Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 04. 24. csütörtök - György

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Autó > Eladják a szegedi Toyotát

Eladják a szegedi Toyotát

A csúcsévben 600 új Toyotát értékesítő vállalkozás eladja a szegedi márkakereskedést, vele a teljes Dorozsmai úti telephelyet – az egyik ok a tizedére csökkent forgalom. Visszatérnek a gyökerekhez, Hódmezővásárhelyre, de már teher nélkül.

Kovács András - 2013.07.10. 06:04
Megosztás: Facebook Twitter Iwiw E-mail
Egyre kevesebb a kocsi az Autószerviz '96 Kft. szegedi szalonjának udvarán és a tető alatt is. A 2010 végén nyitott Honda és a Subaru egykori bemutatóterme üres, és a Toyotából sem sorakozik már a parkolóban a békeidők tesztautóflottája. Egy szervizre jelentkező – a korábbi javításokkal elégedett – ügyféltől kértek nemrég néhány nap türelmet, tulajdonosváltásra hivatkozva.

– A hír igaz, pontosabban a tulajdonosváltás már 99 százalékos, tárgyalunk a vevővel, aki megvásárolja az egész Dorozsmai úti telephelyet, s tovább viszi a teljes jogú Toyota márkaképviseletet. Ebből ki lehet fizetni a bankoktól felvett működési hiteleket és megerősíthetjük a hódmezővásárhelyi márkakereskedést és szervizt – mondta megkeresésünkre Ludescher Loránd ügyvezető igazgató.

Alig látni autót a szegedi szalon udvarán. A szerző fotói

Munkanap, délidőben, alapjáraton - alig látni autót a szegedi szalon udvarán.
A szerző felvételei


Megtudjuk tőle, hogy Vásárhelyen van a megye talán legkorszerűbb lakatos- és fényezőműhelye és ott a teljes jogú Suzuki márkakereskedés a szervizzel együtt. - Így, hogy „elmegy Szeged", Vásárhelyen a Suzuki mellett a Toyota, Honda, és Subaru szakszervizként folytatjuk – 20 év tapasztalata alapján tudjuk már, mit honnan kell beszerezni. És a rezsióradíjak is csökkenhetnek, ha kevesebb lesz a márkamegkötés - mondja. Hódmezővásárhely tehát volt, van és lesz, onnan érkezetek Szegedre az autóeladások arany korszakában, az elmúlt évtized közepén.

– Akkor nagyon futott a piac, minden pénzt autóba kellett volna tenni, de a beruházás is kérte a pénzt, így igazán nem tudtunk élni a lehetőséggel. Mire a végére értünk a fejlesztéseknek, már lassulni kezdett a piac – mondja az ügyvezető. Jellemző, hogy mostanra körülbelül évi 20 ezer darabos új autó értékesítéssel számolt a generálimportőr, a valóság meg inkább a 3 ezerhez van közel. Az akkor elvárt beruházási színvonal is a 20 ezer darabbal számolt – szóval, van szabad kapacitás szalon-alapterületben, műhelyben is.

- 2004-ben a vezérképviselet "erőltette", hogy a Toyota Hódmezővásárhely nyisson Szegeden is szalont. Toyota Tmax név alatt a két kereskedés sikeres volt, hiszen többször első helyen végeztünk tartozék értékesítésben, és az ügyfél elégedettségi versenyben is, de ez annyira nem használt a jövedelmezőségnek. Két kereskedés árát nem tudtuk néhány év alatt kitermelni - mondja Ludescher Loránd.

Az ügyvezető szerint nem látszik semmi biztató, és sajnos eddig is több energiát fektettek Szeged megtartásába, mint amennyit kellett volna. A Subaruval már korábban megszűnt a szerződés, a Hondánál az új autó értékesítésnek lett vége a szerviz azonban maradt. 

A vásásrhelyi szalon volt, van, lesz.
A vásárhelyi szalon volt, van, lesz.

– A csúcsévben 600 új Toyotát adtunk el ez ma a tizede, ráadásul akkor ahhoz még hozzájött 350 használt kocsi is. Tény, ebbe voltak nagyon komoly flottaeladások is, a Bonafarm-csoport, a Sole, a Pick erre a márkára szavazott. Az viszont nyílt titok, hogy a nagytételű céges vásárlásoknál a nullához közelít az árrés, nálunk sem volt nagyon másként – mondja Ludescher Lóránt.

Abban bíztak, hogy szervizelhetik a sokat futó autókat, meg a karosszéria és fényezőműhelynek is munkát ad majd a sok igyekvő, s időnként autót törő értékesítő. Részükről ez rendbe is lett volna, komoly beruházással korszerűsítették a műhelyeket, ám nem minden úgy történt, ahogy eltervezték. Ma már nem nagyon látják ezeket az autókat, pedig volt idő amikor szinte az összes törött Toyotát Vásárhelyre vitték.

