Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Elhunyt Andrea Pininfarina

A világhírű autótervező cég elnöke tegnap, augusztus 7-én reggel szenvedett tragikus közlekedési balesetet Torinótól nem messze, Trofarello városában. Motorján a kutató-fejlesztő központba tartott, amikor egy figyelmetlen autós kigurult elé.
A neves dizájncéget még 1930-ban alapította Andrea nagyapja, Battista „Pinin" Farina. Ekkor még kézműves módszerekkel készítették el a különféle karosszériákat, prototípusokat, és az egyedi formaterveket. Olyan híres márkákkal dolgozott együtt a cég, mint a Lancia, az Alfa Romeo vagy a Hispano Suiza – a Ferrarival és a Peugeot-val a háború után köttetett a szövetség. Az idők során több Maserati, Fiat, MG, Jaguar terve is ott készült el. Olyan típusok kötődnek a dizájncég nevéhez, mint az Alfa Romeo 8C 1933-ból, a Ferrari 250-es sorozata, a Daytona, az F40-es vagy az 599-es, de hétköznapibb modellek is, mint a Columbo c. sorozat Peugeot 403-asa, a közkedvelt 205-ös, vagy az Alfa Romeo 164-es. A jelenből pedig például a Maserati Quattroporte és a GranTurismo, vagy a Ford Focus, a Volvo C70-es, és a Mitsubishi Colt CZC is említhető. Egyedi típusok is jellemzőek a stúdióra, ilyen az egyébként szintén Pininfarina műre, az Ferrari Enzo alapjaira épített P4/5.


Andrea Pininfarina 1957-ben született az olaszországi Turinban. Gépészmérnöki diplomáját '81-ben szerezte a Torinói Műszaki Egyetemen, majd egy kisebb amerikai kitérő után 1983-től kezdett a cégnél dolgozni a Cadillac Allanté-n, mint program menedzser. '94-ben ügyvezető-, 2001-ben pedig vezérigazgató lett, apja, Sergio után. 2006-ban az igazgatótanács elnökének választották. Napjainkban a nehézségekkel küszködő cég megmentésével foglalkozott leginkább. Halála súlyos veszteség az autósvilág számára, a következő sorokban a Fiat konszern elnökének, Luca di Montezemolo-nak a szavait olvashatják:



„Olaszország, Torino és a Fiat egy olyan üzletembert veszített el, aki méltó módon folytatta nagyapja, és apja, Sergio munkáját. Egy nagyszerű barátot és egy rendkívüli üzletembert, akivel éveken keresztül megoszthattuk a Ferrari autóinak tervezésével járó munkát és sikereket egyaránt. Ő egy nagyszerű ember volt, osztozom a szülei, felesége, és gyermekei mély gyászában."

Olvasóink írták

  • 8. kovalens 2008. augusztus 09. 09:47
    „Tényleg nagy volt, úgy, hogy nem szállt el, és egészen hétköznapi autókat is rajzolt. A Focus ugyan nem a legizgalmasabb munkája, de a 205-ösből igazi, szerethető tömegmodell lett. Azt viszont nem tudtam, hogy "bajban volt" a cége és tervező csapata.”
  • 7. Veterán 2008. augusztus 08. 22:01
    „Teljesen egyetértek Jack Crawforddal a legjobb volt, nyugodjon békébe !”
  • 6. Jack Crawford 2008. augusztus 08. 21:47
    „A legeslegjobb formatervező volt. Nagyon kár érte! Nyugodjon békében!”
  • 5. Veterán 2008. augusztus 08. 21:38
    „maci52 nyald ki a komcsik segét, de igyál előtte vitriolt.”
  • 4. maci52 2008. augusztus 08. 20:50
    „Az ilyen emberek miért halnak meg?Sok szemét,vérszívó komcsi meg 100 évig él.”
  • 3. koala 2008. augusztus 08. 18:49
    „Stílusos fintorai vannak az életnek....”
  • 2. bespin 2008. augusztus 08. 18:35
    „A legszebb autókat Ő és csapata formatervezte.Sajnálom.Nemcsak olasz, hanem német,francia autókban is benne volt a keze.”
  • 1. hamvy 2008. augusztus 08. 17:46
    „Ez tragédia!
    Nyugodjon békében!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A B-csoport legendája: 600 lóerővel az úton

Audi Quattro, Peugeot 205 T16, Lancia Delta S4. Ezek az autók történelmet írtak a világ… Tovább olvasom