Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Eladási rekordot produkált az Audi 2010-ben: túl az egymillión

Egymilliónál több Audit gyártott a márka, s ezzel történetének legjobb éve lett a 2010-es. Ennyit Audit még nem adtak el - Győr 35 ezer autóval járult hozzá a sikerhez.
Az Audi első embere, Rupert Stadler szuperszép eredménynek nevezte a tavalyi évet - idézik a német lapok az igazgatótanács elnökét. A jelzők jogosak, hiszen az Audi történetének legnagyobb eladási rekordját produkálta. 2009-ben 949.700 Audi talált vevőre, tavaly pedig megdőlt a milliós álomhatár. Bár pontos számok nem hangzottak el, Stadler annyit érzékeltetett Las Vegas-i sajtótájékoztatóján, hogy az árbevétel és a nyereség is rekordnak számít. Ingolstadt célja egyébként az volt, hogy 1,080 millió autót értékesítsen 2010-ben, s ezt is túlteljesítették az 1,092 milliós darabszámmal.

A győri Audi Hungaria Motor Kft. tavaly 35 ezer autót gyártott - TT Roadstert, TT Coupe-t és Audi A3 Cabriolet-et. A győri Audi a e hétre ígér hivatalos adatokat a tavalyi évről.

Stadler egyébként a Consumer Electronics Show-n vett részt Las Vegasban, ahol nyitóelőadást tartott az autó és az internet kapcsolatáról. A kép, amit felvázolt, azt tartalmazza, hogy a jövő autója az internet segítségével össze lesz kötve más autókkal, közlekedési és időjárási adatok tömkelegével.

Stadler beszélt arról, hogy az Audi A1-es kisautónak idén megkezdődik a kínai piacra való bevezetése. - Az A1 az Audi márkának egy teljesen új arcot ad - nyilatkozta Rupert Stadler Las Vegasban, s egyúttal visszautasította azt a vádat, hogy a Belgiumban készülő kisautóból nem sikerült 2010-ben annyit értékesíteni, mint amennyit szerettek volna. A 25-30 ezres cél megvalósult - mondta Stadler. Idén csak A1-esből 120 ezer autót akar eladni az ingolstadti autógyár.

Idén már több A1-est szeretne eladni az Audi.
Idén már több A1-est szeretne eladni az Audi.

Még mindig Németország az Audi legfontosabb piaca Kína előtt. Az ázsiai országban az Audi 2010-ben 227.900 autót adott el, 43,4 százalékos növekedést produkálva az előző évhez képest. Németországban 229.100 autó talált vevőre, a különbség azonban minimális. A kínai piac gyorsan növekszik, a következő három évben egymillió autót akar Kínában eladni az ingolstadti autógyár.

Olvasóink írták

  • 6. JungHeinrich 2011. január 16. 13:42
    „...legyen úgy :-)”
  • 5. FEFE 2011. január 15. 09:39
    „Remélem, 3 millió audis országa leszünk.”
  • 4. JungHeinrich 2011. január 10. 12:50
    „...vannak olyan gyartasi folyamatok, amiket ha ugyesek vagyunk(ha) megtarthatunk europai gyakorlatnak. Az atlag kinai munkas nagyon szepen es gyonyoruen dolgozik,de csak egy dologra tud rendesen koncentralni,szemben europai tarsaikkal.Ez nem hatrany vagy negativum, ez egy allapot es kesz.Nem akarom kioktatni zoltanszabo urat,de a bovli csak ott jelenik meg ahol engedik es Kina azt gyart amit el tud adni.Elöször persze csak a bovli gyartas es a környezetszennyezö iparagakkal voltak versenykepesek,de idövel mar a jo minösegu es ma mar a mereg draga ruhazati termekeket is ott gyartjak.Nagyon jo minosegben! Teny,hogy az europai minöseg egyedulallo,de draga a berek miatt.Azonban az eletszinvonal vilagszintu csökkenese eredmenyekeppen at kell hogy alakuljanak vasarlasi szokasaink vagy meg kell elegedni a "gagyival" is.Olyan jarmuiparuk mint pölö a nemeteknek vagy a svedeknek soha nem lesz,mert van amit ellesni es lemasolni nem lehet. Talan a legnagyobb hiba abban rejlik,hogy Kinat osszemossa a kozvelemeny a kommunizmussal es a bovli arukkal,ami eleg vicces de igy van.Azonban mire a gazdasagi valsag meg az elkovetkezo evtizedekben megallitja ezt a novekedest,mar keso lesz Kina atveszi a vilag vezet hatalmi szerepet,ami nem is baj.Mert valsag van ott is,csak Kina takarekoskodik es amit az elmult evtizedekben tudatosan felretett dollarban es USA kotvenyekben keszulve a vilagvalsagra,ezzel a hatalmas megtakaritassal vasarolja fel a nyugatot felearon.Ennek csupan annyia az oka,hogy mig errefele 4 evekben gondolkoznak a politikusok addig arra fele evtizedekben es ez az egyik ami kulcsa a kinai fellendulesnek.”
  • 3. frakk 2011. január 10. 12:14
    „Hová települ a befektetés??
    Ahol kiépült az infrastruktúra, ahol olcsóak a rezsidíjak, a munkaerő, kedvező az adókörnyezet, van piac. Ha megnézzük nálunk ebből egy adott, az olcsó munkaerő. Piac semmi, a többi tényező meg az egekben. Csoda , hogy itt van Győrben az Audi.”
  • 2. zoltanszabo 2011. január 10. 11:33
    „A világon Kína fejlődik a legjobban. Hiszen mindent ott állítanak elő ! Nincs válság--nincs munkanélküliség.Nincs a világon olyan ország ahol ne kínai árút árulnának ! Ez a szomorú-tönkre teszik az ipart-mezőgazdaságot--és eláraszják a saját bóvlijukkal. Az állam miért hagyja ,hogy így legyen ??? biztos van akinek anyagilag megéri beengedni ezeket a sz@ r árúkat.
    Több száz millióan laknak Kínába--ott eltudnak adni annyi autót mint itt Európában összesen se.”
  • 1. KolompárRómeó 2011. január 10. 11:28
    „(X)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új autók értékesítése: a gödör alja volt 2010

Kevesebb, mint 44 ezer új autó kelt el Magyarországon tavaly - ez csak negyede a 2007-es évinek. Tovább olvasom