Délmagyar logó

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 12°C | 25°C

Eladják a szegedi Toyotát

A csúcsévben 600 új Toyotát értékesítő vállalkozás eladja a szegedi márkakereskedést, vele a teljes Dorozsmai úti telephelyet – az egyik ok a tizedére csökkent forgalom. Visszatérnek a gyökerekhez, Hódmezővásárhelyre, de már teher nélkül.
Egyre kevesebb a kocsi az Autószerviz '96 Kft. szegedi szalonjának udvarán és a tető alatt is. A 2010 végén nyitott Honda és a Subaru egykori bemutatóterme üres, és a Toyotából sem sorakozik már a parkolóban a békeidők tesztautóflottája. Egy szervizre jelentkező – a korábbi javításokkal elégedett – ügyféltől kértek nemrég néhány nap türelmet, tulajdonosváltásra hivatkozva.

– A hír igaz, pontosabban a tulajdonosváltás már 99 százalékos, tárgyalunk a vevővel, aki megvásárolja az egész Dorozsmai úti telephelyet, s tovább viszi a teljes jogú Toyota márkaképviseletet. Ebből ki lehet fizetni a bankoktól felvett működési hiteleket és megerősíthetjük a hódmezővásárhelyi márkakereskedést és szervizt – mondta megkeresésünkre Ludescher Loránd ügyvezető igazgató.

Alig látni autót a szegedi szalon udvarán. A szerző fotói

Munkanap, délidőben, alapjáraton - alig látni autót a szegedi szalon udvarán.
A szerző felvételei


Megtudjuk tőle, hogy Vásárhelyen van a megye talán legkorszerűbb lakatos- és fényezőműhelye és ott a teljes jogú Suzuki márkakereskedés a szervizzel együtt. - Így, hogy „elmegy Szeged", Vásárhelyen a Suzuki mellett a Toyota, Honda, és Subaru szakszervizként folytatjuk – 20 év tapasztalata alapján tudjuk már, mit honnan kell beszerezni. És a rezsióradíjak is csökkenhetnek, ha kevesebb lesz a márkamegkötés - mondja. Hódmezővásárhely tehát volt, van és lesz, onnan érkezetek Szegedre az autóeladások arany korszakában, az elmúlt évtized közepén.

– Akkor nagyon futott a piac, minden pénzt autóba kellett volna tenni, de a beruházás is kérte a pénzt, így igazán nem tudtunk élni a lehetőséggel. Mire a végére értünk a fejlesztéseknek, már lassulni kezdett a piac – mondja az ügyvezető. Jellemző, hogy mostanra körülbelül évi 20 ezer darabos új autó értékesítéssel számolt a generálimportőr, a valóság meg inkább a 3 ezerhez van közel. Az akkor elvárt beruházási színvonal is a 20 ezer darabbal számolt – szóval, van szabad kapacitás szalon-alapterületben, műhelyben is.

- 2004-ben a vezérképviselet "erőltette", hogy a Toyota Hódmezővásárhely nyisson Szegeden is szalont. Toyota Tmax név alatt a két kereskedés sikeres volt, hiszen többször első helyen végeztünk tartozék értékesítésben, és az ügyfél elégedettségi versenyben is, de ez annyira nem használt a jövedelmezőségnek. Két kereskedés árát nem tudtuk néhány év alatt kitermelni - mondja Ludescher Loránd.

Az ügyvezető szerint nem látszik semmi biztató, és sajnos eddig is több energiát fektettek Szeged megtartásába, mint amennyit kellett volna. A Subaruval már korábban megszűnt a szerződés, a Hondánál az új autó értékesítésnek lett vége a szerviz azonban maradt. 

A vásásrhelyi szalon volt, van, lesz.
A vásárhelyi szalon volt, van, lesz.

– A csúcsévben 600 új Toyotát adtunk el ez ma a tizede, ráadásul akkor ahhoz még hozzájött 350 használt kocsi is. Tény, ebbe voltak nagyon komoly flottaeladások is, a Bonafarm-csoport, a Sole, a Pick erre a márkára szavazott. Az viszont nyílt titok, hogy a nagytételű céges vásárlásoknál a nullához közelít az árrés, nálunk sem volt nagyon másként – mondja Ludescher Lóránt.

