23:10
    „MIKE! A kódkiolvasás világában? Láthattam olyan szoftvert amelyik pontról pontra ábrázolja a javítás mikéntjét,felsorolva milyen szerszámokra van szükség. Melyik csavarokat szabad kivenni milyen sorrendben. Itt említem meg nem erről szól a cikk de a forgalmi engedélyek silánysága -motorkódszám- miatt bosszantó az alkatrész beszerzés. Itt ugyan a csomagtartóban levő vonalkód segítene az azonosításhoz -kódleolvasó híján- az éppen nincs a szakszervízben.”
  • 9. Mike3 2012. december 26. 19:43
    „nem az árakkal van gond, hanem a hozzá nem értéssel. elég ciki a fejvakaró márkaszervizes...”
  • 8. deszkás 2012. december 26. 14:29
    „Ilyen árakon? A vadi új autóra vonóhorog szerelése vizsgáztatása 7 !! éve 86 500ft volt. (+ az autó vizsgadíja.) Nem alu, hazai öntvény ami már az első évben virított a rozsdától. A számlán így szerepelt. Az első olajcsere:32 500 a második :47 200 ft volt. Ma szakműhely azonos minőségű olajjal :12 500ft szakszervízben. Tessék lehet elmélkedni.”
  • 7. Dragan 2012. december 19. 11:00
    „6. Zoan1 A maszek szerelomnel az olajat es a szuroket ki is cserelik ott elottem mig elofordult hogy markaszervizben ez nem sikerult nekik vagyis draga olajat szamlaztak olcsobbat tettek bele ha tettek es rohadtul draga!”
  • 6. Zoan1 2012. december 17. 15:33
    „Éves kötelező szervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő csere) márkaszervízben 121.000 Ft, egy évre rá maszek szerelőnél (szakszervíz!), számlával 48.000 Ft. ezek után vajon melyiket választom?”
  • 5. Linka11 2012. december 17. 08:41
    „A márka kereskedőkhöz ugye márka szervizek is tartoznak többnyire.A szép szalonok fenntartásában benne van a
    szerviz is. Ezért horrorisztikus rezsi órabérrel kell dolgozniuk.Ha viszont külön kezelendő lenne a szerelés akkor
    biztos tudnának olcsóbbak is lenni ! A gyári alkatrészek általában drágábbak de nem olyan mértékben ahogy ezt nekünk fogyasztóknak kínálják ! -Mért nem lehet olyan a szemlélet,hogy a kevesebb az több ?! Talán úgy is működhetnének és nem kellene lehúzni a redőnyt idő előtt !”
  • 4. pálcika 2012. december 16. 20:13
    „Hátsó ablak törlő! Autós boltba számlával eredeti (SKODA) 1/3 árért az ár feléért autó szerelő beszereli számlával pont 50% spóroltam!!!”
  • 3. cucusz 2012. december 16. 19:55
    „A maszek autószerelőnek is kint van a cég táblája tehát fizet adót! Miért lenne "feketeműhely"? Ha mondjuk a márkaszervízek nem dolgoznának olyan arcpirító magas árakon akkor talán mennének hozzájuk is többen. Hozzáértést meg nem a cégtábla adja, hanem az ember, aki benne dolgozik. Szerintem.”
  • 2. Mike3 2012. december 16. 14:45
    „"A fő vonzerőt az jelenti, hogy a "feketeműhelyek" nagyrészt számla nélkül végzik a munkájukat, így a szerelések alkalmával megspórolható a 27 százalékos áfa."

    A fő vonzerőt azt jelenti, hogy a maszek szerelő még 100% áfával is olcsóbb, mint a márkaszervíz. Arról nem is beszélve, hogy a maszek szerelő jobban is ért a javításhoz.”
  • 1. spiler 2012. december 16. 13:21
    „MARHA DRÁGÁK....legalábbis az OPEL éa a SUZUKI!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felügyeleti elvárások a kgfb díjhirdetésekkel kapcsolatban

Januártól a biztosítók bármikor hirdethetnek kgfb díjtarifát, nem csak évente egyszer, október… Tovább olvasom