Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 18°C Még több cikk.

Egy osztállyal feljebb lépett az új BMW 3-as

Több szempontból is közelít az 5-öshöz az új 3-as BMW, méretben, technikai felszereltségben sem nagyon marad el a sorozat a korábbi nagytestvértől. A fehér szín optikailag növelte is a tesztautót, így hátulról többen 5-ösnek nézték első felindulásból – vagy inkább meglepetésből – a C-Mobiltől kapott, csupán 800 kilométert futott gépet.
Több szempontból is közelít az 5-öshöz az új 3-as BMW, méretben, technikai felszereltségben sem nagyon marad el a sorozat a korábbi nagytestvértől. A fehér szín optikailag növelte is a tesztautót, így hátulról többen 5-ösnek nézték első felindulásból – vagy inkább meglepetésből – a C-Mobiltől kapott, csupán 800 kilométert futott gépet.

Az új 3-as elegancia, kényelem és sportosság tekintetében is felülmúlja elődjét, miközben a tervezőgárda nem rajzolja annyira újra az autót, hogy az ne maradjon ízig vérig BMW. Talán a vesék felé, a középre meghúzott első lámpa az igazán bátor megoldás, de jól áll neki, és könnyen válhat akár arculatmeghatározó elemmé is. Nem csak szép, eközben az egyik legalacsonyabb légellenállási együtthatójával (0,26) is büszkélkedhet az új 3-as.

Teszteltük az új 3-as BMW-t. Fotó: Kovács András  (galéria)

A 4624 milliméteres limuzin 93 mm-rel hosszabb az elődnél, miközben 5 centivel, 2,81 méterre növekedett a tengelytáv is. Széltében is terjeszkedett a 3-as, elöl 37, hátul pedig 47 mm-rel nőtt a nyomtáv – vagyis stabilabb lett az autó.

A méreteknél maradva, a csomagtartó is bővült, mégpedig 20 literrel, s így most már pont ennyi hiányzik a fél köbméterhez. Teteje viszont több mint dinamikusan nyílik, azt nem mondom, hogy állon vághatja az elsőre figyelmetlenül próbálkozót, de az tény, nem kell várni arra, hogy kitáruljon a különben jól pakolható hátsó traktus. A megnyújtott tengelytáv különösen a hátsó lábtérre volt jó hatással, a 180 centimre beállított vezetőülés mögé kényelmesen befértem és a fejtérrel sem volt probléma.

Teszteltük az új 3-as BMW-t. Fotó: Kovács András  (galéria)

Ami kicsit nehezebben ment, az a kormánykerék beállítása, nem volt egyszerű megtalálni azt a szöget, hogy a műszerfal alja és a teteje is teljesen látsszon. Magam nem biztos, hogy felfigyeltem volna rá, de kollégám észrevételezte, s azért volt valami igaza. Ennél sokkal több „hibát" nem sikerült felfedezni az autóban, amely belül is szépen hozza a BMW szintet, s jellemzően azt is felülről.

Egy új X5-öst hajtó tartalékkapus csapattársam például néhány másodperc alatt otthon érezte magát az autóban – miközben örömmel üdvözölte a visszatérő vízhőfokmérőt –, ugyanaz az automata váltó előválasztó karja, minden gomb, tekerő, funkció, stb. hasonló helyen, tehát felülről is bátran fogadhatja a „látogatókat" az új hármas.

Teszteltük az új 3-as BMW-t. Fotó: Kovács András  (galéria)

Magabiztosságot kölcsönözhet az autónak az is, hogy immár magyar nyelvű a menüje, amely logikus, mindenre választ ad, sőt, olyan kérdésekre is, amelyek magunktól eszünkbe sem jutnának. Ugyanakkor, ha nagyon belemélyednénk, ránk is szól, hogy bizonyos részletezésű információt csak az autó álló helyzetében oszt meg a vezetővel – a sofőr és persze a „vas" biztonsága érdekében.

A tesztelt 320d könnyűfém dízelmotorja ismerős már, egyrészt a korábbi sorozatból, másrészt a nemrég próbált X3-asból, továbbá már szolgált az elődben is. Ennek alapja még mindig az az Anisits Ferenc által kifejlesztett 320d, amelyből messze a legtöbb fogy a 3-as sorozatnál. Nem ez a leghalkabb dízel a világon, de ennél jobb egyturbós, kétliteres kevés van a piacon. Szóval, nagyon rendben van a motor a maga 184 lóerejével és a már 1750-es fordulattól rendelkezésre álló 380 Nm-es maximális nyomatékával.

Teszteltük az új 3-as BMW-t. Fotó: Kovács András  (galéria)

Mindez az ugyancsak hibátlan és kulturált kapcsolású nyolcfokozatú automata váltóval párosítva 7,5 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, melynek végsebessége 230 km/h. Városi fogyasztásra 5,4, országútira 3,9 litert ad meg a gyár, míg a kombinált ciklus hivatalos étvágya 4,5 liter gázolaj 100 kilométerre. Sztrádán, tempomattal 3,8-3,9 litert mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő 1350-es motorfordulatnál és 90-es tempónál. 110-nél és 1700-as fordulaton, 4,2, míg 130-nál és 2000-nél kb. 5 litert kért az autó. Mindezt úgy, hogy a CO2-kibocsátás bőven 120 gramm alatt marad.