Abban bíztak, hogy szervizelhetik a sokat futó autókat, meg a karosszéria és fényezőműhelynek is munkát ad majd a sok igyekvő, s időnként autót törő értékesítő. Részükről ez rendbe is lett volna, komoly beruházással korszerűsítették a műhelyeket, ám nem minden úgy történt, ahogy eltervezték. Ma már nem nagyon látják ezeket az autókat, pedig volt idő amikor szinte az összes törött Toyotát Vásárhelyre vitték.

Nagy baj azonban nincs, 30 ember még mindig ettől a vállalkozástól viszi haza a havi fizetését, igaz, 2007-ben kétszer ennyien voltak. Viszont akkor körülbelül tízszer annyi magánszemély vásárolt új autót évente, mint ma. - Szeged megszűnése nem tragédia számunkra, sőt, előre nézünk, folytatjuk tovább Vásárhelyen, úgy ahogy korábban, amikor még nem volt a megyeszékhely - mondja az ügyvezető és nem felejti el megemlíteni új szlogenjüket: Gázt neki!

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. studyfy 2013. július 11. 10:46
    „lukrecia, egy pár nap késéssel - nem voltál a fórumon - nagyon boldog névnapot!”
  • 44. Ludescher_Ádám 2013. július 11. 10:36
    „29. rezesfutrinka 2013.07.10. 16:20
    32. Horthyszobor 2013.07.10. 16:46

    Bár úgysem tudom senkinek megváltoztatni a sztereotípiáit, és más kereskedés nevében nem tudok és nem is akarok nyilatkozni viszont,
    Egy márkaszerviz soha nem tud/fog/akar versenyezni egy független szervizzel, mert teljesen más lehetőségei/adottságai/kötelezettségei vannak.
    Nálunk rengeteg a kötöttség. Rendszerhasználat, célszerszám, oktatás csak csepp a tengernyi költség közül, amivel egy függetlennek nem vagy csak kategórikusan kisebb összegen kell számolni.
    Természetesen ez megnyilvánul az árban.
    Én is tudok ellenpéldákat csak az elmúlt pár hónapból, függetlenek felkészületlenségéből, aminek komoly anyagi vonzatati voltak. pl: MMT automata Corollába a független szerviz a hagyományos manuál váltós kuplungot szerelt be. Kár: kb 300.000 Ft. Egy fottás Avensis szervize 20.000 Ft-al volt több egy Szeged melletti Bosch szervizben, mintha nálunk csináltatta volna. Szintén Avensis hátsó betét cserénél nem tudták, hogy teszter kell a kézifék visszaállításhoz -> aktuátor csere 200.000 Ft. Honda Accord főtengely ékszíjtárcsa csere majd 100.000Ft-ért, holott ez az alkatrész visszahívási kampányban van és bármikor ingyen cseréltük volna garancia keretein belül, akár egy 10 éves autón is. A szerviz nem engedte, hogy az ügyfél a saját olaját hozza az autó, holott ilyet nem lehet megtiltani stb stb stb.
    Ezek alapján a valóság tényleg valahol félúton van. A Szerb Renault szervizről még nem hallottam. Nálunk az a tendencia, hogy Romániából, Szerbiából jönnek az ügyfelek mondván, hogy ott sokáig tart az alkatrész beszerzés, drágább és nem értenek hozzá. Fontos: Ez Toyota, Honda, Subaru, Suzuki esetében igaz, más márkákkal nem foglalkoztam még soha, nincs tapasztlatom, tehét véleményt sem tudok mondani.
    Ha felmerül bármilyen kétes dolog, valaki átverve érzi magát, akkor miért nem ír levelet, keresi fel személyesen a vezetőt. Néma gyermeknek anyja sem érti a szavát. Mindig vannak problémás esetek amiket akkor és ott kell helyretenni, mert nincs több lehetőség.
    Az Aygo-val kapcsolatban sajnálatos, hogy az autó többször meghibásodott. A Toyota modellpalettájában az ügyfélelégedettségi felmérések szerint pont az Aygo tulajdonosok a legelégedetebbek az autójukkal. Nagy számok törvénye alapján sajnos itt is vannak meghibásodások, visszahívások.
    Egy visszahívás során tobb száz, akár több ezer autó fut be hozzánk. Ezért szokták kérni kollegáim, ha valami miatt véletlen nem jelentkeznénk, akkor a ügyfél legyen kedves szóljon ránk, szídjon le, de ne hagyja annyiban a dolog. Emberek vagyunk, több száz több ezer esetet fejben tartani lehetetlen. Az ügyfélnek csak a sajátjával kell törődnie.
    Annyit még szeretnék megkérdezni rezesfutrinka, hogy mire gondol a "gusztustalan lenyúlás" alatt?
    A munkafelvétel előtt ismertetjük a cserélendő alkatrészek listáját, árát, a várható időt és költségeket. Ha bármi egyéb dolog merül fel és nincs ott az ügyfél akkor telefonon egyeztetünk, hogy mit kellene még és az mennyibe kerül.
    Szerelő kollégáim rendszeresen kihozzák és megmutatják az ott várakozó ügyfeleknek az autójukban lévő szűrők állapotát, és javaslatot tesznek a cserére vonatkozóan, amit az ügyfél vagy elfogad vagy elutasít. Nincs sutyiban vagy feleslegesen cserélt alkatrész. A lecserélt alatrészek az autó átadásáig megőrzésre kerülnek, kérésre megtekinthetők.
    Hatalmas erőfeszítéseket teszünk a bizalom megtartásának irányába.
    Az árakkal kapcsolatban még egy mondat: A Toyota jelenleg futó 4+ szervizcsomag szolgáltatása felveszi a versenyt a független autójavítók áraival. Persze almát az almával: Gyári alkatrész, megfelelő olaj.