Nagy baj azonban nincs, 30 ember még mindig ettől a vállalkozástól viszi haza a havi fizetését, igaz, 2007-ben kétszer ennyien voltak. Viszont akkor körülbelül tízszer annyi magánszemély vásárolt új autót évente, mint ma. - Szeged megszűnése nem tragédia számunkra, sőt, előre nézünk, folytatjuk tovább Vásárhelyen, úgy ahogy korábban, amikor még nem volt a megyeszékhely - mondja az ügyvezető és nem felejti el megemlíteni új szlogenjüket: Gázt neki!
Megosztás: Facebook Twitter Iwiw E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12345 következő >> végére >>> 45 hozzászólás
Moderálásra küldöm 45. studyfy 2013.07.11. 10:46

lukrecia, egy pár nap késéssel - nem voltál a fórumon - nagyon boldog névnapot!

Moderálásra küldöm 44. Ludescher_Ádám 2013.07.11. 10:36

29. rezesfutrinka 2013.07.10. 16:20
32. Horthyszobor 2013.07.10. 16:46

Bár úgysem tudom senkinek megváltoztatni a sztereotípiáit, és más kereskedés nevében nem tudok és nem is akarok nyilatkozni viszont,
Egy márkaszerviz soha nem tud/fog/akar versenyezni egy független szervizzel, mert teljesen más lehetőségei/adottságai/kötelezettségei vannak.
Nálunk rengeteg a kötöttség. Rendszerhasználat, célszerszám, oktatás csak csepp a tengernyi költség közül, amivel egy függetlennek nem vagy csak kategórikusan kisebb összegen kell számolni.
Természetesen ez megnyilvánul az árban.
Én is tudok ellenpéldákat csak az elmúlt pár hónapból, függetlenek felkészületlenségéből, aminek komoly anyagi vonzatati voltak. pl: MMT automata Corollába a független szerviz a hagyományos manuál váltós kuplungot szerelt be. Kár: kb 300.000 Ft. Egy fottás Avensis szervize 20.000 Ft-al volt több egy Szeged melletti Bosch szervizben, mintha nálunk csináltatta volna. Szintén Avensis hátsó betét cserénél nem tudták, hogy… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 43. Wéhli_Márk 2013.07.11. 09:35

34. mivan? 2013.07.10. 18:07

Ismét egy szakértő..

35. belaba 2013.07.10. 19:41

Csak nem szakmabeli? :-)

Moderálásra küldöm 42. Horthyszobor 2013.07.11. 07:45

40. A köszön kívül egyetértek! A szemet nem odatartozik...

Moderálásra küldöm 41. dondongó 2013.07.11. 07:07

40. DobóI 2013.07.11. 04:34

Hajnali fél ötkor kelni azért, hogy botkázzál itt egy jót, mit mondjak: nem semmi...:-)

Moderálásra küldöm 40. DobóI 2013.07.11. 04:34

31. pandababa 2013.07.10. 16:28

Téves: Ez Botka-féle Szeged a jövő városa projekt: lepusztult siralmas kereskedelem, nulla munkahelyteremtés, koszos város, de a hozzád féléknek fő büszkesége az Botka...

Moderálásra küldöm 39. _csutak_ 2013.07.10. 23:29

Vihar egy pohár vízben.
A piacgazdaság sajátossága a folyamatos fluktuáció!
Hollandia legmenőbb autós szalonja is lehúzta a rolót és senki nem rendezett nekik temetést a helyükre beállt más.
Ez lenne a természetes.
Engem a magánembert pedig abszolúte nem érdekel, ha egy cégnek nagyon jól megy és az sem ha becsődöl, mert sajnos itthon a melós alamizsnáért dolgozik. Okát is ismerem, az éhes állam, mely mindent el akar vonni, lásd most a takarékszövetkezeteket.
Én csak azokat sajnálom akik munkahelyüket vesztették el, mert ma szegeden munka az nincs :(
És egy kép azokról a cégekről, melyről a mai fiatalok talán még csak nem is hallottak :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=139779369560660&set=a.128089960729601.1073741829.127482647456999&type=1&theater

Moderálásra küldöm 38. grafika88 2013.07.10. 20:31

Persze már nincs O ft os autó, meg beszámolják a régit vedd--vidd mint régen !
6--8 éve boldog..boldogtalan autót vett, O ft önerővel. Igaz már csak egy kis töredéknek van meg..a többit a bank elvitte.
Ma az emberek már nem tudnak autót venni, máról holnapra élnek. Közmunkás már a reményét is elvesztette.
Céges flottát meg nem innen vesznek .

NAV, KKV, Miniszterelnökség, rendőrség más típust használ.

Moderálásra küldöm 37. meska 2013.07.10. 20:30

26. Ludescher_Ádám:
Tisztelt Ludescher Ádám

Mindig pont azok a fák betegek, egy képzeletbeli /jelen esetben valóságos/ sorban, ahová az ember valami nagyon fontosat szeretne állítani /ha jól emlékszem, egy nagyon szép Komatsu munkagép volt az/ . A szakértő mindig megszakérti, az ISO mindig rendben van, a fák meg úgyse fognak sikoltozni. Max egy kicsit megint melegebb lesz a környéken, kicsit koszosabb, levegővel, tönkretett talajjal. OTT. Persze ha azt mondja, hogy a Dorozsmai úton miért pont Önöket szólom meg ilyenért, abban is igaza van. Az az út végig olyan, mintha nem egy jelképes fás, virágos, de elegalábbis rendezett Isten hozta Szegedennek kéne lennie.

Moderálásra küldöm 36. lukrecia 2013.07.10. 20:24

<moderálva>


45 hozzászólás12345 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...