Mit tud még a hármas?
Fentről érkezett a Head-Up Display, mely a sofőr látómezőjébe, a szélvédőre vetíti a fontos információkat. Rendelhető a Side View (oldalnézet) és Top View (felülnézet) funkciókkal ellátott Surround View (körkörös nézet) kamerarendszer, melynek segítségével az autóban ülve madártávlatból látható a környezet – ehhez kapcsolódik a BMW parkolássegítő rendszere. A ConnectedDrive megoldásai közül elérhető még a stop and go funkcióval ellátott, tehát városi araszolásban is használható távolságtartós tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, vagy éppen az ütközések elkerülését segítő Collision Warning funkció.
Az új 3-asban ott az automata start-stop rendszer, a motorvezérlés eddigi három, Comfort, Sport és Sport+ opciója mellé negyedikként az EcoPro is csatlakozott, mely a legtakarékosabb a fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szempontjából. Az alapbeállítás természetesen a Comfort, a sportnál jobban engedi felpörögni a motort a váltó, a Sport+ esetén pedig kikapcsolja a rendszer a menetstabilizálót is, hadd durvuljon a vezető kedvére. A felfüggesztésbe nem nyúl bele, a kormányzásba viszont igen, azt direktebb lesz, szóval tényleg sportos az élmény.

Kézi állásban is bolondbiztos a váltó, nem hagyja lefulladni a motort akkor sem, ha figyelmetlen a sofőr. A 8. fokozatban viszonylag kényelmesen guruló vezető ad egy kövér gázt, megkezd egy sietősebb előzést a sztrádán, azonnal visszakapcsol a váltó 5-be, hogy eredményes legyen az igyekezet.

Az általunk próbált 320d alapára 9,4 millió forint, természetesen nagyon sok kényelmi és biztonsági extrával szerelve. A tesztautó opciós listájának érdemi tételei a Sport Line csomag 563, az automata váltó 670, a riasztó 142, az ülésfűtés 110, a fékező funkciós sebességtartó automatika 136, a Bluetooth- és USB-csatlakozás 148, az Advantage csomag 632 ezer forint. Így a nem említett apróságokkal együtt bő 2,5 millió forintos az extra lista, az árcédulán pedig 11,9 millió forint szerepel. Az új 3-as ennél természetesen sokal kevesebbért is elérhető, a 116 lóerős 1,6 literes dízellel szerelt alapmodell 80 ezer forinttal haladja meg a nyolcmilliót, és ezért az sem egy fapados modell.

Teszteltük az új 3-as BMW-t. Fotó: Kovács András  (galéria)

Olvasóink írták

  • 10. Narumon 2012. március 11. 13:23
    „Ezek stimmelnek ezek a Magyar árak? Mert ezzel olcsóbb mint németben... ami furcsa lenne. Nem lehet, hogy ezek nettó árak?”
  • 9. Narumon 2012. március 11. 13:15
    „Nagyon szép lett megint, erre fáj a fogam. Remélem jövőre ki lehet fogni már egy szép 1 évest jó áron.”
  • 8. Mil 2012. március 09. 09:31
    „A régi jobban néz ki..”
  • 7. Logaritmus 2012. március 09. 07:57
    „Ballonos gumi = kényelem. A peres gumival mindegyik autó jobban néz ki, de úthibákon ráz, pattog, könnyebben sérül a felni, 100.000 Km után előjönnek az utastérben a nyiszogások. Az USA-ban szinte elvétve láttam autót peres gumival, ez szerintem egy európai dolog. Nézzen ki sportosan akkor is ha közben a vacak utakon sz.rrá rázódik a kocsi. Ez az új 3-as szebb lett mint a régi, nekem a "csipás" fényszóró is bejön, de ennyi pénzért adhatnának 2 helyett 5 év garanciát, mint más autógyárak.”
  • 6. Smerdis 2012. március 08. 22:36
    „hát ezekkel a gumikkal kicsit viccesre sikeredett. úgy nézt ki mint egy Kia vagy egy Hyundai :)”
  • 5. racionalitás? 2012. március 08. 16:15
    „3.kovacsa 2012.03.08. 14:22

    1-esnek válasz: labdarúgás, öregfiúk, kispálya...

    REMÉLEM APEH NEM OLVASSA...EGYÉBKÉNT PONT MA NÉZTEM X5 FEHÉR ÜLÉSFŰTÉS ÉS TÁRSAI....NINCS 13 MISI NÉMETORSZÁGBAN....AZ ITT VAGY 22......AUDI ---AMI KI VAN RAKVA SÁROSI UTCÁBAN...FELEÉPÉNZ KINT...---mondom ezt magamnak-aki soha többet nem vesz autót maygariában duplapénzért....kia sorrentó itt 12 mis...kint nincs 7.5 misi....”
  • 4. Kuszkusz 2012. március 08. 14:57
    „A háttérben levő "Biciklizz (inkább) télen is" plakát a legjobb! Célzás, hogy óvakodj a meggondolatlan hitelektől :))”
  • 3. kovacsa 2012. március 08. 14:22
    „1-esnek válasz: labdarúgás, öregfiúk, kispálya...”
  • 2. Cyber 2012. március 08. 13:09
    „A felnik nagyon randák, a gumik túl ballonosak!
    Az autó viszont nagyon szép!
    Talán majd egyszer...hitelre :)”
  • 1. racionalitás? 2012. március 08. 12:57
    „Egy új X5-öst hajtó tartalékkapus csapattársam

    NEKEM EZ NAGYON TETSZIK....MILYEN CSAPAT EZ?????????

    SZÉP-EZ TÉNY---de.....és nem írom ide az indokaim.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csütörtökön nyílt a Genfi Autószalon - sok-sok fotó

A Genfi Autókiállítás hivatalosan csak március 8-án nyílt meg, a sajtónapokkal azonban már kedden megkezdődött. Az "Év Autója" az Opel Ampera/Chevrolet Volt lett. Tovább olvasom