    Nevem, elérhetőségem a honlapunkon megtalálható. Telefonon, személyesen, e-mailben bármikor elérhető vagyok. Probléma, kérdés, kérés esetén is!
    Köszönöm, hogy végigolvasták
    üdv,
    Ludescher Ádám”
  • 43. Wéhli_Márk 2013. július 11. 09:35
    „34. mivan? 2013.07.10. 18:07

    Ismét egy szakértő..

    35. belaba 2013.07.10. 19:41

    Csak nem szakmabeli? :-)”
  • 42. Horthyszobor 2013. július 11. 07:45
    „40. A köszön kívül egyetértek! A szemet nem odatartozik...”
  • 41. dondongó 2013. július 11. 07:07
    „40. DobóI 2013.07.11. 04:34

    Hajnali fél ötkor kelni azért, hogy botkázzál itt egy jót, mit mondjak: nem semmi...:-)”
  • 40. DobóI 2013. július 11. 04:34
    „31. pandababa 2013.07.10. 16:28

    Téves: Ez Botka-féle Szeged a jövő városa projekt: lepusztult siralmas kereskedelem, nulla munkahelyteremtés, koszos város, de a hozzád féléknek fő büszkesége az Botka...”
  • 39. _csutak_ 2013. július 10. 23:29
    „Vihar egy pohár vízben.
    A piacgazdaság sajátossága a folyamatos fluktuáció!
    Hollandia legmenőbb autós szalonja is lehúzta a rolót és senki nem rendezett nekik temetést a helyükre beállt más.
    Ez lenne a természetes.
    Engem a magánembert pedig abszolúte nem érdekel, ha egy cégnek nagyon jól megy és az sem ha becsődöl, mert sajnos itthon a melós alamizsnáért dolgozik. Okát is ismerem, az éhes állam, mely mindent el akar vonni, lásd most a takarékszövetkezeteket.
    Én csak azokat sajnálom akik munkahelyüket vesztették el, mert ma szegeden munka az nincs :(
    És egy kép azokról a cégekről, melyről a mai fiatalok talán még csak nem is hallottak :
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=139779369560660&set=a.128089960729601.1073741829.127482647456999&type=1&theater”
  • 38. grafika88 2013. július 10. 20:31
    „Persze már nincs O ft os autó, meg beszámolják a régit vedd--vidd mint régen !
    6--8 éve boldog..boldogtalan autót vett, O ft önerővel. Igaz már csak egy kis töredéknek van meg..a többit a bank elvitte.
    Ma az emberek már nem tudnak autót venni, máról holnapra élnek. Közmunkás már a reményét is elvesztette.
    Céges flottát meg nem innen vesznek .

