Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Éjszakára bedugják a konnektort az autótulajdonosok

Három-négy éven belül forgalomba kerülhet a General Motors új, teljesen elektromos hajtású autója, a Chevrolet Volt. A gyár idén januárban mutatta be a Chevrolet Volt tanulmányautót, amelyet, eltérően a hibrid meghajtású motoroktól, kizárólag elektromos motor hajt.

Chevrolet Rupesky

Szeged, Fonógyári út 2-4.
Értékesítés: 62/558-415
Szerviz: 62/558-412

chevrolet@rupesky.hu
www.rupesky.hu
A cég szerződést kötött két olyan beszállítóval, amely az autó számára döntő fontosságú akkumulátor telepeket fogja gyártani. A GM alelnöke, Burns mérföldkőnek nevezte a vállalat történetében a lépést. Elmondta, hogy a kocsi használata pofon egyszerű lesz. A tulajdonos éjszakára, 4-6 órányi időtartamra csatlakoztatja a kocsit egy hétköznapi 110 voltos konnektorhoz. A feltöltött telepekkel 40 mérföldet (64 kilométert) lehet majd megtenni tiszta, elektromos üzemmódban, bármiféle káros anyag kibocsátása nélkül.

Burns szerint a 40 mérföldes távolság nem tűnik nagynak, de a felmérések arról tanúskodnak, hogy az amerikaiak 70 százaléka nem autózik naponta ennél többet. Mint elmondta, a gyártásfejlesztést januárban indították el, a tömeggyártás kezdete azonban még bizonytalan, feltehetően 3-4 év múlva várható.

 Fék a tárolókapacitás

A szakma a megfelelő mennyiségű energiát tárolni képes lítium-ion akkumulátorok továbbfejlesztésére fordítja a legnagyobb figyelmet. Az autóipar előtt álló egyik legnehezebb feladat olyan telepek kifejlesztése, amelyek kellő energiát tárolnak a kocsi nagy távolságra történő mozgatásához, a jármű elektronikus rendszereinek működtetéséhez, ugyanakkor nem foglalnak túl nagy helyet.
A Chevrolet Volt prototípusát Richard Wagoner elnök-vezérigazgató személyesen mutatta be januárban a detroiti autóshow-n. A GM előző, teljesen elektromos modellje, az 1990-ben bemutatott EV1 teljes kudarcot vallott az amerikai autópiacon, a vállalat vezetése ezért lesöpörte az alternatív hajtású autókkal kapcsolatos elképzeléseket. A cég azután kezdett ismét ilyen fejlesztésekre költeni, hogy a 2005-ös Katrina hurrikán után megemelkedtek az olajárak, és az üzemanyag-drágulás miatt visszaesett a népszerű nagy fogyasztású városi terepjárók, az úgynevezett SUV-k forgalma.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

BLUETEC: a dízelmotor jövője

A prémium-kategóriában a Mercedes-Benz kínálja a sportos szabadidő-autók, az ún. SUV-modellek… Tovább olvasom