Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 13°C | 22°C Még több cikk.

Életérzés: már nem is Polo ez a Volkswagen

Sokak szerint a Volkswagen Polo mindig is Golf akart lenni, s ha ez igaz, akkor a Fresh modell a 110 lóerős motorral, a hétsebességes automatával és a temérdek extrával nagy lépés ebbe az irányba.
A Polo kategóriájában sosem számított szerelemautónak, most sem az, csak végtelenül precíz, korrekt és idővel tényleg nagyon megszerethető. Persze ezért mindent meg is tesz a Fresh felszereltségű modell. Induljunk onnan, hogy az 1,2 literes, hatvan lóerős, háromajtós Polo alapára 2,99 millió forint, az általunk próbált változaté pedig 5 millió 144 ezer forint.

Mondhatnám, hogy ami ebben nincs benne az már nem is kell, de azért kerítettek még bele extrát, pontosan 700 ezer forint értékben. Ez utóbbiak közül említést érdemel az elektromosan behajtható külső tükör, az esőérzékelős ablaktörlő, az automata klíma, a parkolóradar, a tolatókamera, a tempomat, a fűthető első ülés, a Composition Media 16,5 centis TFT-érintőképernyővel – sok más egyéb között. Ezekbe már ezért sem illik belekötni, mert az akciós vételár végül „csupán" 5,1 millió.

Polo Fresh: hely a tetőn. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Nagyon sokan természetesen így is a szívükhöz kapnak, de ezt a Polót felesleges úgy megközelíteni, hogy ennyi pénzért menyi idős – hónapos Golfot- vagy más alsó-közép kategóriás új, vagy majdnem új autót adnak. Komoly minőségérzetet kínál a Polo, sem az anyagválasztásba, sem a kidolgozásba nem lehet belekötni.

Amúgy meg minden kézre áll, adja magát és ott segít az autó, ahol tud. Meglepően jó képet mutat a tolatóradar képernyője, időben csipognak az érzékelők, hogy véletlenül se koccoljuk le az autót. A Polo használati értékét valamelyest csökkenti, hogy csomagtartója kissé szerény, 280 literes, az ülések ledöntésével sem kapunk többet 952 liternél, de jól pakolható.

Polo Fresh: hely a tetőn. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A motor 110 lóereje több mint elég, ez már tényleg kifejezetten sportosan mozgatja az autót. Minderre rátesz még egy lapáttal a 7 sebességes dupla kuplungos automata váltó – a szerkezet nem rest akár négy-öt fokozatot is visszakapcsolni, ha mondjuk 73 kilométer per órás tempónál nyomunk neki egy kövér padlógázt. Néhány tized másodpercet ugyan gondolkodik, de utána nagyon megindul, hagyja is szépen kipörögni a motort.

Polo Fresh: hely a tetőn. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A 175 Nm nyomatékmaximum 1500 és 4000 percenkénti fordulat között áll a vezető rendelkezésére, ez nagyon korrekt. A motor tehát jól teljesít, az alig 1,2 tonnát könnyedén mozgatja, autópályán is erőlködés nélkül viszi az utazó sebességet. Tempomttal próbálgattam a pillanatnyi fogyasztást, s az egy két decivel többet mutatott, mint amire számítottam. Az értékesítőtől meg is kaptam a választ gyorsan: nézzem csak meg milyen széles gumikon fut a Fresh. Hát, tényleg nem egy virsli és valóban jól mutat a karakteres könnyűfém felniken.

Polo Fresh: hely a tetőn. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pick-up modellel bővíti kínálatát a Mercedes-Benz

A Mercedes-Benz luxuskivitelű pick-up modellel tervezi bővíteni termékpalettáját - számolt be… Tovább olvasom