Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Detroit: a kisebb autó is autó

A detroiti autószalon sztárja idén hagyományos körülmények között a GM álomautója, az új, 620 lóerős Corvette ZR1 lehetne. A valóságot azonban a növekvő üzemanyagárak és a takarékos kocsik jelentik, így például a GM új hibridautói, az új Audi A4 Sedan, és persze kisteherautók, minden mennyiségben. Mert ez mégis Amerika.
A General Motors a világhírű autós seregszemlén mutatja be minden idők leggyorsabb utcai Corvette-jét, a 6,2 literes szuperfeltöltött V8-as motorjával 200 mérföld/órás (320 kilométer/órás) sebesség elérésére képes ZR1-est. A kiállítás – amely a nagyközönség számára csak január 19-én nyitja meg kapuit – azonban alapvetően nem az izomautókról, a nagy méretekről és teljesítményekről fog szólni.

A ZR1 szinte már csak álom, bár a vastag pénztárcájú vásárlók jövő nyártól mintegy 100 ezer dollárért megrendelhetik a sportkocsit. A valóság az, hogy a GM a minap leállította annak az új V8-as motorcsaládnak a fejlesztését, amely a jövő luxusjárműveinek lett volna a lelke. A 100 dolláros hordónkénti olajár és a nemrégen elfogadott, szigorú fogyasztási normákat előíró energiatörvény új irányt szab az autógyártóknak.

A Chrysler Detroitban mutatja be a 2009-es Dodge Ram Crew kisteherautót egy utcára hajtott marhacsorda jelenlétében
Az amerikai autóiparban évtizedek óta olyan gépkocsik tervezése jelentette a sikerreceptet, amelyek a brutális erőt ötvözték a sokoldalú felhasználhatósággal. A könnyű teherautók évről évre nagyobbak, nehezebbek és erősebbek lettek. Ez az irányzat még él, ezért mutatja be a GM a ZR1-est és állítja ki a Ford az F-150-es kisteherautók új generációjának drabális tagjait. Ezek képviselik a múltat. A GM új hibridautói és a Ford kicsiny B-modellje viszont már a jövőből érkeztek.

Az Autodata cég felmérése szerint tavaly az amerikai autópiacnak csak három szelete bővült: a gyárak kis autókból, kisméretű városi terepjárókból, valamint a személyautók és terepjárók keresztezéséből született úgynevezett crossoverekből tudták növelni eladásaikat. A crossover volt a 2007-es év nagy győztese, 15,9 százalékkal szélesedett a piac, 2,4 millió kocsi talált gazdára.



Ezek után nem csoda, hogy a crossover modellek kiemelt szerepet kapnak Detroitban. A Mercedes-Benz fellebbenti a fátylat a Vision-GLK nevű kompakt crossover autóról, amellyel a vetélytárs BMW az amerikai gyártmányú X6-ost állítja szembe. Ugyancsak a jövőbe mutató lépés, hogy a BMW kiállítja Európában forgalmazott 3 literes dízelmotoros modelljeit, amelyeket a benzin-elektromos hibrid technológia konkurenciájának szánnak. A német cég, amely a szigorú tengerentúli környezetvédelmi előírások miatt mindeddig nem forgalmazott dízeleket az Egyesült Államokban, ezentúl az X5-ös crossover és a 3-as sorozat (335d) 265 lóerős dízelmotoros változatával kíván hódítani.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A világ legolcsóbb autója

Az indiai Tata Motors autógyár csütörtökön bemutatta a világ legolcsóbb autóját az Új-delhi… Tovább olvasom