    NAV, KKV, Miniszterelnökség, rendőrség más típust használ.”
  • 37. meska 2013. július 10. 20:30
    „26. Ludescher_Ádám:
    Tisztelt Ludescher Ádám

    Mindig pont azok a fák betegek, egy képzeletbeli /jelen esetben valóságos/ sorban, ahová az ember valami nagyon fontosat szeretne állítani /ha jól emlékszem, egy nagyon szép Komatsu munkagép volt az/ . A szakértő mindig megszakérti, az ISO mindig rendben van, a fák meg úgyse fognak sikoltozni. Max egy kicsit megint melegebb lesz a környéken, kicsit koszosabb, levegővel, tönkretett talajjal. OTT. Persze ha azt mondja, hogy a Dorozsmai úton miért pont Önöket szólom meg ilyenért, abban is igaza van. Az az út végig olyan, mintha nem egy jelképes fás, virágos, de elegalábbis rendezett Isten hozta Szegedennek kéne lennie.”
  • 36. lukrecia 2013. július 10. 20:24
    „<moderálva>”
  • 35. belaba 2013. július 10. 19:41
    „A hivatalos márkakereskedői és szervizelő rendszer alapja (elméletben és optimális esetben) az, hogy az ügyfél kiszolgálása a lehető leghamarabb és a legjobb minőségben történjen.
    Ennek pedig ára van.
    A pöffeszkedő vezérképviselet, a kötelezőnek ítélt normáival, raktárkészletével, célszerszámaival mind-mind beépültek az ügyfél által fizetendő végszámlákba.
    Aki a független javító szervizeket (határon innen és túl) preferálja, az nyilván az időn és minőségen spórol, de hát sajnos ez a mai magyar realitás.
    Az olajcsere és a gyorsszerviz lett az egyedüli értékmérő. Csúnya hasonlattal élve, ezek olyanok, mint a multiknál a 10 Ft-os zsemle. Ez(ek) ára alapján ítéljük meg az egészet.
    Vége lett egy rövid korszaknak (sajnos), belekóstoltunk -hitelekből- a nyugatba, majd visszazökkentünk a magyar valóságba. Szó sincs válságról, egyszerűen csak ennyit "érünk".
    Nem tudni, hol a vége, de most már azért szurkoljunk, nehogy újra "nyugatra" kelljen mennünk újautót vásárolni és javíttatni, mert a technikai fejlődés-fejlesztés átlép rajtunk és a szervizelés sem mindig merül ki egy sima, 5.000.- Ft-os olajcserében.
    Egyébként úgy tudom, valamikor, valahol, valaki kiszámolta, hogy Mo-on, ilyen vezérképviseleti rendszerrel, óradíjakkal, bér és járulékfizetési kötelezettségekkel, rezsiköltségekkel egy márkaszerviz, optimális kihasználtság esetén sem képes a saját lábán megállni.
    Úgy néz ki, az idő egyenlőre őt igazolta.”
  • 34. mivan? 2013. július 10. 18:07
    „Hülye ügyfél nincs CSAK ügyfél. Ezt kell megtanulni először.”
  • 33. macs 2013. július 10. 17:33
    „25. Wéhli_Márk,
    kérlek olvasd el a 29. és a 32. hozzászólást!
    Szerintem a vállalkozások számára rémálom, ha vásárlóik, ügyfeleik valamiért rossz hírüket keltik, de nem nagyon kell marketingre költeni, ha ügyfelek dicsérik őket.
    A hü..e ügyféllel pedig legyetek türelmesek és főként kedvesek.”
  • 32. Horthyszobor 2013. július 10. 16:46
    „29. Na pont erről beszélek, olyan lehúzásokat csináltak, hogy káprázott a szemem. Viszont egy ismerősöm dolgozik a Kovácsnál, panaszkodtam neki. Azt kérdezte miért nem hozod hozzánk az autódat??? Egyszer elvittem, azóta csak mindenkinek ajánlani tudom őket!!! Rendesek, jól dolgoznak, értik a dolguk és odafigyelnek a kuncsaftra, sőt megfizethető az ár!!! Nem kell délvidékre hordani a kocsit:)”
  • 31. pandababa 2013. július 10. 16:28
    „Ez a szemét orbán kormány mindent elad a fejünk fölül..”
  • 30. macs 2013. július 10. 16:28
    „Bocs, de mintha Te terelted volna a beszélgetést olyan irányba, amit most nehezményezel. :-)”
  • 29. rezesfutrinka 2013. július 10. 16:20
    „Na jól elkanyarodtunk a témától... senkit nem érdekel kettőtök vitája... a többek által felvetett problematika az lett volna, hogy az autó kereskedések, és márkaszervizek gusztustalan módon lenyúlják a szerencsétlen autóst, nem?
    Bár, az igazat meg vallva, nem csak ti vagytok a hunyók, keringenek még szép városi legendák a szomszédos rombuszos szalonról, és szervizről is. Míg náluk szintén megy a sírás, rívás, nincs ügyfél, nincs forgalom, addig Horgoson, a határ túloldalán, Tibiéknél (szintén hivatalos márkaszerviz és kereskedés) látástól mikulásig dolgoznak, alig lehet hozzájuk bekanyarodni, annyi az átvert magyar, aki oda viszi inkább javítani, mint az út túloldalára. Egy javítást, amit a rombuszéknál, az út túloldalán 160 000-ra saccoltak, Horgoson 89 000-ért csináltak meg, garanciával, bizonyítottan gyári alkatrészekkel.”
  • 28. Wéhli_Márk 2013. július 10. 15:56
    „27. Ludescher_Ádám 2013.07.10. 15:46

    Köszönöm!”
  • 27. Ludescher_Ádám 2013. július 10. 15:46
    „25. Wéhli_Márk 2013.07.10. 14:51

    Teljesen egyetértek veled, annyi hozzáfűzéssel, hogy a "megmondó emberek" kihasználva az Anonimitásban rejlő lehetőségeket szigorúan név nélkül osztják a tudást/nem tudást. Odaállni valaki elé már nem olyan könnyű.
    üdv,
    Ádám”
  • 26. Ludescher_Ádám 2013. július 10. 15:25
    „21. meska 2013.07.10. 12:55
    Kedves Meska!
    A fák kivágásának helyzete nem most kerül elő először, tobb fórumon találkoztam már vele, ha jól emlékszem még levelet is kaptunk ebben a témában.
    A fakivágás előtt az akkori műszaki vezetőnk engedélyt kért, melyre SZAKÉRTŐI SZEMLE után jóváhagyást kaptunk. A szakértő a még most is ott álló fákat ítélte egészségesnek. Azokat nem is bántottuk. A többi beteg/korhadt fa akár veszélyt is jelenthetett volna.
    A vállalkozásnak ISO 14001-es környezetirányítási rendszere van, minden veszélyes anyagot a megfelelő helyen és előírások alapján kezelünk, ezzel is csökkentve a környezetterhelést.
    Ezen felül jól látható a Dorozsmai útról a szalon tetején az a 10kW-os naperőmű, amivel úgy gondolom szintés sikerült csökkenteni környezetterhelésünket.
    Továbbmegyek: Hódmezővásárhelyen is van egy 10kW-os naperőművünk és a telephely hátsó udvarában pár évvel ezelőtt mintegy 50db szilfát telepítettünk (bármikor megtekinthető). Ezek a fák jeleneg 4-6 méteresek és a Szegeden kivágottakkal ellentétben dús zöld lombkoronával rendelkeznek.
    Sok más céggel ellentétben úgy gondolom üres szavak helyett Mi tényleg tettünk és teszünk környezetünk érdekében.
    Remélem a fent leírtak megváltoztatják véleményét.

    Üdvözlettel,
    Ludescher Ádám”
45 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Segítünk, ha lerobban az autójával!

Állt már tanácstalanul az út szélén egy lerobbant autó mellett? Szüksége lett volna a gépkocsijára,… Tovább olvasom